De grote wielren quiz!
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is precies de uitleg die ik bedoelde. Bravo! Gisteren was het precies een jaar geleden dat Wouter Weylandt was overleden aan de gevolgen van zijn val in de Giro.afrit13 schreef:Tondo is niet overleden tijdens een koers, of ten gevolgen van verwondingen opgelopen in koers. Weylandt, Neves, Cadartelli, Agostinho en Simpson wel.
'Eitjes' Simpson en Weylandt moesten je inderdaad naar de andere namen leiden.
Voor de volledigheid:
2. Xavier Tondo (=cirkelvormig schilderij/kunstwerk) stierf in 2011 toen hij bekneld raakte tussen zijn auto en zijn garagedeur.
3. Bruno Neves (=sneeuw in het Portugees), Portugees renner die in 2008 stierf aan een hartstilstand in de Portugese koers Classica de Amarante.
4. Fabio Casartelli stierf na een val in de afdaling van de Col de Portet d'Aspet in de Tour van 1995.
Rebus: (Sandy) Casar + (de Italiaanse broers Francesco, Filippo en Stefano Casagrande) fratelli - fra(nkrijk)
5. Joaquim Agostinho (=Portugees voor Augustinus, Aurelius Augustinus was een bisschop en filosoof in de 4e en 5e eeuw) overleed in 1984 dagen later aan de gevolgen van een val na een botsing met een hond in de Ronde van de Algarve.
6. Tom Simpson (Bart Simpson) stierf in 1967 tijdens de Tour op de flanken van de Mont Ventoux aan een combinatie van amfetamine, alcohol, hitte en uitputting.
Hoewel alle ongevallen natuurlijk even tragisch zijn, blijf ik het verhaal van Tondo wel heel erg bizar vinden. Het is moeilijk voor te stellen, maar je blijft je afvragen wat er precies gebeurd is.
Afrit13 is next!
Bij die bonte koeien dacht ik aan Geert De Bondt - in België gebruiken we het woord weiland enkel in geschreven taal of in een aardrijkskundige context... Die sneeuw had me bij Mikel Nieve gebracht (Neves kende ik niet eens, moet ik bekennen), en bij die Sacra Famiglia was ik wanhopig op zoek naar een renner die Michelangelo of Miguel Angel of zo heette (een kunsthistorisch-technische term als tondo verwacht je niet meteen op een fietsforum ). Een heilige herkennen zonder attributen is wel èrg moeilijk (maar het bestaan van die Agostinho was ik eerlijk gezegd ook vergeten). Die rebus was me helemaal een raadsel, dus uiteindelijk was ik niet verder dan Simpson gekomen - nèt iets te weinig voor een succesvolle deductie-oefening.
Kortom: ik kon er niets van maken - maar wèl een leuke vraag!
Kortom: ik kon er niets van maken - maar wèl een leuke vraag!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
+1dario schreef:maar wèl een leuke vraag!
-
- Forum-lid
-
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 26 jul 2017 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- ophetkantje
- Forum-lid
Van wat later datum was Ronald Waterreus een " voetballer" die regelmatig met Frans Maassen een rondje deed. Van begin jaren 70 heb ik weinig herrinneringen, dus dat gaat me waarschijnlijk niet lukken.
Ach, ik zeg ook maar wat
Sef Vergoossen?
-
- Forum-lid
-
Voetballen: nee
Ik weet dat Merckx en de Vlaeminck beide redelijke voetballers waren en een aardige erelijst bij elkaar hebben gefietst. Maar die zoek je zeker niet?
Ik weet dat Merckx en de Vlaeminck beide redelijke voetballers waren en een aardige erelijst bij elkaar hebben gefietst. Maar die zoek je zeker niet?
-
- Forum-lid
-
OK, die hint kan geen kwaad.
Ik was zeker van Sef Vergoossen maar daar was het namelijk precies andersom.
Ik was zeker van Sef Vergoossen maar daar was het namelijk precies andersom.