Pagina 30 van 84

Geplaatst: 08 jul 2009 12:13
door 53x11
mrcoffee schreef: Wat anders, waarom gaat menchov in die eerste bocht onderuit?
Kan ie gewoon niet sturen en gaat ie teveel op zij achterrem waardoor dat wiel teveel blokkeert (klassieke fout) of rijden ze dara bij Rabo gewoon op waardeloze banden?
Welke banden rijden ze eigenlijk op? Op dat merk ga ik iig niet rijden ;)


Ik weet niet wie het was, maar degene voor Mechov kon ook de bocht niet houden. Leek erop dat de bocht heel wijd was en daarna iets terug naar binnen liep. Lijkt me nou typisch iets waar je in de voorbereiding even op let. Maar ja, de beste stuurlui....

Heb met bewondering naar Armstrong zitten kijken. Wat een aflossingen! (wel een beetje aangedikt doordat de Franse regie steeds als hij op kop zat Astana in beeld bracht). Maar Cancellara moest het nog veel meer in zijn eentje doen. Is het iemand anders ook opgevallen dat in de laatste 2/3 van de rit de Schleckjes alleen maar in het laatste wiel gezeten hebben. Konden ze niet harder? Of hebben ze bewust gespaard?

Geplaatst: 08 jul 2009 12:14
door Mr_T
Ik heb een tijd met Russen van doen gehad, en als je het mij vraagt communiceren veel Russen zoals Menchov. Dat is gewoon een stukje cultuurverschil.

Wat je er ook van vindt, het lijkt er nu nog niet op dat hij de moed heeft opgegeven. En dat siert hem.

Er kunnen door Rabobank heus nog wel mooie resultaten behaald worden. Wat betreft Menchov denk ik niet dat hij nog veel tijd goed gaat maken, laat staan Contador voorbij gaan in het klassement. Sterker, bij Rabobank zie ik Gesink nog meer tijd goed maken in de bergen, dan Menchov.

Verder denk ik niet dat de Tour nu geëindigd is in een 2-strijd tussen Contador en Armstrong. Ik zelf verwacht nog steeds dat Armstrong tijd gaat verliezen in de bergen.

Ook denk ik dat, zelfs al zouden Armstrong en Contador tegelijk finishen in Andorra, waarna Armstrong het geel krijgt, het niet zo zal zijn dat Contador niet meer gaat aanvallen... Die gaat in de volgende aankomst bergop gewoon mee met een aanval en zal dan proberen Armstrong er af te rijden.

Geplaatst: 08 jul 2009 12:24
door deboefvanparma
De vraag luidt: wie van de twee (LA en AC) zal het eerste demarreren naar Andorra en daarmee de ander dwingen te blijven zitten. Het zou toch uniek zijn als LA weg rijdt en AC gaat het gat dichten of v.v. Nou, leuker kan het beslist niet worden: Kannibalisme binnen één team.
Sinds Merckx is dit woord niet meer gevallen in het peloton.

Geplaatst: 08 jul 2009 12:25
door eelcoz
GastheerG schreef: Hoe Astana Sporza ontwijkt wordt ik pas ziek van.


Inderdaad, wat is dat nou weer? Ik las dat ze boos zijn vanwege het commentaar op Sporza dat teveel insinuaties zou bevatten. Ik heb dit jaar nog niet naar Sporza gekeken, maar is het echt zo erg of zijn ze bij Astana wel erg snel aangebrand?

Geplaatst: 08 jul 2009 12:27
door dario
Kijken ze in Kazachstan dan ook naar Sporza? :)

Geplaatst: 08 jul 2009 12:34
door bottecchia
53x11 schreef:
mrcoffee schreef: Wat anders, waarom gaat menchov in die eerste bocht onderuit?
Kan ie gewoon niet sturen en gaat ie teveel op zij achterrem waardoor dat wiel teveel blokkeert (klassieke fout) of rijden ze dara bij Rabo gewoon op waardeloze banden?
Welke banden rijden ze eigenlijk op? Op dat merk ga ik iig niet rijden ;)


Ik weet niet wie het was, maar degene voor Mechov kon ook de bocht niet houden. Leek erop dat de bocht heel wijd was en daarna iets terug naar binnen liep. Lijkt me nou typisch iets waar je in de voorbereiding even op let. Maar ja, de beste stuurlui....


Iemand gisteren de uitzending van Smeets gezien met Henk Lubberding? Die zat te mopperen over dat sommige renners gewoon niet goed door een bocht kijken, niet goed op hun fiets zitten en niet kijken waar ze met hun voorwiel zitten t.o.v. hun voorganger. Was erg leuk om te zien hoe bevlogen hij nog was. Als het aan hem had gelegen was hij nu nog aan het vertellen geweest.

Hij gaf nog een tip wat betreft het gebruik van de remmen. Volgens mij zowel voor een bocht als bijvoorbeeld het geval van de Lotto renner die met z'n voorwiel tegen zijn voorganger aan zat. Volgens Lubberding moet je, wanneer je in zo'n geval remt, ook gewoon blijven doortrappen. Zo hou je druk op je fiets en is de kans dat je valt veel minder.

Was overigens sowieso een leuke uitzending. De combinatie tussen Lubberding, de man van het stalen fietsen tijdperk, en Gerard Vroomen, de man van de aerodynamica en modern carbon. Komt die Vroomen gewoon ineens met een paar schoenen van Fausto Coppi aanzetten!

Geplaatst: 08 jul 2009 12:35
door Mr_T
de boef van parma schreef:De vraag luidt: wie van de twee (LA en AC) zal het eerste demarreren naar Andorra en daarmee de ander dwingen te blijven zitten. Het zou toch uniek zijn als LA weg rijdt en AC gaat het gat dichten of v.v. Nou, leuker kan het beslist niet worden: Kannibalisme binnen één team.
Sinds Merckx is dit woord niet meer gevallen in het peloton.


Het kan dus best wel eens een geval zijn van: wie durft het eerste weg?

Verder denk ik wel dat, als Armstrong gaat aanvallen, er echt wel mensen als Schleck en Sastre mee gaan. En dan kan Contador dus vrolijk daar aanpikken.

Ik denk dat Contador een betere versnelling heeft dan Armstrong. Voor hem zou het beter zijn als Armstrong vroeg aanvalt, dat hij daarna meegenomen wordt door de Schlecks en Sastres van deze wereld, om er vervolgens overheen te demareren.

edit:

Trouwens, zou de ASO zitten te balen dat ze die ploegentijdrit er in hebben gezet? Nu blijkt dat het vooral in het voordeel van Armstrong werkt? :-P

Als Armstrong hierna nog een jaar door gaat, dan denk ik niet dat er volgend jaar weer een TTT is ;-)

Geplaatst: 08 jul 2009 12:48
door dc
Bottecchia schreef:
53x11 schreef:
mrcoffee schreef: Wat anders, waarom gaat menchov in die eerste bocht onderuit?
Kan ie gewoon niet sturen en gaat ie teveel op zij achterrem waardoor dat wiel teveel blokkeert (klassieke fout) of rijden ze dara bij Rabo gewoon op waardeloze banden?
Welke banden rijden ze eigenlijk op? Op dat merk ga ik iig niet rijden ;)


Ik weet niet wie het was, maar degene voor Mechov kon ook de bocht niet houden. Leek erop dat de bocht heel wijd was en daarna iets terug naar binnen liep. Lijkt me nou typisch iets waar je in de voorbereiding even op let. Maar ja, de beste stuurlui....


Iemand gisteren de uitzending van Smeets gezien met Henk Lubberding? Die zat te mopperen over dat sommige renners gewoon niet goed door een bocht kijken, niet goed op hun fiets zitten en niet kijken waar ze met hun voorwiel zitten t.o.v. hun voorganger. Was erg leuk om te zien hoe bevlogen hij nog was. Als het aan hem had gelegen was hij nu nog aan het vertellen geweest.

Hij gaf nog een tip wat betreft het gebruik van de remmen. Volgens mij zowel voor een bocht als bijvoorbeeld het geval van de Lotto renner die met z'n voorwiel tegen zijn voorganger aan zat. Volgens Lubberding moet je, wanneer je in zo'n geval remt, ook gewoon blijven doortrappen. Zo hou je druk op je fiets en is de kans dat je valt veel minder.

Was overigens sowieso een leuke uitzending. De combinatie tussen Lubberding, de man van het stalen fietsen tijdperk, en Gerard Vroomen, de man van de aerodynamica en modern carbon. Komt die Vroomen gewoon ineens met een paar schoenen van Fausto Coppi aanzetten!


Heel erg leuk van de Lub, maar drie 4 man crashes in dezelfde bocht is natuurlijk geen toeval. En om dat dan op de renners te schuiven... ik denk dat de parkoers bouwer hier een steek heeft laten vallen.

De Menchov bocht+Vandenbroek val zijn natuurlijk wel gewoon eigen schuld dikke bult.

Geplaatst: 08 jul 2009 12:51
door lvgh
Bottecchia schreef:
53x11 schreef:
mrcoffee schreef: Wat anders, waarom gaat menchov in die eerste bocht onderuit?
Kan ie gewoon niet sturen en gaat ie teveel op zij achterrem waardoor dat wiel teveel blokkeert (klassieke fout) of rijden ze dara bij Rabo gewoon op waardeloze banden?
Welke banden rijden ze eigenlijk op? Op dat merk ga ik iig niet rijden ;)


Ik weet niet wie het was, maar degene voor Mechov kon ook de bocht niet houden. Leek erop dat de bocht heel wijd was en daarna iets terug naar binnen liep. Lijkt me nou typisch iets waar je in de voorbereiding even op let. Maar ja, de beste stuurlui....


Iemand gisteren de uitzending van Smeets gezien met Henk Lubberding? Die zat te mopperen over dat sommige renners gewoon niet goed door een bocht kijken, niet goed op hun fiets zitten en niet kijken waar ze met hun voorwiel zitten t.o.v. hun voorganger. Was erg leuk om te zien hoe bevlogen hij nog was. Als het aan hem had gelegen was hij nu nog aan het vertellen geweest.

Hij gaf nog een tip wat betreft het gebruik van de remmen. Volgens mij zowel voor een bocht als bijvoorbeeld het geval van de Lotto renner die met z'n voorwiel tegen zijn voorganger aan zat. Volgens Lubberding moet je, wanneer je in zo'n geval remt, ook gewoon blijven doortrappen. Zo hou je druk op je fiets en is de kans dat je valt veel minder.

Was overigens sowieso een leuke uitzending. De combinatie tussen Lubberding, de man van het stalen fietsen tijdperk, en Gerard Vroomen, de man van de aerodynamica en modern carbon. Komt die Vroomen gewoon ineens met een paar schoenen van Fausto Coppi aanzetten!
Waarvan Lubberding wel even wilde weten hoe stijf de zool nog was :p

Inderdaad een interessante verteller. Hoe werkt dat doortrappen tijdens het remmen nu precies? Is dat om te voorkomen dat je wielen blokkeren of alleen dat ze wegglijden?

Geplaatst: 08 jul 2009 13:00
door amclassic-fan
Lubberding is gewoon van een ander tijdperk en niet met z'n tijd mee gegaan. Volgens Lubberding doe je 't bijv helemaal fout als je in een tijdrit op 't puntje van je zadel zit. Hij wil op z'n trainingskampen bij iedereen ook altijd 't zadel veel te hoog zetten.

Geplaatst: 08 jul 2009 13:01
door dc
LVGH schreef:
Inderdaad een interessante verteller. Hoe werkt dat doortrappen tijdens het remmen nu precies? Is dat om te voorkomen dat je wielen blokkeren of alleen dat ze wegglijden?


Ik zou zeggen dat omdat ze dan doorrollen je niet zo snel stilvalt en dus ook niet zo snel valt. De inertia zou je dan makkelijker overeind moeten houden. In de ITT was een mooi voorbeeld. Lance had een stuiterend achterwiel, maar door zijn snelheid volgde dat wiel braaf zijn voorwiel. Zolang je rechtdoor gaat met een redelijke snelheid kan je behoorlijk wat hebben aan je achterkant (Klapband, glijden, stuiteren) . In een bocht werkt dat natuurlijk niet. Daarom zie je profrenners met een klapband vaak (instinctief?)kiezen voor RECHTUIT, als je de bocht in gaat is je achterkant weg en lig je op je bakkes^^

Jurgen had echter een wegglijdend voorwiel, dus ik denk niet dat het echt had geholpen.