Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

tandjes!
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 feb 2009 23:25

tandjes! 23 feb 2009 00:02

zooooo! wat een bak!

vandaag mijn eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe Wilier!
wat een jetser! wat een genot :D 50km gereden tussen de regenbuitjes door, elke trap voelde raak! heerlijk!

het betreft een Cento1 met nieuwe Dura ace!
Foto's volgen snel!
Nihil Sin Labore

tandjes!
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 feb 2009 23:25

tandjes! 23 feb 2009 13:01

Bij deze dan de beloofde foto's! :D

ps let niet op de compact crank en pedalen. vanaf eind deze week moet ie er zijn. Dura ace compact met time rxs pedalen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


uiteindelijke speclist voor de liefhebers:

Frame: Wilier Cento1 wit/carbon XL
groep: Dura ace compact 7900
zadel: Selle SMP composit wit
Stuur: Stealth evo white van PRO
wielen: Mavic cosmic carbon premium
pedalen: Time RXS
kabels: BBB
Stuurlint: DEDA ELEMENTI
Ketting: KMC X10SL Gold
Nihil Sin Labore

foxx
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:04

foxx 23 feb 2009 13:17

Hij is mooi! Veel plezier met je fiets!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6353
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 23 feb 2009 14:02

Mooie fiets alhoewel ik twijfel aan het gewicht met deze zware wielen. Met Lichte wielen en andere lichte spulletjes zou het kunnen.

Volgens fabrikant weegt het frame incl. vork en seatpost 1500 Gram in een normale maat en meestal is dat dus excl. lak. De wielen wegen volgens Mavic ook al 1750 gram zonder snelspanners. Niet echte lichtgewichten dus als je het vergelijkt met echte lichte frames en wielen.

Rest zou dan al echt licht moeten zijn wil je aan 6,4 kg komen.

Mijn Pinarello Paris Carbon woog incl. Lightweight wielen en lichte tubes en record groep 6,6 kg ....en die wielen zijn ongeveer al 800 gram lichter dan de Mavic wielen.

Wel veel plezier met deze zeer mooie fiets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

tandjes!
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 feb 2009 23:25

tandjes! 23 feb 2009 14:06

Oke, ja zou kunnen maar de Ultimate meter gaf 6.41 aan eergister toen ik hem eraan hing.
Frame incl alles is lichter als 1500 gram, dat is cker.

Maar ik zal hem straks als die helemaal af is opnieuw aan de weegschaal hangen, kijken wat ie dan geeft. Deze wielen zijn idd 1700 gram.Andere setje wielen is net iets boven de 1400gram (ecl snelspanners)

ach ik kijk wel ff :D

ik ben der in ieder geval happy mee :D
zo weer ff een stukje rijden als het opklaart :D
Nihil Sin Labore

stokie
Forum-lid
Berichten: 1526
Lid geworden op: 27 jul 2008 15:48

stokie 23 feb 2009 16:42

Prachtig fiets.. ga je veel plezier aan beleven. Waarom heb je niet gekozen voor campagnolo? Op een italiaan hoort een italiaan....Eigenlijk...
Verder echt heel heel mooi

jummeltje
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 29 jan 2009 16:21

jummeltje 23 feb 2009 17:19

Prachtige fiets Tandjes!

Gehaald bij de Vos?
Dik? Ja. Gek? Ja. Stroopwafel? Ja.

alexwilier
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12

alexwilier 23 feb 2009 18:07

Vind de combinatie met dat rare smp zadel, de mavic wielen en de pro stuurinrichting niet heel erg geslaagd. Fiets oogt ook kort en hoog, maar dat kan aan de stand van de foto liggen. Wilier en Shimano samen vind ik overigens geen probleem: Pantani reed op een Wilier met Shimano (Mercatone Uno tijd) en ook bij Gerolsteiner gebruikten ze Shimano. En als je het dan toch hebt over hoe het 'hoort', een Coppi fiets 'hoort' met Shimano te worden opgebouwd. Volgens mij hoort helemaal niks en moet je het gewoon helemaal zelf weten. Zelfs als je op een raar smp zadel wilt rondrijden... Geniet van je fiets Tandjes!
P.S. Wie mijn Wilier Ler Roi (al dan niet opbouwend) wil 'afzeiken' moet effe een beetje terugbladeren. Veel plezier ermee!

tandjes!
Forum-lid
Berichten: 301
Lid geworden op: 15 feb 2009 23:25

tandjes! 23 feb 2009 18:17

Ja hoek van de foto is niet ideaal waardoor hij wat hoog lijkt.
tsja wat kan ik zeggen over die SMP zadels, sinds dat ik ermee rijdt nooit meer last gehad van een slapende zak of andere kwaaltjes, voor mij echt een gouden zadel. En dat vind ik wel het belangrijkste aan een zadel :)

En ja waarom geen campagnolo...das een goede. Altijd met Shimano gereden en was er tevreden over. thats the main reason eigenlijk:P

nu weer poetsen, net door de stromende regen gereden :D
Nihil Sin Labore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 23 feb 2009 18:54

Shimano moet eigenlijk hun spulletjes ook eens mooi zwart maken ipv dit vale kleurtje. Dat vind ik eigenlijk nog het meest ontsierende aan hun groepen op dit moment. De nieuwe DA is verder op zich wel aardig geworden. De handgrepen (toch hun handelmerk van lelijkheid) zijn een stuk slanker geworden en de kabel zijn netjes weggewerkt.

Verder een mooie Wilier.
Less is bore

Gebruikersavatar
johnny
Forum-lid
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 jun 2005 23:15

Gebruikersavatar johnny 23 feb 2009 20:10

Mooie fiets Tandjes en heel veel fijne kilometers toegewenst maar dat zal ongetwijfelt wel lukken.

Waarom een zwart stuurlint was wit niet mooier geweest?

jeroenr
Forum-lid
Berichten: 582
Lid geworden op: 07 okt 2008 21:17

jeroenr 23 feb 2009 20:26

Hele mooie Cento uno Tandjes! Complimenten, een pracht frame en goed opgebouwd.
Cervélo & Cannondale

Plaats reactie