frank1 schreef:MrBolshoi schreef:Fietsers die jouw na het stoplicht inhalen, wetend dat jij ze ook weer binnen 10 meter pakt, maar het blijkbaar puur doen om jouw even te sarren. (De eerste 10 meter moet ik namelijk echt even op gang komen).
Die is echt heel herkenbaar! En dan breeduit voor je gaan fietsen.... Ik stel mij dan altijd voor dat ze thuis vertellen: "Ik heb op de gewone fiets een wielrenner verslagen met een stoplichtsprint!!!"
Heb vaak genoeg op de stadsfiets, dat ik als er een racefietser naast mij staat, vaak bij het wegrijden 2 tikken harder ga rijden.
Na verloop van tijd haalt hij mij toch wel in, maar vind dat altijd wel leuk om te vergelijken. Als ik op de racefiets zit gebeurt mij dat ook vaak genoeg.
Ergenis:
Ik en een andere man trekken op bij een stoplicht. Had eerlijk gezegd niet verwacht dat hij zo snel zou zijn, maar ik besloot achter hem aan te sluiten toen we het fietspad opgingen. (Fietspad heeft aan de linkerkant bosjes en de rechterkant stoep, dus inhalen is wat moeilijk.) Ik rijd naar hem toe, maar wacht totdat we op de ventweg komen. Als we op de ventweg zijn wil ik inhalen, ga naar links, gaat meneer ook naar links om mij te blokken..
Ik weer naar rechts, meneer doet hetzelfde. Ik besluit wat meer afstand te houden, uiteindelijk bergop laten zien hoeveel vlugger je bent in de juiste versnelling (meneer had een super de luxe derailleur, ik een verrotte 7-versnellings Nexus naafje
)