Wilier
zooooo! wat een bak!
vandaag mijn eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe Wilier!
wat een jetser! wat een genot 50km gereden tussen de regenbuitjes door, elke trap voelde raak! heerlijk!
het betreft een Cento1 met nieuwe Dura ace!
Foto's volgen snel!
vandaag mijn eerste ritje gemaakt op mijn nieuwe Wilier!
wat een jetser! wat een genot 50km gereden tussen de regenbuitjes door, elke trap voelde raak! heerlijk!
het betreft een Cento1 met nieuwe Dura ace!
Foto's volgen snel!
Nihil Sin Labore
Bij deze dan de beloofde foto's!
ps let niet op de compact crank en pedalen. vanaf eind deze week moet ie er zijn. Dura ace compact met time rxs pedalen
uiteindelijke speclist voor de liefhebers:
Frame: Wilier Cento1 wit/carbon XL
groep: Dura ace compact 7900
zadel: Selle SMP composit wit
Stuur: Stealth evo white van PRO
wielen: Mavic cosmic carbon premium
pedalen: Time RXS
kabels: BBB
Stuurlint: DEDA ELEMENTI
Ketting: KMC X10SL Gold
ps let niet op de compact crank en pedalen. vanaf eind deze week moet ie er zijn. Dura ace compact met time rxs pedalen
uiteindelijke speclist voor de liefhebers:
Frame: Wilier Cento1 wit/carbon XL
groep: Dura ace compact 7900
zadel: Selle SMP composit wit
Stuur: Stealth evo white van PRO
wielen: Mavic cosmic carbon premium
pedalen: Time RXS
kabels: BBB
Stuurlint: DEDA ELEMENTI
Ketting: KMC X10SL Gold
Nihil Sin Labore
Mooie fiets alhoewel ik twijfel aan het gewicht met deze zware wielen. Met Lichte wielen en andere lichte spulletjes zou het kunnen.
Volgens fabrikant weegt het frame incl. vork en seatpost 1500 Gram in een normale maat en meestal is dat dus excl. lak. De wielen wegen volgens Mavic ook al 1750 gram zonder snelspanners. Niet echte lichtgewichten dus als je het vergelijkt met echte lichte frames en wielen.
Rest zou dan al echt licht moeten zijn wil je aan 6,4 kg komen.
Mijn Pinarello Paris Carbon woog incl. Lightweight wielen en lichte tubes en record groep 6,6 kg ....en die wielen zijn ongeveer al 800 gram lichter dan de Mavic wielen.
Wel veel plezier met deze zeer mooie fiets.
Volgens fabrikant weegt het frame incl. vork en seatpost 1500 Gram in een normale maat en meestal is dat dus excl. lak. De wielen wegen volgens Mavic ook al 1750 gram zonder snelspanners. Niet echte lichtgewichten dus als je het vergelijkt met echte lichte frames en wielen.
Rest zou dan al echt licht moeten zijn wil je aan 6,4 kg komen.
Mijn Pinarello Paris Carbon woog incl. Lightweight wielen en lichte tubes en record groep 6,6 kg ....en die wielen zijn ongeveer al 800 gram lichter dan de Mavic wielen.
Wel veel plezier met deze zeer mooie fiets.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Oke, ja zou kunnen maar de Ultimate meter gaf 6.41 aan eergister toen ik hem eraan hing.
Frame incl alles is lichter als 1500 gram, dat is cker.
Maar ik zal hem straks als die helemaal af is opnieuw aan de weegschaal hangen, kijken wat ie dan geeft. Deze wielen zijn idd 1700 gram.Andere setje wielen is net iets boven de 1400gram (ecl snelspanners)
ach ik kijk wel ff
ik ben der in ieder geval happy mee
zo weer ff een stukje rijden als het opklaart
Frame incl alles is lichter als 1500 gram, dat is cker.
Maar ik zal hem straks als die helemaal af is opnieuw aan de weegschaal hangen, kijken wat ie dan geeft. Deze wielen zijn idd 1700 gram.Andere setje wielen is net iets boven de 1400gram (ecl snelspanners)
ach ik kijk wel ff
ik ben der in ieder geval happy mee
zo weer ff een stukje rijden als het opklaart
Nihil Sin Labore
Prachtig fiets.. ga je veel plezier aan beleven. Waarom heb je niet gekozen voor campagnolo? Op een italiaan hoort een italiaan....Eigenlijk...
Verder echt heel heel mooi
Verder echt heel heel mooi
-
- Forum-lid
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 22 feb 2008 17:12
Vind de combinatie met dat rare smp zadel, de mavic wielen en de pro stuurinrichting niet heel erg geslaagd. Fiets oogt ook kort en hoog, maar dat kan aan de stand van de foto liggen. Wilier en Shimano samen vind ik overigens geen probleem: Pantani reed op een Wilier met Shimano (Mercatone Uno tijd) en ook bij Gerolsteiner gebruikten ze Shimano. En als je het dan toch hebt over hoe het 'hoort', een Coppi fiets 'hoort' met Shimano te worden opgebouwd. Volgens mij hoort helemaal niks en moet je het gewoon helemaal zelf weten. Zelfs als je op een raar smp zadel wilt rondrijden... Geniet van je fiets Tandjes!
P.S. Wie mijn Wilier Ler Roi (al dan niet opbouwend) wil 'afzeiken' moet effe een beetje terugbladeren. Veel plezier ermee!
P.S. Wie mijn Wilier Ler Roi (al dan niet opbouwend) wil 'afzeiken' moet effe een beetje terugbladeren. Veel plezier ermee!
Ja hoek van de foto is niet ideaal waardoor hij wat hoog lijkt.
tsja wat kan ik zeggen over die SMP zadels, sinds dat ik ermee rijdt nooit meer last gehad van een slapende zak of andere kwaaltjes, voor mij echt een gouden zadel. En dat vind ik wel het belangrijkste aan een zadel
En ja waarom geen campagnolo...das een goede. Altijd met Shimano gereden en was er tevreden over. thats the main reason eigenlijk:P
nu weer poetsen, net door de stromende regen gereden
tsja wat kan ik zeggen over die SMP zadels, sinds dat ik ermee rijdt nooit meer last gehad van een slapende zak of andere kwaaltjes, voor mij echt een gouden zadel. En dat vind ik wel het belangrijkste aan een zadel
En ja waarom geen campagnolo...das een goede. Altijd met Shimano gereden en was er tevreden over. thats the main reason eigenlijk:P
nu weer poetsen, net door de stromende regen gereden
Nihil Sin Labore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40095
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Shimano moet eigenlijk hun spulletjes ook eens mooi zwart maken ipv dit vale kleurtje. Dat vind ik eigenlijk nog het meest ontsierende aan hun groepen op dit moment. De nieuwe DA is verder op zich wel aardig geworden. De handgrepen (toch hun handelmerk van lelijkheid) zijn een stuk slanker geworden en de kabel zijn netjes weggewerkt.
Verder een mooie Wilier.
Verder een mooie Wilier.
Less is bore