Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

eelcoz

eelcoz 06 aug 2011 20:29

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
derosa
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 28 sep 2004 22:59

Gebruikersavatar derosa 06 aug 2011 21:22

eelcoz schreef:Dit schreef je een paar weken terug in het Tour-topic nadat ik postte dat ik zo m'n bedenkingen had bij Voeckler. Ik begrijp dat je het daarmee niet eens was, maar leg eens uit waarom je Gilbert dan wel zou mogen beschuldigen (even los van het feit dat je de ene renner wel 'verdacht' vindt en de andere niet).
Pipo Daniel de Clown vertolkt het onderbuikgevoel. Verder beter geen woord aan vuil maken.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 06 aug 2011 22:02

Dus , als ik hier sommigen kan volgen in hun redenering kan de UCI beginnen met iedereen die te goed rijdt een schorsing van 2 jaar op te leggen, want het staat vast dat elkeen die te heel goed rijdt aan de dope zit? Dus onmiddelijke schorsing van Gilbert, Cavendish en Cancellara. Best ook Voeckler schorsen en iedereen die dit jaar al meer dan 10 koersen gewonnen heeft ook schorsen! Ook Voigt schorsen omdat het abnormaal is dat die op zijn leeftijd nog zo goed rijdt en ook iedereen schorsen die de voornoemde renners ooit al geklopt heeft ( want zonder doping zouden ze dit nooit hebben gekund).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 aug 2011 22:05

De koers wordt dan wel een stuk overzichtelijker. :D
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

eelcoz

eelcoz 06 aug 2011 22:15

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:59, 2 keer totaal gewijzigd.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 06 aug 2011 23:56

eelcoz schreef:
fiedoo schreef:Dus , als ik hier sommigen kan volgen in hun redenering kan de UCI beginnen met iedereen die te goed rijdt een schorsing van 2 jaar op te leggen, want het staat vast dat elkeen die te heel goed rijdt aan de dope zit? Dus onmiddelijke schorsing van Gilbert, Cavendish en Cancellara. Best ook Voeckler schorsen en iedereen die dit jaar al meer dan 10 koersen gewonnen heeft ook schorsen! Ook Voigt schorsen omdat het abnormaal is dat die op zijn leeftijd nog zo goed rijdt en ook iedereen schorsen die de voornoemde renners ooit al geklopt heeft ( want zonder doping zouden ze dit nooit hebben gekund).
Veel te conservatief! Laten we gewoon iedereen schorsen die een koers wint. :D
Nah, daar gaan de renners rekening mee houden. Niet degene die wint, maar degene die tweede wordt! :)

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 07 aug 2011 09:24

eelcoz schreef:
daniel1975 schreef: Pfffft, wat een insinuaties weer. Jammer. Ik ben ook totaal geen fan van TV, maar hem zomaar even doping in de schoenen schuiven slaat ook nergens op.
Dit schreef je een paar weken terug in het Tour-topic nadat ik postte dat ik zo m'n bedenkingen had bij Voeckler. Ik begrijp dat je het daarmee niet eens was, maar leg eens uit waarom je Gilbert dan wel zou mogen beschuldigen (even los van het feit dat je de ene renner wel 'verdacht' vindt en de andere niet).
Omdat TV op 1 moment serieus piekt, wat minder vreemd is dan een heel seizoen. Zit volgens mij wel een verschil in. En TV heeft al vaker bewezen wel een hele taaie te zijn als het om aanklampen gaat.

@derosa; blijkbaar zijn kansloze oneliners het enige wat jij aan het forum toe kunt voegen..... http://www.fiets.nl/forum/search.php?au ... 3&sr=posts" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore

janvr
Forum-lid
Berichten: 129
Lid geworden op: 11 feb 2009 13:32

janvr 07 aug 2011 11:50

Beetje bijzonder dat allerlei veronderstellingen en aannames hier als keiharde feiten worden gebracht. Het zal je gebeuren als wedstrijdrenner (of ieder ander) dat je zonder harde bewijzen wordt weggezet als valsspeler. Het maaiveld heeft in dit forum een geheel andere betekenis gekregen. Ik zit eigenlijk weer te wachten op het motortje van Cancellara...

eelcoz

eelcoz 07 aug 2011 19:58

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 aug 2011 06:50

In principe is iedereen onschuldig tot het tegendeel is bewezen, maar bij sommige mensen wordt het wel heel erg lastig om in dat principe te blijven geloven.....
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 08 aug 2011 08:36

De palmares van Voeckler kan niet in de schaduw staan van die van Gilbert. Gilbert heeft dit seizoen werkelijk geheerst. Zeker de overwinningen tesamen met de hoeveelheid ereplaatsen is verbluffend.
Pak even de wikipedia van Gilbert erbij en je ziet hoe vreselijk goed deze renner dit seizoen al koerst. Ik ben altijd groot fan geweest van Gilbert maar wat hij dit seizoen doet is echt te magistraal voor woorden.
Niet zo maar overwinningen maar overwinningen waarbij de concurrentie verpletterd, zelfs vernederd, wordt. De laatste renner bij wie ik dit soort prestaties heb gezien was de helaas te vroeg en op tragische wijze overleden Frank Vandenbroecke. Uitzonderlijk talent gekoppeld aan dopinggebruik.

Overwinningen 2011 (20 stuks vooralsnog)
1e etappe Ronde van de Algarve
5e etappe Tirreno-Adriatico
Monte Paschi Eroica
Brabantse Pijl
Amstel Gold Race
Waalse Pijl
Luik-Bastenaken-Luik
4e etappe Ronde van België
Eindklassement Ronde van België
Gullegem Koerse
Criterium de Calais
4e etappe Ster ZLM Toer
Eindklassement Ster ZLM Toer
Belgisch kampioenschap op de weg elite in Hooglede-Gits
1e etappe Ronde van Frankrijk
(Natourcriteriums (Aalst, Herentals, Kristiansand, Lommel))
Clasica San Sebastian

Ereplaatsen 2011
3e - Milaan - San Remo
9e - Ronde van Vlaanderen
9e - Tirreno-Adriatico
2e - proloog Ronde van België
2e - puntenklassement Ronde van België
5e - etappe 4 Ronde van Frankrijk
2e - etappe 5 Ronde van Frankrijk
7e - etappe 6 Ronde van Frankrijk
2e - etappe 8 Ronde van Frankrijk
4e - etappe 9 Ronde van Frankrijk
3e - puntenklassement Ronde van Frankrijk
(2e - Criterium van Roeselare)
(2e - Criterium van Sint-Niklaas)

Als je dan beweerd dat deze meneer alleen 2 weken in april goed heeft gereden dan heb je wat mij betreft p**p in je ogen of je weet niet waat je het over hebt. Het seizoen is nog niet afgelopen dus wss zal hij in Lombardije en wellicht het WK nog uitpakken.
Phillipe Gilbert, hoe sympathiek ook, rijdt gewoon goed prepareerd rond zullen we maar zeggen ;)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

eelcoz

eelcoz 08 aug 2011 10:29

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 22 nov 2011 10:58, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie