VVD heeft zwalkend campagne gevoerd, dus zeker geen sterk signaal naar de kiezers dat ze echt hebben geluisterd en dat ze echt tijdperk Rutte afsluiten.hopjes schreef: ↑25 nov 2023 10:51Dus deze uitslag komt door de campagnes van partijen?daniel1975 schreef: ↑25 nov 2023 07:43 Interessante data:
https://nos.nl/l/2499168
Zijn echt door zowel VVD als PvGL grote fouten gemaakt in de strategie.
Pvv heeft amper campagne gevoerd, geen krant advertentie, geen televisie spotjes....
Waarom blijven mensen realiteit ontkennen?? Mensen willen dit beleid niet meer, dat belerende, woke, angstaanjagende geneuzel...
PvGL hebben veel basisprincipes van de PvdA verloren en zijn gewoon GL geworden zonder dat een goed en duidelijk verhaal.
Dus ja, winst van de PVV komt mede door het falen van de andere partijen.
En daar boven hangt inderdaad jouw punt: we zijn het zat. Al die politieke spelletjes, geen daadkracht, links lullen/rechts vullen (hoi wachtgeld Frans), niet doorpakken om serieuze problemen aan te pakken.
Ik vind het jammer dat VVD deze stap zet, ik hoor ook bij die 80% teleurgestelde VVD stemmers die baalt dat ze nu al terugtrekken. Zeker als dit te maken blijkt te hebben met de baan van Rutte, dan kotsen nog meer VVD kiezers de partij uit. Ik heb zonder overtuiging VVD gestemd, 100% strategisch om centrum rechts mogelijk te maken, maar nu weet ik het echt niet meer.
Wat ik wil bestaat gewoon niet. Simpel paar hoofdtermen:
- centrum rechts
- liberaal en einde verrubbertegeling
- realistisch oog voor natuur en milieu
- landsbelang boven partijgesteggel
- een gezonde focus op EU en de wereld
Kan mij niet voorstellen dat ik hier uniek in ben.