Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

stavros
Forum-lid

stavros 31 mei 2009 22:04

Geweldig dat de rabo en menchov dit hebben kunnen winnen.
Beetje overdreven dat ie het nog spannend moest maken met een val in de laatste km :P
de reactie van menchov, de val en alle aanvallen op de bergen voorheen: geweldig.
Ik heb meer van deze giro zitten genieten dan de tour de laatste jaren.
Jammer dat de NOS het nog niet doorheeft, maargoed, ken niet alles hebben ;)
Greetz

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 31 mei 2009 22:13

Ik vond de Tour vorig jaar ook mooi, het was alleen een beetje jammer dat ze allemaal te veel aan elkaar gewaagd waren berg op. Maar er waren toch best aardig wat mooie etappes.

Dat Smeets en Ducrot op eens naar Rome moesten vond ik een beetje vreemd. Ondanks dat ze waren ingevlogen was er maar erg weinig tijd om wat Giro uit te zenden vandaag.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stavros
Forum-lid

stavros 31 mei 2009 22:16

ik zeg niet dat de tout niet mooi is... absoluut niet, de tour is mijn favoriet ten alle tijden, de reden waarom ik wielrennen zo mooi vind... alleen qua spanning, sensatie en strijd: deze giro....

De NOS (of sbs6 (hint hint) zouden toch eens moeten kijken imo om meer uitzindingen mbt wielrennen te krijgen op de nederlandse televisie.
Greetz

chevalier
Forum-lid

chevalier 31 mei 2009 23:32

Wat een spanning zeg, me hart zowat in me keel toen menchov onderuit ging .
Wat een mooie giro zege zeg, alles zat erin de afgelopen 3 weken .
en wie nie genoeg kan krijgen van de beelden bij de belgen, hier de beelden van de finish en hoe Erik Breukink uit ze dak gaat.

http://www.rabosport.nl/wielrennen/MENC ... 20THRILLER#

simic
Forum-lid

simic 31 mei 2009 23:39

Ik heb echt genoten!:D Ik zat helemaal vol spanning en ik zat zelfs mee te schreeuwen achter de tv. Wat een pracht middag, nadat Boom ook al de ronde van België had gewonnen, wat een prachtige kijk middag:D

nicom
Forum-lid

Gebruikersavatar nicom 31 mei 2009 23:45

Iemand al de beelden bij studio sport gezien vanuit de bus van Rabo. Fantastisch wat een ontlading. Super mooie tv was dat. De renners zien hun wek van de afgelopen week instorten door de val waardoor de emotie achteraf nog groter is.
Kan iedereen aanraden de beelden op te zoeken als je ze niet gezien hebt.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 31 mei 2009 23:47

Amclassic-fan schreef: Dat Smeets en Ducrot op eens naar Rome moesten vond ik een beetje vreemd. Ondanks dat ze waren ingevlogen was er maar erg weinig tijd om wat Giro uit te zenden vandaag.

+1, was verbaasd om de giro op Ned 1 aan te treffen, heb de Belgen het voordeel van de twijfel gegund en op Sporza gekeken, zoals ze ons de afgelopen 3 weken van beelden hebben voorzien.

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 31 mei 2009 23:48

en zo'n TT fiets gooi je na de finish gewoon even op de grond, kost toch niks ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

reason
Forum-lid

reason 01 jun 2009 00:20

Ja, en de "winnende" fiets heeft slechts 1km dienst gedaan...

Ik schrok behoorlijk toen hij viel, adembenemend!

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 01 jun 2009 02:13

NicoM schreef:Iemand al de beelden bij studio sport gezien vanuit de bus van Rabo. Fantastisch wat een ontlading. Super mooie tv was dat. De renners zien hun wek van de afgelopen week instorten door de val waardoor de emotie achteraf nog groter is.
Kan iedereen aanraden de beelden op te zoeken als je ze niet gezien hebt.

Klik hier

Overigens Sporza bedankt voor het verzorgen van de uitzendingen.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

dario
Forum-lid

dario 01 jun 2009 12:20

Mooie strijd, mooi parcours, mooie ronde-missen, mooi podium (zij het in verkeerde volgorde :/ ); mooie Giro kortom! Maar 't is alweer gedaan... Volgend jaar wéér! (liefst zonder De Cauwer-gewauwel, maar alla...)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie