Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2008

ted038
Forum-lid

ted038 18 jul 2008 13:24

tja, de tour gaat momenteel vooral over doping, dit topic gaat over de tour : dit topic gaat dus momenteel grotendeels over doping.....

niet zo vreemd toch ?

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 18 jul 2008 13:28

Dat EPO echt helpt en er geen placebo effect vanuit gaat is wel bewezen in verschillende onderzoeken, vooral uit de voormalige dopingfabriek DDR. Ik heb het ooit eens ergens gelezen dat er op korte termijn een flinke prestatieverbeterin haalbaar is.
Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden....

Wat ik wel weet is dat het dopingprobleem in het wielrennen wel onder een gigantisch vergrootglas ligt en bijna alle aandacht van de media trekt en dat terwijl er in andere takken van sport minder wordt gecontroleerd. De postitief bevinden van bijv de Nederlandse athleet Vroemen staat echt in geen verhouding tot de openbare kruisiging van de wielrenzondaars.
Dat doet mij als wielerliefhebber wel pijn.

-edit: Website gevonden!
http://www.sportsscientists.com/2007/11 ... e-who.html
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sagax047
Forum-lid

sagax047 18 jul 2008 15:02

nummer 4: Moreau? of nog iemand anders?

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jul 2008 15:02

Moreau was al nummer 4.

Nummer 5 wordt Piepoli denk ik.
'Nog een renner Saunier Duval positief'
Uitgegeven: 18 juli 2008 12:34
Laatst gewijzigd: 18 juli 2008 12:35

NIMES - De Franse sportkrant L'Equipe onthult vrijdag dat er naast Riccardo Ricco in elk geval nog een renner uit de Spaanse formatie Saunier Duval positief is bevonden tijdens de Ronde van Frankrijk.
ANP

De goed ingevoerde Franse krant meldde donderdag ook als eerste dat Ricco positief was bevonden op het verboden epo. Saunier Duval verliet donderdag de Tour wegens het dopinggeval van Ricco, die twee etappes won.

Ook de Italiaan Leonardo Piepoli won namens Saunier Duval een rit in de ronde. Hij zegevierde in de zware bergrit naar Hautacam in de Pyreneeën, waarbij zijn teamgenoot Juan José Cobo als tweede over de streep kwam.

Ricco loopt in Frankrijk het risico van twee jaar gevangenisstraf wegens het bezit en/of gebruik van verboden medicamenten.
Bron: NU.nl

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 jul 2008 15:11

Nee, maar de kwestie Moreau is wel duidelijk toch? Hij is uitgestapt zodat hij niet gepakt zou worden.

niklas2
Forum-lid

niklas2 18 jul 2008 15:16

ik zie (nog) niks op L'Equipe over het bovenstaande....canard?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

rob74
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 jul 2008 15:21

GastheerG schreef:
havana schreef:Nee, maar de kwestie Moreau is wel duidelijk toch? Hij is uitgestapt zodat hij niet gepakt zou worden.

Wel verdacht maar geen bewijs.

Zo zijn er nog wel meer renners verdacht. Iedereen die nu nog in de top 10 staat, is verdacht. Cavendish is verdacht met drie etappe zeges. En ga zo maar door,...

Het punt is dat je gewoon op niets kan vertrouwen. Als je een keer in de 5 jaar een doping geval ziet in het wielrennen dan wil je wel geloven dat de meeste overwinningen schoon zijn behaald. Als de krant vol staat met schandalen wil ik niet meer mezelf voor de gek houden en denken dat de overwinningen tot nu toe zonder dope zijn behaald.
Live fast; die young. mijn blog

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 18 jul 2008 15:29

havana schreef:Nee, maar de kwestie Moreau is wel duidelijk toch? Hij is uitgestapt zodat hij niet gepakt zou worden.

Voor Moreaus zuiverhuid geef ik inderdaad geen stuiver. Cardenas' actie vond ik ook verdacht.
Cobo ook nooit vertrouwd. Andere Saunier zal idd wel Piepoli of Cobo zijn.

max29
Forum-lid

max29 18 jul 2008 15:36

Ricco zal betrapt worden op gebruik Epo generatie3. Dynepo/Mircera. (1 spuit kost normaal iemand 1500 €). Als er al een gen 3 is wie gebruikt er generatie 4 en 5, en > ....?
En wordt niet gepakt....? Contador? Een echt viertje-plus.

Ricco en zijn ploegmaten zijn niet echt wakker geweest en hebben t labo onderschat. Doch zegt eigenlijk niet zoveel. Uit onderzoek blijkt dat aziaten testosteron kunnen gebruiken zonder bij dopingcontrole te worden gepakt.
Zie verslag Instituut Zweden. Leuke olympische spelen...
De reden is een enzym en zijn reakties. Als je dat weet dan gebruik je als blanke ook testos (Contador) zonder ooit gepakt te worden. Zie tot 2x toe een bloedprop bij dit gastje waarvan is geconstateerd dat t door testos gebruik is ontstaan.

Dus nu krijgt Ricco en sauniers iedereen over zich heen en blijft G-4 en > buiten schot. Dus lood om oud ijzer.

Kijk naar de leiding van quick-step- de dans en lijntjes ploeg- en lefevre die gaan na gebruik boonen noch eens persoonlijk naar Prudhomme om toch een deelname af te dwingen. Gewoon doordansen dus. De muziek houdt niet op.
Dan is de renner slechts volger van wat de 'pijp-leiding' aangeeft. En wordt erdoor gesteund. De oplettenden zal t niet zijn ontgaan dat deze dans-ploeg trouwens niets wint. Rijden ze eindelijk eens een vrij schoone tour....?

Ricco en schavuiten hadden gen 4 of een van de andere varia's epo moeten nemen maar betalen voor t foutje een hoge prijs.

Plaats reactie