Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Het grote OAKLEY topic

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 12 mar 2010 15:14

MattBeone schreef:
broeckie schreef:
jummeltje schreef:Morgen in New York maar eens een oakley store plunderen :D


Wil je laten weten hoe dat was. Een vriend van mij gaat ook naar NY en we zijn benieuwd of je daar ook je oakley helemaal zelf kan samenstellen, en wat dan de prijzen zijn.

bedankt
je kan er zeker een samen stellen, maar de winkel moet hem dan weer bij oakley bestellen, wat weer tijd kost i.v.m. Productie/verzendtijd. Houd daar dus rekening mee dat je hem niet gelijk kan meepakken!


De Store in New York maakt dus helemaal niets en besteld ook helemaal niets. Volgens een medewerker werken de store en de internet store veel langs elkaar heen. Een oakley bestellen kon eigenlijk niet.. Ja, met 3 tot 4 weken verzendtijd.
Ook een Custom bestellen met een creditcard en laten bezorgen in Miami (wat de volgende bestemming is) kan ook niet, aangezien je bezorgadres gelijk moet zijn aan je creditcard adres.

Nog maar even een oplossing vinden dus om een custompje mee te krijgen.

redsunrise
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:52

redsunrise 15 mar 2010 14:22

Waarschijnlijk komt mijn vraag overeen met wat al meerdere malen is gevraagd, ik heb alle pagina's doorgelezen maar niet kunnen lezen wat mij antwoord geeft.

Ik ben in het bezit van een Flak Jacket, met VR28 XLJ Polarized lenzen. Ben er zeer tevreden mee, gebruik hem voornamelijk tijdens het MTB-en. Soms net wat donker, maar heb daar geen hinder van.
Ik draag ze tegenwoordig steeds vaker tijdens het autorijden, maar daarvoor zijn ze eigenlijk net te licht... ben dus nu opzoek naar een iets donkerdere kleur. Later in het jaar (als er weer een zonnige zomer komt) waarschijnlijk ook op de MTB.
Voor zover heb ik mijn keuze beperkt tot (allen gepolariseerd): Ice Iridium, black Iridium, VR28 Black Iridium & Gold Iridium. Ze zitten allemaal op 9 of 10 %, met de ice en black een netraal, gold een bronze en VR28 een bruine tint.
Is er een van deze 4 specifiek aan te raden, of komt het neer op persoonlijke voorkeur, wel / geen contrast? Met andere woorden; bestellen, proberen en doorverkopen?

Bedankt

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 15 mar 2010 19:29

Dat is een persoonlijk iets. Zelf zou ik voor Ice of Black iridium gaan. In de auto heb ik liever een neutrale lens. Gold en VR28 Black kunnen ook maar deze vind ik toch net wat minder fijn in de auto.

Als je met een Polarized lens in de auto zit kun je heel snel de Citroen's, Peugeots en Renault's herkennen is mij opgevallen. Deze Franse merken hebben een speciale coating over de ruit zo lijkt het wel. En deze kun je alleen zien met een Polarized lens. Maar dit geheel terzijde.

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 16 mar 2010 10:56

Redsunrise schreef:Waarschijnlijk komt mijn vraag overeen met wat al meerdere malen is gevraagd, ik heb alle pagina's doorgelezen maar niet kunnen lezen wat mij antwoord geeft.

Ik ben in het bezit van een Flak Jacket, met VR28 XLJ Polarized lenzen. Ben er zeer tevreden mee, gebruik hem voornamelijk tijdens het MTB-en. Soms net wat donker, maar heb daar geen hinder van.
Ik draag ze tegenwoordig steeds vaker tijdens het autorijden, maar daarvoor zijn ze eigenlijk net te licht... ben dus nu opzoek naar een iets donkerdere kleur. Later in het jaar (als er weer een zonnige zomer komt) waarschijnlijk ook op de MTB.
Voor zover heb ik mijn keuze beperkt tot (allen gepolariseerd): Ice Iridium, black Iridium, VR28 Black Iridium & Gold Iridium. Ze zitten allemaal op 9 of 10 %, met de ice en black een netraal, gold een bronze en VR28 een bruine tint.
Is er een van deze 4 specifiek aan te raden, of komt het neer op persoonlijke voorkeur, wel / geen contrast? Met andere woorden; bestellen, proberen en doorverkopen?

Bedankt

Hah. Dezelfde reden dat ik momenteel opzoek ben naar een 'donkere' lens. Mijn Oakley ligt momenteel ook in de auto voor de vroege ochtend zon en late middag zon. Over een paar weken/maanden kan ik hem ook weer goed gebruiken op de racefiets ;).

schaatsertje
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 okt 2009 13:31

schaatsertje 16 mar 2010 18:31

Is de gewone vr28 een beetje goed lens, komt dit bij g30 in de buurt?

schaatsertje
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 19 okt 2009 13:31

schaatsertje 16 mar 2010 21:50

Oké bedankt,
zit er aan te denken om een bright chrome met vr28 aan te schaffen of
evt heel misschien een frame bij Stefan aangezien mijn vorige m frame pleiten is.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39522
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2010 21:55

Ik rij heeeeeeeeel vaak met mijn Vr28 lens in de M-frame. Heerlijke lens die alleen de hoogzomer verwisseld wordt voor een ice-irri.
Less is bore

redsunrise
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2010 13:52

redsunrise 16 mar 2010 22:37

Bedankt voor de reacties. Ga het eerst eens proberen met een Black iri. Mss later als er weer wat geld op de bankrekening staat de vr28 black probere, maar das vage toekomst.

Is er een tint die ook 's nachts gedragen kan worden, vooral tegen verblinding van mede-weggebruikers die hun lichten te hoog hebben afgesteld/met groot licht rijden/xenon hebben geinstalleerd?

P.s. De coating op voorruiten is wel opgevallen, enkel niet dat het bij bepaalde merken was... weer iets om me mee bezig te houden in de file:).

ttinnman
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 07 aug 2009 00:17

ttinnman 17 mar 2010 00:08

heeft iemand een foto met het verschil tussen team blue en true blue voor een Oakley Radar

bulls1966
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:25

bulls1966 17 mar 2010 21:18

Update:
via Steptoes na 4 dagen bril binnen, Via Master B lens Photochromic G40 ook binnen. laat nu de zon maar komen.-:)
Cannondale Evo HiMod Dura Ace & Cannondale Scalpel 3

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 mar 2010 23:20

Ik zou meer op wisselend weer hopen, anders had je beter een ander glas kunnen kopen als ze zon constant schijnt ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

bulls1966
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 18 mei 2008 19:25

bulls1966 18 mar 2010 01:22

Tja ik moest ergens beginnen, als het te licht blijkt te zijn dan zien we verder en zal ik het topic nog eens goed doorspitten welke lens ik erbij zal kopen. -:) Voorlopig een hele verbetering tov mijn BBB brilletje met 3 sets glazen.
Cannondale Evo HiMod Dura Ace & Cannondale Scalpel 3

Plaats reactie