Titanium fietsen
Mori, zijn dat Zipp 404 clinchers met alu remrand? Je schrijft dat je voorwiel is afgeschreven. Is het achterwiel wel nog goed? Ik ben namelijk op zoek naar een achterwiel en mocht je het wiel nog willen verkopen dan heb ik wel interesse. Mijn Zipp achterwiel is overleden en heb inmiddels nieuwe hoge wielen besteld, Reynolds, maar zou graag de Zipp wielen willen blijven gebruiken als slecht weer wielen.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012
Cube ams super hpc race 2012
Sinds kort ook de trotse bezitter van een Litespeed Xicon frame die ik de komende weken/maanden op ga bouwen. Komt een door Ernie Frieke gespaakt wielsetje in met Tune naven en DT velgen. Stuur en stuurpen worden van 3T (Ergonova), zadelpen Thomson Elite (had ik nog liggen) met Speci Toupe zadel. Ik ben alleen nog aan het twijfelen met welke groep ik de fiets af ga monteren: Shimano Ultegra 6700 triple of SRAM Force 2013 met wifli. Ik ben niet zo'n klimmer en ik wil graag een fiets waar ik eigenlijk overal en altijd mee uit de voeten kan.
Nicht loelen, radfahren!
Ik ben benieuwd naar de foto's wanneer je 'm hebt opgebouwd. Op mijn eigen fietsen heb ik SRAM Red en Force en ben daar erg tevreden over. Enig minpuntje van Force is de aansluiting van de shifters op het stuur, de overgang is vrij grof en dat resulteert wel eens in pijnlijke handen. Ik heb een Ritchey stuur, maar wellicht dat het met een ander stuur helemaal geen probleem is.ritchy schreef:Sinds kort ook de trotse bezitter van een Litespeed Xicon frame die ik de komende weken/maanden op ga bouwen. Komt een door Ernie Frieke gespaakt wielsetje in met Tune naven en DT velgen. Stuur en stuurpen worden van 3T (Ergonova), zadelpen Thomson Elite (had ik nog liggen) met Speci Toupe zadel. Ik ben alleen nog aan het twijfelen met welke groep ik de fiets af ga monteren: Shimano Ultegra 6700 triple of SRAM Force 2013 met wifli. Ik ben niet zo'n klimmer en ik wil graag een fiets waar ik eigenlijk overal en altijd mee uit de voeten kan.
Bewuste keuze om te kiezen voor 10sp?
Ik ben ook erg benieuwd naar het eindresultaat! Op mijn huidige fiets heb ik Ultegra compact maar wil toch graag wat extra's over hebben, vandaar de keuze voor triple of wifli. Ik heb verder geen ervaring met SRAM maar ik lees er wel goede dingen over. De keuze voor 10sp is omdat ik een mooie aanbieding kreeg voor de naven en achternaaf is 10sp. Later evt. nog wel geschikt te maken voor 11sp. Ben ook benieuwd naar het monteren van een groep, heb er voor wat betreft racers nog geen ervaring mee, wel met MTB (Shimano). Behalve de shifters is het volgens mij niet heel veel anders.apexrider schreef:Ik ben benieuwd naar de foto's wanneer je 'm hebt opgebouwd. Op mijn eigen fietsen heb ik SRAM Red en Force en ben daar erg tevreden over. Enig minpuntje van Force is de aansluiting van de shifters op het stuur, de overgang is vrij grof en dat resulteert wel eens in pijnlijke handen. Ik heb een Ritchey stuur, maar wellicht dat het met een ander stuur helemaal geen probleem is.ritchy schreef:Sinds kort ook de trotse bezitter van een Litespeed Xicon frame die ik de komende weken/maanden op ga bouwen. Komt een door Ernie Frieke gespaakt wielsetje in met Tune naven en DT velgen. Stuur en stuurpen worden van 3T (Ergonova), zadelpen Thomson Elite (had ik nog liggen) met Speci Toupe zadel. Ik ben alleen nog aan het twijfelen met welke groep ik de fiets af ga monteren: Shimano Ultegra 6700 triple of SRAM Force 2013 met wifli. Ik ben niet zo'n klimmer en ik wil graag een fiets waar ik eigenlijk overal en altijd mee uit de voeten kan.
Bewuste keuze om te kiezen voor 10sp?
PS Mooie fiets Bauke!
Nicht loelen, radfahren!
Ja klopt, alleen het stuur zelf is niet Ti. Verder Ultegra Di2 afgemonteerd met een interne batterij in de zadelpen en Dura Ace C35 wielen.apexrider schreef:Fraai! Zo te zien ook een Ti stuurpen, zadelpen en vork.Bauke schreef:Gisteren mijn nieuwe PilotCycles titanium fiets opgehaald. Een geweldige fiets en mooi afgewerkt. Komende week verder uitproberen in de Oostenrijkse Alpen. Hier alvast wat eerste foto's.
Bauke schreef:Gisteren mijn nieuwe PilotCycles titanium fiets opgehaald. Een geweldige fiets en mooi afgewerkt. Komende week verder uitproberen in de Oostenrijkse Alpen. Hier alvast wat eerste foto's.
Heel mooi geheel.
Enige puntje voor wat het mij aangaat, de Dura Ace stickers op de wielen. Keuze van de wielen geweldig maar ik ben een beetje antie 'dikke toeter' stickers.
Heel veel plezier er mee.
-
- Forum-lid
bauke die pilot ziet er zeer mooi uit ook nog een een goede af montage ben benieuwd hoe je de titanium vork gaat bevallen ook in afdalingen laat je eens wat weten op het forum veel plezier met je beauty in oostenrijk
Ja die stikkers. Ik zit er ook over te denken ze er af te halen maar wil het niet overhaast doen. Er af is waarschijnlijk niet zo lastig, maar er weer op als het niet bevalt........R-Know schreef:Bauke schreef:Gisteren mijn nieuwe PilotCycles titanium fiets opgehaald. Een geweldige fiets en mooi afgewerkt. Komende week verder uitproberen in de Oostenrijkse Alpen. Hier alvast wat eerste foto's.
Heel mooi geheel.
Enige puntje voor wat het mij aangaat, de Dura Ace stickers op de wielen. Keuze van de wielen geweldig maar ik ben een beetje antie 'dikke toeter' stickers.
Heel veel plezier er mee.
- OldSchoolBMX
- Forum-lid
Mijn GT Edge Ti frame en vork zijn binnen! Hieronder alvast wat foto's.
Nu eens op mijn gemak rond gaan kijken naar wat onderdelen om er een complete fiets van te maken.
Nu eens op mijn gemak rond gaan kijken naar wat onderdelen om er een complete fiets van te maken.