Heb je al aan het zadel gedacht? Hier kun je ook bijna gelijk aantal grammen vinden als met je banden wanneer je van metaal naar carbon gaatcolnagoferrari schreef: ↑01 okt 2020 19:32 Hoi mede Colnago liefhebbers. Zoals eerder aangegeven wil ik mijn C64 toch een beetje op dieet zetten.
Colnago
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.
* Berk zadel ( -100 tot -200 gram tov meeste zadels )colnagoferrari schreef: ↑01 okt 2020 19:32 Hoi mede Colnago liefhebbers. Zoals eerder aangegeven wil ik mijn C64 toch een beetje op dieet zetten.
* Lichtgewicht snelspanners ( -70 gram tov Campagnolo )
* Lichtgewicht binnenbanden Continental Race Light ( -50 gram / 2 stuks )... niet de supersonic ivm lek gevoeligheid.
* Iets lichtere buitenbanden - Veloflex bv. - nu geschikt voor carbon velgen. Overweeg je tubeless - stuur dan Havana een berichtje. Hij rijdt al ettelijke 1000-en Km tubeless met Bora wielen.
* Uno 7 Stuurpen - met Ti boutjes ca 100 gram bij 110 mm. ( -40 gram tov veel andere )
* Cane Creek AR series headset bearings. ( -20 gram )
* Carbon ti Expander voor in de vork ( -25 tot - 35 gram tov standaard )
* J&L Titanium assen voor je pedalen ( scheelde mij 40 gram tov de normale assen voor de Look Keo. )
En dan zijn er natuurlijk nog de meer exotische upgrades zoals eerder geschreven. Darimo Carbon stuur / stuurpen / zadelpen. Lichtere wielen ( Lightweight - Bora Ultra 50 voor tubes ) enz. enz.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05
Bedankt allen voor de reacties!
Voorlopig wil ik het simpel houden en zal ik alleen mijn pedalen veranderen naar Time Xpro 12 Titan Carbon. Daarnaast wil ik ook overgaan naar Continental 5000 en Continental Race light binnenbanden.
Ik weet dat er qua zadel behoorlijk wat is te winnen, maar persoonlijk geen fan van de looks van Berk en ik houd het qua merken dan ook liever op Prologo/Selle Italia en qua stuur/stuurpen bij Deda.
Ik had nog wel een vraag over de 23mm Continental 5000. Her en der heb ik gelezen dat ze wel eens moeilijk te monteren zijn? Is dit een reden om ze niet aan te schaffen/ door fietsenmaker te laten monteren of valt het wel mee?
Voorlopig wil ik het simpel houden en zal ik alleen mijn pedalen veranderen naar Time Xpro 12 Titan Carbon. Daarnaast wil ik ook overgaan naar Continental 5000 en Continental Race light binnenbanden.
Ik weet dat er qua zadel behoorlijk wat is te winnen, maar persoonlijk geen fan van de looks van Berk en ik houd het qua merken dan ook liever op Prologo/Selle Italia en qua stuur/stuurpen bij Deda.
Ik had nog wel een vraag over de 23mm Continental 5000. Her en der heb ik gelezen dat ze wel eens moeilijk te monteren zijn? Is dit een reden om ze niet aan te schaffen/ door fietsenmaker te laten monteren of valt het wel mee?
-
- Forum-lid
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 07 aug 2011 17:05
Heel erg bedankt voor de reacties aangaande de Continentals!
@ernie c: daar heb je zeker gelijk in! Al moet ik wel bekennen dat ik 99/100 noooit een binnenband meeneem tijdens het fietsen. Als ik lek rijd bel ik dan het thuisfront Gelukkig al jaren geen lekke band gehad dus afkloppen.
@chris80: bedankt voor de feedback! Bij mij zouden ze om de Bora’s komen dus dat zijn ook FCC! Nu slaat de twijfel toch weer toe want wil de velgen niet beschadigen natuurlijk Dilemma’s...dilemma’s
@ernie c: daar heb je zeker gelijk in! Al moet ik wel bekennen dat ik 99/100 noooit een binnenband meeneem tijdens het fietsen. Als ik lek rijd bel ik dan het thuisfront Gelukkig al jaren geen lekke band gehad dus afkloppen.
@chris80: bedankt voor de feedback! Bij mij zouden ze om de Bora’s komen dus dat zijn ook FCC! Nu slaat de twijfel toch weer toe want wil de velgen niet beschadigen natuurlijk Dilemma’s...dilemma’s
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Colnago komt met een gelimiteerde oplage van 116 stuks:
De prijs van dit overwegende lelijk opgespoten frame -schrik niet- is $30.000 voor een complete fiets neem ik aan (nog geen officiele bron).
Alsof de standaard V3Rs nog niet duur genoeg was (wel een tof frame verder).
De prijs van dit overwegende lelijk opgespoten frame -schrik niet- is $30.000 voor een complete fiets neem ik aan (nog geen officiele bron).
Alsof de standaard V3Rs nog niet duur genoeg was (wel een tof frame verder).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Ik zou er sowieso niet op rijden, maar de limited edition fietsen staan nou ook niet echt bekend als waardevast/collecters items. In tegenstelling tot een Rolex mag je gewoon hopen dat je ooit nog weer een koper vind die bereid is je 50% van de waarde te betalen over 20 jaar, ook al is hij in nieuwstaat.
Verder is dit niet de meest bijzondere paintjob. Heb al mooiere limited editions voorbij zien komen en die gaan vaak voor dezelfde prijs als normale retail (hooguit dat je de adviesprijs betaald ipv de gangbare 20-30% korting).
Verder is dit niet de meest bijzondere paintjob. Heb al mooiere limited editions voorbij zien komen en die gaan vaak voor dezelfde prijs als normale retail (hooguit dat je de adviesprijs betaald ipv de gangbare 20-30% korting).