Cannondale
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39996
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fraai!!
Wel jammer dat de 2013 modellen imho beduidend minder mooi zijn.
( kleine tio: mooie slanke carbon bidonhoudertjes)
Wel jammer dat de 2013 modellen imho beduidend minder mooi zijn.
( kleine tio: mooie slanke carbon bidonhoudertjes)
Laatst gewijzigd door daniel1975 op 14 dec 2012 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Bij bepaalde combinatie is het happen wel minder. Bij Kinlin velgen gebeurd het aanzienlijk minder dan bij Fulcrum velgen. Als de remblokken niet meer nieuw zijn wordt het happen ook wel wat minder. Met Campa remmen heb ik van dat happen nooit last gehad, scheelt ook dat de achterrem single pivot is waardoor je tenminste niet 1-2-3 het achterwiel blokkeert.daniel1975 schreef:Dat viel mij tijdens een week fietsen met Ultegr ook op: na een week serieus fietsen. Op Gran Canaria vond ik het nog steeds maar simpele aan/uit remmen.dickygiovanni schreef:. Maar vooral het minder lekkere remmen tov Campa zullen mij niet gauw weer Shimano doen nemen.. (weet dat jij niet twijfelt met Shimano maar even ter vergelijking)
@Alpie53. Ik heb in het verleden met KCNC remmen gereden, die zullen vergelijkbaar of net iets minder zijn geweest dan de Planet-X remmen. Ik heb er nooit een probleem mee gehad, je moet gewoon iets harder knijpen om net zo hard te remmen. Daar krijg je wel veel modulatie voor terug. Ik had ze alleen op 1 fiets zitten en op de andere Campa remmen, dat heeft mij toen doen besluiten om ze weg te doen. Het was vervelend als je van de ene fiets naar de andere fiets wisselde dat de fiets op eens compleet anders remde.
Was ook zeer verbaasd maar het pulseerde als een gek en de achterrem had 0 kracht, fietsmaat had hetzelfde met zijn Synapse. Kan natuurlijk aan van alles liggen.. blokken, afstelling (geen toe in), slappe vork, velgen.daniel1975 schreef:Maar zo erg kan dat ook niet zijn want er zijn hele volksstammen die er mee in de regen rijden.
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Laatste ingeving: stuur, stuurpen, zadelpen allen Ritchey WCS black. Stuurlint en zadel ook zwart. Zit genoeg wit in het frame. Wit stuurlint en zadel is ook weer zo standaard. Lijkt mij wel chique staan. Wat denken jullie? Over de remmen denk ik nog na. Met campa nooit problemen gehad. is op zich ook wel wat waard..
Zwart-zwart zal zeker ook mooi staan. Ben zelf niet zo'n fan van de WCS looks maar het is wel goed spul, kun je weinig fout aan doen. Zou de keuze voor wit beperken tot zadel en stuurlint, niet zadel- en stuurpen. Heb je nog een doel qua gewicht of moet het vooral functioneel en betaalbaar zijn?
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Berichten: 2435
- Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
- Locatie: Deventer
- Contact
Doel is om een lekkere lichte fiets op te bouwen zonder maximale concessies te doen qua prijs/kwaliteit/gewicht. Degelijkheid is belangrijk. Ik moet de fiets ook in kunnen zetten voor een criterium (maar bouw hem specifiek op voor cyclo's, langere ritten). Gewicht zal waarschijnlijk iets boven de 7 kg uitkomen. Is vooral ook afhankelijk van gewicht wielset. Denk er sterk aan om een setje Kinlins te spaken met lichte naven. Goed spul tegen een lage prijs en makkelijk zelf te repareren. Ziet er alleen wel minder strak uit dan bijvoorbeeld een setje Shamals (waar je al gauw 2,5 keer meer kwijt voor bent). Overigens denk ik juist ook aan zwart zadel/stuurlint icm zwarte stuurpen/stuur/zadelpen. Met kwalitatief goede onderdelen kan dat er erg chique uit gaan zien.