Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

eelcoz

eelcoz 26 jul 2007 19:22

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 sep 2011 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

de-das
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:19

de-das 26 jul 2007 19:50

Dus Davide Cassani, de betrouwbare integere ex-wielercoureur, nu wielerjournalist, heeft Michael Rasmussen ZES weken geleden in Italië zien trainen. Kwam hem pardoes op straat tegen, zullen we maar zeggen. Vijf en een halve week lan laat onze Davide echter niets meer van zich horen. Als ex-coureur en huidig wielerjournalist gaat het hele Rasmussen-verhaal een beeje langs onze Davide heen. hij moet zich immers op zijn nieuwe werk als "wielerjournalist" concentreren. Tot gisteren, dan krijgt onze Davide ineens een brainwave van jewelste; die Rasmussen, is dat niet die jongen, die ik laatst nog op de hoek voor mijn huis tegen kwam. Hoe is dat nu toch mogelijk? Hier moet ik die aardige mijnheer De Rooy maar eens over inlichten. Je bent per slot van rekening journalist of niet soms.

Barbertje(Rasmussen) moest hangen! Wat voor immens onzin-verhaal we hier voor uit moeten kramen maakt even niet uit.
Zoals altijd blijft het publiek weer achter met het idee, dat ze voor de zoveelste keer door de wielerwereld in de maling zijn genomen.
Ondertussen ligt de Tour de France uitgemergeld met spartelende pootjes op zijn rug en is het professionele wielrennen een failliete boedel, die gek genoeg nog denkt te kunnen overleven onder leiding van aartsleugenaars als Patrick Levefvre, Pat McQuaid , Prudhomme en alle andere hypcrieten met tonnen boter op hun hoofd.

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 26 jul 2007 20:12

eelcoz schreef:Hoe zou het trouwens met Ducrot en Dijkstra zitten? Wanneer zijn zij precies gestopt? Of is zo'n vraag not-done?

Ducrot heeft al jaaaaaren geleden in detail beschreven wat voor doping hij gebruikte en hoe.

m5carbonracer
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 jun 2007 00:55

m5carbonracer 26 jul 2007 20:15

Zat vandaag de etappe te bekijken maar eigenlijk is voor mij wel de ziel uit de Tour. Zo,n mooie wedstrijd tot nu toe (zelfs met alle doping periekelen) maar nu is de Tour 2007 voor mij in iedergeval over. Wie er wint kan me niet meer boeien.
Nu maar hopen dat het over een tijdje in spanje weer eens alleen over fietsen wordt gepraat. Al verwacht ik het niet.
Persoonlijk vindt ik dat er wel mag worden gestopt met grote gesponserde ploegen. Laat de kopmannen en de ploegleiders maar eens werken voor een "normaal" loon. Zonder idiote financiele balangen.
Wielrennen is van oudsher een arbeiders sport laat het maar weer zo worden, geen VIPS en ander volk wat niets met wielrennen te maken heeft. Maar ja geld en macht geeft men nu eenmaal moeilijk op, dus het zal nog wel lang oorlog blijven in de wielersport.
Of de rondes korter moeten is een moeilijke, iets minder media aandacht zorg ook wel dat het tempo er wat uit gaat. Blijven de renners ook langer "fris" goed rijden.

Dit hele stuk is maar een mening van een droevige wielerfan.
M5 Carbon Racefiets dura 7900, Kuota KISS dura 6900, Beone hotmelt dura 7800, Ridley Icarus shim 105en een Idworx DD

eelcoz

eelcoz 26 jul 2007 20:42

edit
Laatst gewijzigd door eelcoz op 15 sep 2011 09:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39542
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 jul 2007 20:44

M5carbonracer schreef: Wielrennen is van oudsher een arbeiders sport laat het maar weer zo worden,


Je slaat IMHO een beetje door. Valsspelen is van alle jaren. In de eerste rondes toen er helemaal geen TV was sneden ze al stukken af, strooiden ze spijker op de weg, etc. Misschien klinkt dat nu hilarisch, maar feitelijk gewoon hetzelfde.
Less is bore

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 26 jul 2007 21:25

>Iemand die niets te verbergen heeft , die zal ook geen moeite doen om zich te verbergen
Dat is een fijne redenering. Met die manier van denken is het dus zo, dat wij allemaal continu gefimld mogen worden de hele dag (tenslotte heb je niets te verbergen, toch?). Het is het begin van een totalitaire maatschappij om deze denkwijze te volgen: als je niets te verbergen hebt, willen we continu weten waar je je bevindt. Willen we weten wat voor post je krijgt. Willen we weten met wie je omgaat. etc etc. Dat is een heel erg hellend vlak.

Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

krimenees
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 aug 2006 19:44

krimenees 26 jul 2007 21:50

De dopingsstrijd is m.i uitgemond in een oorlog waar bedriegers het voortbestaan van onze mooie sport in gevaar brengenlaten we wel zijn in oorlogstijd gelden andere regels.
Ik ben in ieder geval blij dat Rasmussen UIT de tour is maar ook dat de andere Rabo renners vanmorgen zijn gestart. Het ontslag op staande voet door de Rabo is m.i op basis van de gegeven motivatie door Rabo terecht het onderstreept waar deze sponsor voor wil gaan.

delirium
Forum-lid
Berichten: 722
Lid geworden op: 23 aug 2005 18:05

delirium 26 jul 2007 22:11

Diogenes schreef:>Iemand die niets te verbergen heeft , die zal ook geen moeite doen om zich te verbergen
Dat is een fijne redenering. Met die manier van denken is het dus zo, dat wij allemaal continu gefimld mogen worden de hele dag (tenslotte heb je niets te verbergen, toch?). Het is het begin van een totalitaire maatschappij om deze denkwijze te volgen: als je niets te verbergen hebt, willen we continu weten waar je je bevindt. Willen we weten wat voor post je krijgt. Willen we weten met wie je omgaat. etc etc. Dat is een heel erg hellend vlak.

Diogenes


Blablabla, jan met de pet hoeven ze helemaal niet te filmen. Dat is je reinste onzin, maar hier gaat het over gasten die beloond worden met een bankrekening om U tegen te zeggen. de winnaar die verdient iets van een 450000 euro(jaja, te verdelen,maar daar komt nog een veelvoud bij aan andere deals). Als dat het loon is dat ze verdienen, en er is geweten dat er in de voorbereidng regelmatig gesjoemeld wordt, dan mogen de renners gerust wat strenger gecontroleerd worden. dat is niets hellend vlak. dat is gewoon voorkomen ipv genezen.
Dus deze denkwijze is helemaal niet totalitair, erg goedkoop van je om zoiets te beweren!

IBAN
Forum-lid
Berichten: 921
Lid geworden op: 22 mar 2006 10:22

IBAN 26 jul 2007 22:20

En toch kan ik het niet verkroppen dat Rasmussen liegt! Waarom weet ik niet en het is nergens op gebaseerd maar iemand die zo met zijn sport bezig is, zo fanatiek, obsessief bijna, daarvan verwacht je niet dat hij zich inlaat met dopingpraktijken. Misschien is het omdat ik gewoon graag had gezien dat juist hij zou winnen. Gewoon omdat het niet het doorsnee type renner is. Wat ik wel jammer vind is dat hij niet van de daken schreeuwt dat hij niet gebruikt heeft!

Heel stilletjes bekruipt me het gevoel dat Rabo zo onder druk gezet is door ASO en UCI en alle andere zelfingenomen kwakbollen van wielerbobo's dat ze deze beslissing hebben genomen. Ik hoop dat de toekomst zal uitwijzen dat het een verkeerde was.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 jul 2007 22:29

IBAN schreef:Waarom weet ik niet en het is nergens op gebaseerd maar iemand die zo met zijn sport bezig is, zo fanatiek, obsessief bijna, daarvan verwacht je niet dat hij zich inlaat met dopingpraktijken.


Die redenering hoor je vaker, maar ik snap echt niet waar mensen dat idee vandaan halen.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie