Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
Paar jaar terug realiseerde Christel Herremans, ploegleider van een damesteam een fraaie QOM, tijdens de Waalse pijl, editie voor dames.
En twee jaar terug realiseerde een van de zusjes Druyts (staan niet meteen bekend voor klimcapaciteit) een QOM in de buurt van Ėrezėe.
Op hetzelfde ogenblik werd een wedstrijd van de Beker van België gereden (beloften/amateurs) waar haar broer deelnemer was.
Zusje zat mee in de volgwagen van zijn club.
Als het mooi is om waar te zijn...
En twee jaar terug realiseerde een van de zusjes Druyts (staan niet meteen bekend voor klimcapaciteit) een QOM in de buurt van Ėrezėe.
Op hetzelfde ogenblik werd een wedstrijd van de Beker van België gereden (beloften/amateurs) waar haar broer deelnemer was.
Zusje zat mee in de volgwagen van zijn club.
Als het mooi is om waar te zijn...
Precies, niet te serieus nemen. Een KOM zegt alleen maar dat je onder bepaalde omstandigheden de snelste was van de wielrenners met strava op dat segment. Ik heb een paar KOM-metjes, maar weet dat er (tien)duizenden zijn die onder gelijke omstandigheden sneller zijn. Ik ben weleens een KOM kwijtgeraakt aan iemand die met windkracht 8 op KOM-men ging jagen. Ik kan er om lachen!dickw schreef: ↑21 aug 2020 11:17Klopt allemaal, Daarom stellen QOM's en KOM's ook zo weinig voor. Strava kan niet zien of je er een brommer voorzet. En als je met een waardeloze telefoon met GPS meet kan je nog meer tijd winnen op een segment. En zelfs een "betrouwbare" Garmin kan je hele snelle tijden geven op segmenten waar je nooit zo hard gereden kan hebben.
Dus je hebt gelijk dat het geen vals spelen is, maar bij mij valt het niet in de categorie "fair en verdiend".
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
-
- Forum-lid
Als je je op je segment wilt vergelijken met andere renners in min of meer dezelfde omstandigheden, dan kan je ook naar de tijden kijken die op dezelfde dag zijn gerealiseerd. Dat moet je dan wel op dezelfde dag doen als je gereden hebt.
Maar ook dit heeft natuurlijk weer zijn nadelen, onder andere omdat de waarde van je vergelijking heel erg afhankelijk is van hoeveel renners die dag het segment hebben gereden.
Maar ook dit heeft natuurlijk weer zijn nadelen, onder andere omdat de waarde van je vergelijking heel erg afhankelijk is van hoeveel renners die dag het segment hebben gereden.
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Duidelijk weer KOMkommertijd.................
Strava is toch een (leuke) toevoeging op het fietsen, niets meer of minder.
Tijden/prestaties gereden over periode van vele jaren kan je toch niet eerlijk vergelijken.
Begin vd jaar iemand die met windkracht 9 of 10 in de rug KOM's pakt, nou geweldig.............
Maar dan diversen die dan gaan lopen "flaggen" zegt mij genoeg over geestelijke gesteldheid van diversen.
Strava is toch een (leuke) toevoeging op het fietsen, niets meer of minder.
Tijden/prestaties gereden over periode van vele jaren kan je toch niet eerlijk vergelijken.
Begin vd jaar iemand die met windkracht 9 of 10 in de rug KOM's pakt, nou geweldig.............
Maar dan diversen die dan gaan lopen "flaggen" zegt mij genoeg over geestelijke gesteldheid van diversen.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Die Kom's gaan toch helemaal nergens meer over met windkracht 8 mee in een groep of echt bewust de boel gefrustreerd.
Ik heb het standaard op mensen die "ik volg" gezet.
Ik heb het standaard op mensen die "ik volg" gezet.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Blijft nog de vraag wat de lol van zulke "bedriegerijtjes" is....
De eerste keer dat ik, jaren geleden, eens op Strava keek , bleek iemand de KOM van de Afsluitdijk met 29 minuten over 30 km te hebben....
Was ik meteen genezen, nooit meer een blik op geworpen, nu heel rielekst.
De eerste keer dat ik, jaren geleden, eens op Strava keek , bleek iemand de KOM van de Afsluitdijk met 29 minuten over 30 km te hebben....
Was ik meteen genezen, nooit meer een blik op geworpen, nu heel rielekst.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig