Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Mart Smeets

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 08 dec 2008 13:52

Nou dan zal ik mijn plasje ook nog maar eens doen... (Again)

Mart Smeets maakt(e) goede televisie. Hij kent zijn doelgroep uitstekend, en bedient ze naar behoren. Ik heb hier al eerder betoogd dat wij duidelijk zijn doelgroep NIET zijn. Doorgaans heb ik niet zo'n moeite met Smeets.

Maar na het winnen van die prijs even wel. Zijn antwoord "ik weet niet wat ik anders in juli moet doen", is zó onecht, zó onbrecht. Natuurlijk kan ie zich wel wat anders voorstellen. Het gebruik van sublatieven, hyperbolen e.d. mag, maar je moet overtuigen, anders werkt het niet.

Smeets strooit er mee op otomagische piloot, en dan werkt het (bij mij) niet meer.

Mijn sneer richting smeets moet als afstraffing gezien worden van z'n laksheid, die er langzaamaan ingesleten is. En eerlijk gezegd denk ik niet dat het nog goed komt...

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 dec 2008 10:08

Hij moet zich wel behoorlijk afgestraft voelen, na die sneer.
Maar wat is een otomagische piloot?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

corniel
Forum-lid HC
Berichten: 4025
Lid geworden op: 10 jun 2007 13:38
Locatie: Sleutelstad

corniel 09 dec 2008 10:52

@Dario, mijn Smeets voelt zich volgens mijn niet snel afgstraft, zeker niet na opmerkingen die hij niet leest. ;)

En otomagisch, dat is iets als automatisch, maar dan op z'n Corniels.

lior63
Forum-lid
Berichten: 2065
Lid geworden op: 01 jan 2008 18:01

lior63 09 dec 2008 12:15

Die prijs is wel verdiend, al ben ik echt geen fan van Smeets.
Zijn antwoord: "Ik zou niet weten wat ik anders in Juli moet doen" is niet anders dan het antwoord dat Armstrong geeft in de docu met Smeets uit 2005 op de vraag wat hij anders zou willen doen als hij niet was gaan sporten: "I 've been a professional athlete since I was 15 years old. It's all I know how to do, I wouldn't know what else to do" en dus komt Armstrong terug.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 09 dec 2008 17:20

lior63 schreef:Die prijs is wel verdiend, al ben ik echt geen fan van Smeets.
Zijn antwoord: "Ik zou niet weten wat ik anders in Juli moet doen" is niet anders dan het antwoord dat Armstrong geeft in de docu met Smeets uit 2005 op de vraag wat hij anders zou willen doen als hij niet was gaan sporten: "I 've been a professional athlete since I was 15 years old. It's all I know how to do, I wouldn't know what else to do" en dus komt Armstrong terug.

Verschil lijkt me wel dat Armstrong met dezelfde inzet als weleer zich in z'n sport smijt... Kan je dat van Mart Smeets wel zeggen?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6082
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 12 feb 2009 23:02

kort gedichtje van Nico Dijkshoorn in: "De wereld draait door" over Mart Smeets

MART SMEETS OVER DARWIN:
en wat zei
darwin
die heerlijke
rare
gekke
mag ik het zo zeggen
ja
dat mag ik zo zeggen
wat zei die
heerlijke
rare man
met zijn
evolutietheorie
die darwin
mag ik het zo zeggen
ja dat mag ik zo zeggen
dat ga ik ook zo zeggen
wat zei die
rare
maffe gek
van een darwin
die zei
en daar buigen we
diep voor
een diepe buiging
sans rancune
voor
die rare
maffe
darwin
die zei
niks schepping
de evolutie wacht op niemand
die darwin
met die heerlijke
rare
gekke baard
die zo van
gebakken vis hield
die darwin zei
survival of the fittest
heerlijk
wat een
heerlijke gek
laten we samen
nog 1 keer
kijken
naar die rare
mafkees
charles darwin
in het peloton
tijdens de
3e etappe
naar
mont ventoux

Al bij zin een kwam ik niet meer bij van het lachen. Ook de kop van Smeets, die in beeld werd gebracht terwijl Nico het gedichtje voorlas, sprak boekdelen. Hij kon er totaal niet om lachen!
Live fast; die young. mijn blog

rodion
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 05 mar 2007 11:55

rodion 13 feb 2009 00:34

Op naar uitzending gemist dan, want het fragment zien is nog leuker dan het lezen. Kennelijk kan Smeets zichzelf niet meer relativeren, neemt zichzelf veel te serieus. Te leuk gewoon hoe Dijkshoorn hem persifleert.
L'enfer, c'est les autres

frigo
Forum-lid
Berichten: 802
Lid geworden op: 18 aug 2008 17:08

frigo 13 feb 2009 11:33

Héél vermakelijk topic, de emotie druipt er vanaf! :D

Je kunt uiteraard van alles vinden van MS, de man heeft een eigen stijl (kan je niet van iedereen zeggen) en daarom zijn er mensen die hem uitkotsen en mensen die met hem weglopen.

Smeets heeft in ieder geval liefde voor de wielersport en kent zijn klassiekers (lees zijn boekjes er maar eens op na). Live-verslaggeving is volgens mij één van de moeilijkste dingen die er is, dan wordt er wel eens een foutje of vergissing gemaakt. Ik stoor mij daar persoonlijk niet zo aan.

Ik vind het in ieder geval een kleurrijke TV-maker en kan met name zijn reportages wel waarderen...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 13 feb 2009 15:48

Mart had gedurende dit gedicht geen last van enige zelfspot of zelfreflexie....

Briljant moment van Nico Dijkshoorn, ik heb ervan genoten :D
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

perik
Forum-lid
Berichten: 3010
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 13 feb 2009 15:56

Ik heb het ook gezien, schitterend! Tom de Graaff kon trouwens ook totaal niet lachen om dat onschuldige grapje over zijn kapsel. Een gek stel is het eigenlijk die StudioSport presentatoren, als je ze een keer in een 'vreemde' setting ziet komen ze heel anders over.

Plaats reactie