Pagina 290 van 320
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 05 apr 2014 15:51
door timbo16
Gisteren een dichtachterwiel gescoord voor de cube.
Is een tube wiel waar de jo piels ploeg mee gereden heeft.
Stickers moeten er nog wel af.
Maar rijdt wel heerlijk zeg en ook erg goed voor het moraal.
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 07 apr 2014 14:52
door amclassic-fan
Wel ff je zadel horizontaal zetten voor een officiƫle tijdritfiets, want ook op club niveau hebben ze de waterpas uitgevonden.
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 07 apr 2014 19:09
door timbo16
Klopt weet ik stond scheef op de foto, moet ook nog ander zadel een wat kortere ivm de 5cm bracket regel.
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 08 apr 2014 09:18
door amclassic-fan
Je mag sinds dit jaar wel voorbij aan die 5 cm, maar dan wel met de eis dat het uiteinde van je shifters binnen de 75 cm vanaf 't bracket vallen (natuurlijk horizontaal gemeten).
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 17 apr 2014 22:46
door arjan916
amclassic-fan schreef:Je mag sinds dit jaar wel voorbij aan die 5 cm, maar dan wel met de eis dat het uiteinde van je shifters binnen de 75 cm vanaf 't bracket vallen (natuurlijk horizontaal gemeten).
En let daarbij op dat je shifters meegeteld worden, ongeacht of het gaat om de hendels van een mechanisch shifter of het uiteinde van de elektrische.
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 24 apr 2014 19:45
door thomwittendorp
Bij de UCI zijn ze er echter ook achter gekomen dat dit misschien toch niet zo'n handige regel was voor de hele lange mensen ( boven 1.90m) vandaar dat vanaf 29 april 2014 de afstand van het bracket tot je shifter uiteinde naar 85 cm worden verlengt.
Bron:
http://www.knwu.nl/wp-content/uploads/2 ... ers-FN.pdf
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 24 apr 2014 22:27
door amclassic-fan
Word ik ff genakt door de UCI met m'n 1m87 :S
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 28 apr 2014 15:49
door tomtom
Weet iemand of een Ski-bend ligstuur (veel) nadeliger is t.o.v. een S-bend het lijkt me namelijk veel comfortabeler
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 28 apr 2014 16:22
door ciske
ik denk dat het vooral comfortabeler is voor de polsen , ik kan gemakkelijk 4uur op mijn beugel liggen .
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 28 apr 2014 20:03
door tomtom
Dat denk ik ook (maar ik vind het ook lelijk(er`) staan) maar dat geld waarschijnlijk voor velen....waarom worden dus vaak de S bends gebruikt? Nog maar een vraagje; welk achterwiel is sneller/beter Zipp disk of de Zipp 1080?
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 28 apr 2014 20:29
door ciske
dat " lelijk " is omdat we de laatstejaren in tijdritten niet anders zien dan rechte , mij gaat het erom waar ik beter mee ben , niet wat iedereen gebruikt omdat het mooier is maar minder comfortabel.
in theorie is de disk sneller, in de praktijk heb je ook te maken met zij en schuine wind en dan heeft de 1080 minder nadelen .
ik heb mijn Xentis TT vervangen door Campa Bullet ultra 50 , die ik altijd en overal kan gebruiken,de helft minder last van zijwinden betere remprestaties , de verschillen in tijdwinst zijn miniem , ik ben dan ook geen profrenner.
Re: Tijdritfietsen topic
Geplaatst: 29 apr 2014 10:06
door amclassic-fan
Die 1080 is al lang achterhaalt. De nieuwe 808's zijn sneller dan de 1080 volgens Zipp en hebben minder nadelen. Snelste is in bijna alle omstandigheden de disc. Mocht de disc te zwaar zijn op een heuvelachtig parcours dan moet je een Lightweight disc aanschaffen