Het grote domme vragen topic
- thestudent
- Forum-lid HC
Een bidonnetje vanaf de kant aanpakken wordt dan ook een stuk uitdagender.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
pfff,.......... zou oud ben ik nu ook weer niet. Ik weet wel dat ik nu veeeeeel minder vaak lek rijd dan een jaar of 10-15 geleden. Van een keer lek op de 2-3k naar een keer lek op de 10k of zo.
Live fast; die young. mijn blog
Toen ik 15/16 was reed ik echt veel meer lek dan nu. Dat is zo'n 23 jaar geleden. De banden zijn kwalitatief echt wel enorm vooruitgegaan.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Vroeger was het veel erger. Nu hooguit 1x per 10k ofzo.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Vooral de laatste generatie banden vanaf 2020 gaan echt amper meer lek.
Ook amper meer scheurtje terwijl ik ze toch behoorlijk mishandel af en toe.
Lek rijd ik zelden, maar ik gooi ze ook wel redelijk snel in de kliko. Het canvas halen ze bij mij nooit.
Lek rijd ik zelden, maar ik gooi ze ook wel redelijk snel in de kliko. Het canvas halen ze bij mij nooit.
Oh, ik moet tenminste over een derde van de omtrek canvas zien, anders blijven ze mooi zitten. Is al duur zat.wasbeer2006 schreef: ↑03 aug 2022 10:04 Vooral de laatste generatie banden vanaf 2020 gaan echt amper meer lek.
Dogma F
Ik wil voor de vakantie even nieuwe bidons bestellen en nu vroeg ik mij af of het bij warm weer ook verschil maakt of je zwarte of transparante hebt qua snelheid dat het water warm wordt.
Ik heb altijd het idee dat de inhoud bij zwarte bidons sneller warm wordt dan transparant, maar is dat ook zo? En hoe zit dat met witte bidons?
Ik heb altijd het idee dat de inhoud bij zwarte bidons sneller warm wordt dan transparant, maar is dat ook zo? En hoe zit dat met witte bidons?
Laatst gewijzigd door Kornuit op 10 aug 2022 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap je beredenering en gebruik zelf zwarte en witte bidons. Ik merk geen verschil. Zeker na een uurtje in warm weer is alles net zo warm. Ook met ijskoud of zelfs bevroren water beginnen lijkt leuk maar dit voordeel is ook maar van korte duur.
Geleiding, stroming en straling zijn de drie manieren om warmte te verspreiden. Een zwart dak of zwarte asfaltweg worden loeiheet vanwege de straling. Voor het kleine oppervlak van jouw bidon maakt dat geen fluit uit. Door geleiding wordt het temperatuursverschil tussen 'binnen de bidon' en 'buiten de bidon' opgeheven, kleur doet er niet toe.
hun fietsen.