Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

lowermate
Forum-lid

lowermate 28 sep 2008 12:42

Lekker dat ze zo'n handleiding op cd leveren. Kan je lekker zelf alle 70 pagina's uitprinten.

De straps (zo noem ik het maar even) om de edge op je stuurpen vast te maken.
Blijft dat wel goed vastzitten ? Had liever iets gehad waarbij de bevestiging wordt vastgeklemd waarbij je iets vastschroeft zoals bij mij fiest computer.

Kan je de straps later ook weer losmaken of is eenmaal vast ook vast en later niet meer los te halen.

Klopt het dat er 2 straps erbij zitten die je kan gebruiken om de edge op je stuur vast te maken ?
Cannondale Synapse Ultegra

ted038
Forum-lid

ted038 28 sep 2008 14:54

Lowermate schreef:Lekker dat ze zo'n handleiding op cd leveren. Kan je lekker zelf alle 70 pagina's uitprinten.
Welcome in the 21st century :D
Je hoeft ze niet uit te printen, je kan het ook vanaf scherm lezen uiteraard, maar ik had ze ook via werk geprint :/
De straps (zo noem ik het maar even) om de edge op je stuurpen vast te maken. Blijft dat wel goed vastzitten ? Had liever iets gehad waarbij de bevestiging wordt vastgeklemd waarbij je iets vastschroeft zoals bij mij fiest computer.
Kan je de straps later ook weer losmaken of is eenmaal vast ook vast en later niet meer los te halen.
Klopt het dat er 2 straps erbij zitten die je kan gebruiken om de edge op je stuur vast te maken ?

er zitten 2 stuurhouders en dus 4 straps bij. 1 stuurhouder is recht en een stuurhouder laat je edge beetje kantelen, dus even kijken welke jij het fijnste vind. de gekantelde gebruik ik voor de stuurpen van de racefiets, de rechte zit op het stuur van mijn mtb. beiden zijn nooit meer vastgekomen of verschoven sinds montage.

de straps, ook wel tie-rips genoemd, kunnen niet meer los als ze vast zitten. echter bij iedere bouwmarkt kan je die kopen voor weinig, voor een paar euro heb je er honderden.

Ohja, nog gefeliciteerd met de aankoop :d

welke kaarten heb je er nu bij gekocht ?

lowermate
Forum-lid

lowermate 28 sep 2008 16:37

Ted038 schreef:
Lowermate schreef:Lekker dat ze zo'n handleiding op cd leveren. Kan je lekker zelf alle 70 pagina's uitprinten.
Welcome in the 21st century :D
Je hoeft ze niet uit te printen, je kan het ook vanaf scherm lezen uiteraard, maar ik had ze ook via werk geprint :/
De straps (zo noem ik het maar even) om de edge op je stuurpen vast te maken. Blijft dat wel goed vastzitten ? Had liever iets gehad waarbij de bevestiging wordt vastgeklemd waarbij je iets vastschroeft zoals bij mij fiest computer.

er zitten 2 stuurhouders en dus 4 straps bij. 1 stuurhouder is recht en een stuurhouder laat je edge beetje kantelen, dus even kijken welke jij het fijnste vind. de gekantelde gebruik ik voor de stuurpen van de racefiets, de rechte zit op het stuur van mijn mtb. beiden zijn nooit meer vastgekomen of verschoven sinds montage.

de straps, ook wel tie-rips genoemd, kunnen niet meer los als ze vast zitten. echter bij iedere bouwmarkt kan je die kopen voor weinig, voor een paar euro heb je er honderden.

Ohja, nog gefeliciteerd met de aankoop :d

welke kaarten heb je er nu bij gekocht ?

Dank je. Moet vandaag of nog leren voor een cursus dus weet niet of ik en edge en cadanssensor en hartslagsensor zo snel weet te bevestigen en dan nog een stukje fietsen om uit te proberen........ ;)

De ene stuurhouder is begrijp ik voor op de stuurstang en de ander voor op de stuurpen. Het pinnetje waarbij je de edge weer kan loshalen moet altijd links zitten.

Heb je de optionele wig nog gebruikt ? Dan komt de edge iets schuiner naar boven toe te staan ?

Qua kaart heb de CN erbij genomen. Topo NL kan altijd nog. Zie pm.

timper
Forum-lid

timper 28 sep 2008 20:45

Je kunt ze wisselen ook hoor die stuurhouders. Je haalt de strips eruit en draait het blokje een kwartslag. Zo kun je ze beide op het stuur zetten of beide op de pen.

Die wig gebruik ik niet, is echt niet nodig. Het bereik is vlak ook goed en de zichtbaarheid van het scherm is echt geen probleem.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

peterj
Forum-lid

Gebruikersavatar peterj 28 sep 2008 20:50

Klopt het dat City Navigator bestemd is voor bv de autowegen (een soort Tom Tom voor in de auto)en Topo Nederland/België voor straten en fietspaden?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.

rene1
Forum-lid

rene1 28 sep 2008 23:02

[quote="Peterj"]Klopt het dat City Navigator bestemd is voor bv de autowegen (een soort Tom Tom voor in de auto)en Topo Nederland/België voor straten en fietspaden?[/quote]

Zo ongeveer maar toch iets anders.

Op city nav komen de straten en kleine weggetje ook voor. (Tomtom kent de kleine weggetje trouwens ook, wel afhankelijk van de geladen kaart)
Fietspaden moet je missen in city nav maar vaak geen last van; of er ligt er vaak een naast of het gaat om prima boeren (B) weggetjes.

Ik kom steeds meer tot de conclussie; fietskaart als je hele mooie weggetjes wilt rijden met regelmatig omrijden om dat zandweggetje te vermijden en je wilt laten verrassen. Voor als je geen haast hebt dus of met de stadsfiets/fittnesbike bent.

En als ik vlot van huis naar bijv. fam. verjaardag wil maar wel over de asfalt boeren weggetjes dan kies ik voor city navigator.

Met Topo werk ik weinig maar die lijkt me heel bruikbaar als je niet routeerbare routes rijdt(.CRS) of als je off road gaat natuurlijk.
Tot nu toe experimenteer ik toch meer met routerende routes e n dus vooral met citynav en fietskaart.

lowermate
Forum-lid

lowermate 28 sep 2008 23:33

[quote="timper"]Je kunt ze wisselen ook hoor die stuurhouders. Je haalt de strips eruit en draait het blokje een kwartslag. Zo kun je ze beide op het stuur zetten of beide op de pen.

Die wig gebruik ik niet, is echt niet nodig. Het bereik is vlak ook goed en de zichtbaarheid van het scherm is echt geen probleem.[/quote]

Dus ik je hebt gewoon 2 maal dezelfde soort stuurhouder meegeleverd gekregen ?

Ondanks dat ik er blij mee ben, door studie helaas geen tijd gehad om te monteren. Volgend weekend denk ik.
Meeste werk is denk ik nog om de cadans en hartslagsensor te monteren en de CN kaart te installeren.
Daarna ga ik kijken wat de mogelijheden van de edge zijn, even door de menu's scrollen. Dat kan ik van de week wel even doen , hoeft ie natuurlijk niet perse al op de fiets te zijn gemonteerd.

Wordt vervolgd.

timper
Forum-lid

timper 28 sep 2008 23:37

[quote="Lowermate"][quote="timper"]Je kunt ze wisselen ook hoor die stuurhouders. Je haalt de strips eruit en draait het blokje een kwartslag. Zo kun je ze beide op het stuur zetten of beide op de pen.

Die wig gebruik ik niet, is echt niet nodig. Het bereik is vlak ook goed en de zichtbaarheid van het scherm is echt geen probleem.[/quote]

Dus ik je hebt gewoon 2 maal dezelfde soort stuurhouder meegeleverd gekregen ?

Ondanks dat ik er blij mee ben, door studie helaas geen tijd gehad om te monteren. Volgend weekend denk ik.
Meeste werk is denk ik nog om de cadans en hartslagsensor te monteren en de CN kaart te installeren.
Daarna ga ik kijken wat de mogelijheden van de edge zijn, even door de menu's scrollen. Dat kan ik van de week wel even doen , hoeft ie natuurlijk niet perse al op de fiets te zijn gemonteerd.

Wordt vervolgd.[/quote]

't Duurt allemaal niet lang hoor, (zeker de hartslagmeter montage niet hehe) in tien minuten ben je rond. Het meeste werk (letterlijk) gaat naar het begrijpen en leren werken met het toestel en de software. Ik ben geen kenner (ik ga deze winter eens meer testjes doen om de wintertraining amusanter te maken) en vind veel info op het net (topics in wielertoerist.be zijn interessant en er zijn massa sites te vinden met interessante gegevens).
trek x 500 2008
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

spin
Forum-lid

Gebruikersavatar spin 29 sep 2008 11:57

Ook zonder die cadanssensor e.d. kun je er al mee fietsen hoor. Daarvoor hoef je alleen maar de stuurbevestiging vast te maken met die dingen die tie-wraps heten, maar dat is blijkbaar een nogal moeilijk woord :)

kogafanaat
Forum-lid

kogafanaat 30 sep 2008 21:37

Heeft iemand ervaring met de Garmin 705 in regenachtig weer. Goed waterbestendig???
fietsfanaat

timper
Forum-lid

timper 30 sep 2008 21:43

[quote="kogafanaat"]Heeft iemand ervaring met de Garmin 705 in regenachtig weer. Goed waterbestendig???[/quote]

Al regelmatig in regenweer mee gereden en geen problemen gehad. Wel moet je opletten dat de usb-poort goed droog is voor je de usbkabel er in steekt, dit om oxidatie te voorkomen.

Ik let er ook wel op dat tijdens de rit het 'flapje' goed dicht is vanachter, kwestie van geen risico te lopen.
Voorlopig nog altijd supertevreden. De problemen met navigatie liggen aan de software en vallen mee. Gisteren stuurde hij me op onverharde wegen, niet doorgereden maar op scherm gekeken om omweg te maken en navigatie even genegeerd...eens weer op koers was alles weer in orde. (dit was een gewone route)
Mijn voorkeur gaat zoals bij de meesten naar courses, werkt perfect.

Eigenlijk heb ik dezelfde foutjes als bij de auto-gps.
trek x 500 2008

Plaats reactie