lvgh schreef:daniel1975 schreef:Ik zei toch ook IETS goedkoper?
De Shimanos zijn veel te zwaar (en foeilelijke stickers IMHO), de Fulcrum waarschijnlijk nog een van de beste keuzes prijs/gewicht/kwaliteit maar ook met lelijke stickers.
Zou mij verbazen als die Infinito's lichter dan zijn 1800 gram, de Shimano's duiken daar net onder (gewichtsopgave van Mantel klopt niet). Van FFWD is ook bekend dat ze er (ruim) overheen gaan. Mee eens dat de stickers erg lelijk zijn. Eraf halen, worden ze weer wat lichter (kan zo 30g schelen)
Setje Taiwanese stickerwielen of een A-merk met beproefde kogellagers voor tot wel honderden euro's minder: ik zou het wel weten.
Ik snap die instelling en opmerkingen wel als je niet volledig bent in het geven of hebben van de juiste info.
De A-merk wielen met beproefde lagers waar je over praat/naar linkt zijn voorzien van dezelfde naven als de RS10 en RS20 (Shimano) en Racing 3's (Fulcrum).
Naven uit de goedkopere series wat prima spul is natuurlijk, maar niet mooier dan het is omdat er Shimano of Fulcrum op staat.
Infinito's afdoen als Taiwanese stickerwielen is ook geen eerlijke info.
Tuurlijk komen de velg en de naaf uit het oosten, zoals ook bij (veel) A-merken.
Maar ze worden wel degelijk hier in Nederland met de hand gespaakt.
Stickers is een kwestie van smaak maar het gelijk stellen van techniek en kwaliteit met Taiwanese stickerwielen sla je toch echt de plank mis.