Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fietsen 2010

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 08 sep 2009 15:25

[quote="Flores"][quote="TimeToRide"]Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
quote]

Nog 2 foto's van Koga Kimera

[img=http://www.roadbikeaction.com/contentim ... 0Road1.jpg]

[img=http://www.roadbikeaction.com/contentim ... 0Road3.jpg]

jorisb
Forum-lid

jorisb 08 sep 2009 15:34

ik weet niet wat het is, maar ergens klopt er iets niet aan die fiets...het ziet er vreemd uit, misschien door die dikke voorbouw en dan een ronde aflopende bovenbuis.
Wellicht komt dat mede doordat de achtervork wat lager is aangezet en weer met een andere kromming loopt.
Nee ik kan hier niet echt warm voor lopen helaas. Wel leuk die panterkop op de wit/rood/zwarte uitvoering, dat vind ik dan weer wel heel gaaf.

foosho
Forum-lid

foosho 08 sep 2009 15:40

Mee eens.. ze hadden de bovenbuis lager op de zitbuis moeten laten uitkomen.

Ik vind de Cube veel mooier dan de Trek trouwens, behoorlijk verschillend ook, oa vorig puntje is daar ook van toepassing.

timetoride
Forum-lid

timetoride 08 sep 2009 16:11

gerrit-1963 schreef:
Flores schreef:
TimeToRide schreef:Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
quote]

Nog 2 foto's van Koga Kimera

[img=http://www.roadbikeaction.com/contentim ... 0Road1.jpg]

[img=http://www.roadbikeaction.com/contentim ... 0Road3.jpg]

Volgens mij was dat een eerste versie die vorig jaar al getoond werd. Ik vind de Kimera met het nieuwe kleurenschema veel mooier. Deze zwart/blauwe versie vind ik ook erg lelijk en valt de vorm van het frame ineens heel anders.

Bij de 2010 kleuren valt dat heel anders en vind ik 'm erg mooi. Zeker vergeleken met de modellen van de laatste jaren.

In de winter wordt mijn huidige frame in verband met lakproblemen vervangen door Koga en ik ga wel proberen dit frame te krijgen.

Op dit filmpje is de fiets trouwens goed te zien - Koga

forza
Forum-lid

forza 08 sep 2009 16:52

gerrit-1963 schreef:
TimeToRide schreef:Dit is de nieuwe Koga Kimera Road voor 2010
Kimera

Koga heeft zich blijkbaar vernieuwd, ziet er mooi uit, strak
Ben benieuwd wanneer dit leverbaar zou zijn en - - natuurlijk - - wat de prijzen zouden zijn
:D:D

De Kimera road met Ultegra 2499,- strakke prijs toch
eigenwijs is ook wijs...

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 08 sep 2009 18:10

Marchisiocorsa schreef:Afbeelding
Free Image Hosting by ImageBam.com

Staande achtervork!

Ik hoop wel dat de stickers straks beter blijven zitten!
Niets is wat het lijkt..

marchisiocorsa
Forum-lid

marchisiocorsa 08 sep 2009 18:23

Prototype met stikker nog zonder laklaag. Toen ik erbij stond verbaasde ik mij ook al over het slordige plakwerk. Maar dit zie je el vaker bij pre productie exemplaren. Gazelle geeft ook aan pas vanaf januari 2009 te gaan leveren. De komende periode wordt gebruikt voor het vervolmaken van het custum opties en de custom website.

Op de Bikemotion zullen naar verwachting natuurlijk perfect afgewerkte exemplaren staan. Dit was een voorproefje bij de dealerdag in Utrecht. Verkoopafdeling van gazelle heeft dan ook nog geen verkoopprijzen om te communiceren.
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

pipootje
Forum-lid

pipootje 09 sep 2009 00:43

[img=http://img32.imageshack.us/img32/6799/006ovn.jpg]

By the way, dit betreft een op maat gemaakt (63 cm) frame met korte bovenbuis.
Het merk is Bertoletti.
Op toilet gelezen: "Toen pissen plassen werd is het gezeik begonnen"

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 09 sep 2009 00:46

Echt op maat gemaakt zou ik het niet noemen, met zoveel spacers... ;)

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 09 sep 2009 01:02

litespeed schreef:Echt op maat gemaakt zou ik het niet noemen, met zoveel spacers... ;)

Heel scherp ;)
"Try not. Do or do not......there is no try"

jsparie
Forum-lid

jsparie 09 sep 2009 02:35

maurice schreef:
jsparie schreef:
maurice schreef:Leuk maar niet meer dan dat.

Nee, voor mij is Gazelle ophouden te bestaan toen men de stalen frames eruit flikkerde en men zich volledig ging richten op in Taiwan/China gemaakte alu frames.

Tsja, dan zal het voor jou niet meevallen om nog eens een nieuwe fiets te kopen. Wat komt er niet uit die windrichting?

Moet wel toegeven dat er bij Gazelle sindsdien weinig leuks meer is gezien. Wat dat betreft vind ik die nieuwe modellen toch een duidelijke verbetering. Het lijkt weer wat te worden.

Dan begrijp je mij verkeerd.
Voor mij maakte Gazelle toentertijd top frames gemaakt van Reynolds staal die er ook goed uitzagen.
Daarnaast deed men naast de frames zelf lassen ook het spuitwerk zelf. Kortom, origineel handwerk wat erg goed van kwaliteit was.
De modellen die men tegenwoordig uitbrengt vind ik verre van fraai. Ook de designs die men toepast zijn misschien prima toe te passen op toerfietsen. Maar op racefietsen? Nee.
Ik wil niet zeggen dat wat er uit Taiwan, China of contreien komt minder is. Integendeel zelfs, maar men moet toch beter kunnen verzinnen en het dan vervolgens daar laten maken?

In dat geval helemaal mee eens. Het zal Gazelle nu niet meevallen de door andere merken ingepikte plaatse in de showrooms weer terug te krijgen.

tiest
Forum-lid HC

tiest 09 sep 2009 10:11

Die blauw-zwarte kimera is best oke:). Al zou ik wel netjes een 54 als showmodel gebruiken.

Plaats reactie