Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

davekuh
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 02 mei 2009 20:15
Locatie: Gulpen

davekuh 20 apr 2010 00:33

Zaterdag genoten van een zeer goed georganiseerde tocht. Van alles gezien en mee gemaakt. Positief en negatief. Even na 8 uur vertrokken en om 20 over 2 aan de finish. Conditie was goed. Alleen de beenspieren zelf kregen t wat moeilijker de laatste 30 km.. Maar dat ligt dus aan de eigen voorbereiding. Geen lange tochten van 100+ gemaakt...
Gemiddelde van mijn fietscomputer was 24 km/h. De pauzes zijn hierbij niet meegeteld ;) Dat moet volgend jaar sneller. Dus dit jaar doorgaan met fietsen en trainen.

Wel een paar keer moeten ergeren aan mensen die moeten afstappen in de hellingen of niet aan de kant gaan lopen. Wat ik ook onverantwoord vind is dat er kinderen van n jaar of 10 mee doen... Zorgt ook voor extra gevaar. Moeten lopen bovenste stukje op de Koulenberg omdat iedereen daar boven aan afstapte. Daar woon ik bijna om de hoek....

Wat mij ook opvalt is dat er mensen zijn die meedoen met een stadsfiets, elektrische fiets :s Ga dan mee doen aan de gezinstocht van Limburgs mooiste. Dan fiets je ook door de limburgse heuvels op t gemak.

Ook was er ergens n bordje verdwenen in de buurt van het kanaal..Was gelukkig niet de enige die verkeerd zat.. Gelukkig een bordje gevonden en de rit kunnen vervolgen. bij de pauzeplek 3 km langer onderweg geweest dan de bedoeling was..
Ook nog bijna een aanrijding gezien bij de rotonde onderaan de Lange Raarberg. Meneer agent op de motor was net weggereden. Komt er een fietser aan die geen voorrang verleende aan de auto. De bejaarde man in de auto reed dus door en reed hem net niet aan. Wordt meneer ook nog uitgescholden door n clubje fietsers... Terwijl die goede man voorrang had! Dit gedrag brengt de tocht weer negatief in t nieuws..

Het aandenken vind ik erg leuk bedacht t medaile dat je ook nog als flessenopener kan gebruiken. Kwam goed van pas om mijn verjaardagsfeest zaterdagavond:D.
Aan de finish een lekker biertje gedronken en op de foto gegaan met de rondemissen. Wel jammer dat de fietsenstalling niet zo goed geregeld is zoals bij Limburgs mooiste met nummers aan je fiets.

Volgend jaar ben ik er in ieder geval weer bij. Als ik weer geluk heb met inschrijven wil dat zeggen ;)
Race: Trek 1.7 Shimano 105
MTB: Merida Big Nine 700 tft

mrangry
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 17 okt 2009 19:28

mrangry 20 apr 2010 00:45

[quote="m_huizinga"]
Volgend jaar maar eens de 200 of 250 proberen, die hebben bijna dezelfde hoeveelheid heuvels, want de 150km heeft al 2350m aan hoogtemeters. Heeft iemand wel eens de 150 gereden en nu de 250? Goed te doen?[/quote]

Hoe kom je aan die 2350? Ik heb op de 200km namelijk 1920 geklokt op de Polar

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 20 apr 2010 00:49

Ik denk dat je daarmee inderdaad wat dichter bij de waarheid zit. Hoogtemeters scoor je in Limburg niet zo heel snel.

Maakt verder ook niet zoveel uit natuurlijk. Want het zijn niet zozeer het aantal hoogtemeters die de rit zwaar maken maar het draaien en keren en de opeenvolging van korte en soms steile heuvels.

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 apr 2010 10:31

Weet iemand welke fotograaf er op een kwart van de Keutenberg stond die zijn fotocamera vol in je snufferd duwde? Ben wel benieuwd naar die foto eigenlijk.

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 20 apr 2010 11:28

[quote="Moustache"]Weet iemand welke fotograaf er op een kwart van de Keutenberg stond die zijn fotocamera vol in je snufferd duwde? Ben wel benieuwd naar die foto eigenlijk.[/quote]

Wat een mafkees idd, ik ging bijna K.O. door die lens van hem. Ik weet niet of het van dezelfde firma was (was daar te moe om op te letten), maar er werden op de Keutenberg kaartjes uitgedeeld. Je kunt niet bladeren in die foto's volgens mij, maar je moet zo'n kaartje hebben en hier intikken: http://www.bestphoto4you.com

moustache
Forum-lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 15 jun 2007 16:39

moustache 20 apr 2010 13:41

[quote="chrissiewizzie"]Die firma zal wel lekker veel foto's verkopen....erg handig hoor dat kaartjes systeem ;) Als iemand dat al aangenomen heeft, zijn ze waarschijnlijk vaak weggegooid of kwijtgeraakt. Als je nou zou kunnen zoeken, dan wil ik bij een mooie foto nog wel overwegen om er eentje te kopen (als ik maar verbeten genoeg kijk!).[/quote]

Inderdaad. Waar is de zoekfunctie?!
Ik ga die lui maar eens mailen.

j0ost
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 apr 2010 00:32

j0ost 20 apr 2010 15:09

[quote="MrAngry"][quote="m_huizinga"]
Volgend jaar maar eens de 200 of 250 proberen, die hebben bijna dezelfde hoeveelheid heuvels, want de 150km heeft al 2350m aan hoogtemeters. Heeft iemand wel eens de 150 gereden en nu de 250? Goed te doen?[/quote]

Hoe kom je aan die 2350? Ik heb op de 200km namelijk 1920 geklokt op de Polar

[/quote]

Zou me niks verbazen als in de 200km minder klimmetjes zitten dan in de 150km.

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 20 apr 2010 15:12

van welke fotograaf was die persoon halverwege (tussen de fietsers en auto's) de cauberg. kan die foto nergens vinden ook niet als ik de tijd invul dat ik de cauberg ben beklommen
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

fsc_87
Forum-lid
Berichten: 230
Lid geworden op: 26 apr 2007 12:41

fsc_87 20 apr 2010 17:24

Inmiddels staan ook de foto's op de website van de Amstel Gold Race. Alleen jammer dat die foto's zo duur zijn. Je betaalt al 41 euro om mee te doen. dan zou je toch morgen verwachten dat je de foto van de website mag afplukken.

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 20 apr 2010 18:27

[quote="Bongo"]van welke fotograaf was die persoon halverwege (tussen de fietsers en auto's) de cauberg. kan die foto nergens vinden ook niet als ik de tijd invul dat ik de cauberg ben beklommen[/quote]

Op welk tijdstip reed je de Cauberg op? en welk nummer had je?
eigenwijs is ook wijs...

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 20 apr 2010 19:05

Ik reed rond 15:35:16 (volgens de tijdwaarneming van de Amstel Gold Race) de berg op
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 20 apr 2010 22:05

Zo... verslagje geplaatst. Maar let op het is geschreven vanuit een heel ander standpunt.

http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/

groet,
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie