Toerversie Parijs-Roubaix 6 juni 2010
Ik heb mij ingeschreven voor de volledige afstand vanuit Cambronne tot in Roubaix. Is er iemand die de zondagavond met de wagen teruggaat vanuit Roubaix naar Cambronne en die nog een plaats over heeft voor 1 persoon (zonder fiets, mijn fiets kan ik in Roubaix achterlaten) ?
[quote="brambk"]Ik zag de Continental Grand Prix 4 Season, die leverbaar is in 25mm of 28mm-variant. Is dat een goede keuze?[/quote]
Ik heb de 28mm versie inmiddels op de kasseien getest. Tijdens de Ronde van Vlaanderen en op de stroken van PR. Ik had er ongeveer 5 bar in zitten en ze bevielen me prima. Andromeda wees me er echter op dat de 28mm Conti's (met de schuifmaat er op) in werkelijkheid slechts 25 mm breed zijn. Je wordt dus een beetje gefopt.
De 28mm Schwalbe Durano's schijnen ook er goed te zijn voor op de kasseien.
Ik heb de 28mm versie inmiddels op de kasseien getest. Tijdens de Ronde van Vlaanderen en op de stroken van PR. Ik had er ongeveer 5 bar in zitten en ze bevielen me prima. Andromeda wees me er echter op dat de 28mm Conti's (met de schuifmaat er op) in werkelijkheid slechts 25 mm breed zijn. Je wordt dus een beetje gefopt.
De 28mm Schwalbe Durano's schijnen ook er goed te zijn voor op de kasseien.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
Ik ga ook voor de Continental Grand Prix 4 Seasons (25 mm).
Het gaat opschieten, nog twee en een halve week!
Het gaat opschieten, nog twee en een halve week!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
Ik beslis 5 juni met welke banden ik ga rijden.
Droog: Michelin Dynamic 28mm
Nat: Continental 4-seasons 25mm
Droog: Michelin Dynamic 28mm
Nat: Continental 4-seasons 25mm
Ik ga in elk geval met de Conti 4 seasons 25mm, die hebben mij de vorige keer ook prima naar het einde gebracht en bovendien staat mijn frame de Dynamics niet toe qua ruimte bij de voorvork.
Op mijn reservesetje ligt de nieuwe Conti Supersport Plus 25 mm, heb ik er vandaag opgezet en moet zeggen dat die er wel goed uitzien. Zijn wat zwaarder maar dat komt door de breaker laag die erin zit. Ze zouden extra bescherming moeten bieden bij de zijwangen en dat is nu net wat je wilt als je over kasseien dokkert.
Op mijn reservesetje ligt de nieuwe Conti Supersport Plus 25 mm, heb ik er vandaag opgezet en moet zeggen dat die er wel goed uitzien. Zijn wat zwaarder maar dat komt door de breaker laag die erin zit. Ze zouden extra bescherming moeten bieden bij de zijwangen en dat is nu net wat je wilt als je over kasseien dokkert.
"Try not. Do or do not......there is no try"
Ik rij nu een maandje rond met de Continental 4 seasons 28mm en die bevallen best goed. Ze passen precies nog net tussen mijn frame en remmen door.
Waar ik nog over twijfel: heb je voor P-R een 34-binnenblad nodig of kan het ook op een 39? Hier in Nederland op het vlakke rij ik bijna alles op de 39. Ik heb echter geen hoogteprofiel van P-R kunnen vinden. Hebben jullie suggesties?
Waar ik nog over twijfel: heb je voor P-R een 34-binnenblad nodig of kan het ook op een 39? Hier in Nederland op het vlakke rij ik bijna alles op de 39. Ik heb echter geen hoogteprofiel van P-R kunnen vinden. Hebben jullie suggesties?
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Als het nat is zou ik wat ruimte willen tussen frame, remmen en de 28mm banden, dus misschien 25mm?
Ik steek een 42 binnenblad, als ik een 44 had zou ik zelfs daarvoor kiezen. Redenen zijn:
- vlak parcours, op de ene helling na (met kasseien zelfs)
- ik trap sowieso een beetje zwaarder op kasseien
- kettingspanning is beter met 'groot' binnenblad
Ik steek een 42 binnenblad, als ik een 44 had zou ik zelfs daarvoor kiezen. Redenen zijn:
- vlak parcours, op de ene helling na (met kasseien zelfs)
- ik trap sowieso een beetje zwaarder op kasseien
- kettingspanning is beter met 'groot' binnenblad
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
[quote="brambk"]
Waar ik nog over twijfel: heb je voor P-R een 34-binnenblad nodig of kan het ook op een 39? Hier in Nederland op het vlakke rij ik bijna alles op de 39. Ik heb echter geen hoogteprofiel van P-R kunnen vinden. Hebben jullie suggesties?[/quote]
Alleen de aanloop naar de kasseien is glooiend, maar stelt niet veel voor.
Op de kasseien kun je m.i. ook prima volstaan met 39. Ik rijd zelf met standaard 42 / 52 voor.
De strook bij Troisvilles gaat glooiend omhoog, maar is niet steil. Verder heb je ook nog een enkele glooiende strook, maar hoogteverschillen zijn niet zodanig om kleinere tandwielen te steken.
Waar ik nog over twijfel: heb je voor P-R een 34-binnenblad nodig of kan het ook op een 39? Hier in Nederland op het vlakke rij ik bijna alles op de 39. Ik heb echter geen hoogteprofiel van P-R kunnen vinden. Hebben jullie suggesties?[/quote]
Alleen de aanloop naar de kasseien is glooiend, maar stelt niet veel voor.
Op de kasseien kun je m.i. ook prima volstaan met 39. Ik rijd zelf met standaard 42 / 52 voor.
De strook bij Troisvilles gaat glooiend omhoog, maar is niet steil. Verder heb je ook nog een enkele glooiende strook, maar hoogteverschillen zijn niet zodanig om kleinere tandwielen te steken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2823
- Lid geworden op: 29 okt 2005 22:48
[quote="de zwarten"]Als het nat is zou ik wat ruimte willen tussen frame, remmen en de 28mm banden, dus misschien 25mm?
[/quote]
Dat is precies mijn gedachte, bij nat 25mm ivm de ruimte bandrem. Gisteren mijn tellertje afgesteld op 28mm: 2130mm ipv de 'standaard' 2096. 28mm is dus niet alleen breder maar nog een fractie hoger ook.
Verzet doe ik niets bijzonders, gewoon 53/39 voor en achter 11/25.
[/quote]
Dat is precies mijn gedachte, bij nat 25mm ivm de ruimte bandrem. Gisteren mijn tellertje afgesteld op 28mm: 2130mm ipv de 'standaard' 2096. 28mm is dus niet alleen breder maar nog een fractie hoger ook.
Verzet doe ik niets bijzonders, gewoon 53/39 voor en achter 11/25.
ik heb in 8 seconden 4 nieuwe banden erom, ook mijn reserve fiets dus.
ga voor nieuwe 4s 25 mm, heb reserve wielen met het oude setje.
als niet klimmer heb ik tijdens de testritjes met 42/52 gereden, kwam overal boven. wellicht steek ik nog een andere pion met een extra gebitje.
het lastige van dit tochtje zijn niet de bultjes, maar het ontbrekende wegdek tussen de keitjes!
ga voor nieuwe 4s 25 mm, heb reserve wielen met het oude setje.
als niet klimmer heb ik tijdens de testritjes met 42/52 gereden, kwam overal boven. wellicht steek ik nog een andere pion met een extra gebitje.
het lastige van dit tochtje zijn niet de bultjes, maar het ontbrekende wegdek tussen de keitjes!
Funny the way it is
[quote="Walter G"]Ik ga ook voor de Continental Grand Prix 4 Seasons (25 mm).
Het gaat opschieten, nog twee en een halve week![/quote]
Nu het toch over de banden gaat; ik zal ook met de Continental Grand Prix 4 Seasons in 25mm uitvoering rijden.
Welke bandenspanning is aan te raden voor deze wielen voor Parijs Roubaix. Ik dacht aan 6 vooraan en 7 bar achteraan. Ik zoek de ideale bandenspanning om zo weinig mogelijk kans te maken op lekke banden.
Het gaat opschieten, nog twee en een halve week![/quote]
Nu het toch over de banden gaat; ik zal ook met de Continental Grand Prix 4 Seasons in 25mm uitvoering rijden.
Welke bandenspanning is aan te raden voor deze wielen voor Parijs Roubaix. Ik dacht aan 6 vooraan en 7 bar achteraan. Ik zoek de ideale bandenspanning om zo weinig mogelijk kans te maken op lekke banden.