Storck
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
- Locatie: Calgary, AB, Canada
nog maar een plaatje. als een tijger door het struikgewas..
-
- Forum-lid
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 dec 2011 15:06
mooie fiets!
Ik denk dat ze zichzelf afvragen waarom ze twee bidons zien zweven, want tis een behoorlijk stealthy fiets!bravoman schreef:Die koeien staan inderdaad ook te kwijlen bij deze prachtige fietsdieseltje schreef:Die koeien vinden hem ook wel mooi zo te zien !
Giant TCR 0 '11
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
- Locatie: Calgary, AB, Canada
en nog maar eentje dan
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
- Locatie: Calgary, AB, Canada
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
Hoe bevallen de Meilenstein wielen? Hoe rijden en remmen ze en maakt het remmen geluid?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
- Locatie: Calgary, AB, Canada
De Meilenstein clinchers;tot op heden ongeveer 3,500km in Dk, D, NL en Canada gereden, gedurende minstens 2 ritten erg nat. Merendeel kilometers in Canda met ruw/hobbelig asfalt op de buitenwegen.
Banden: Conti 4000s met butyl binnenband, op 8bar of is het nu 8 psi? iig de maximum toelaatbare druk.
remblokken: originele Lightweight blokken
Remmen: Toen ze nieuw waren:
-iedere keer een zeer speciale geur in je neus direct na het remmen, wellicht de speciale remblokken/velg die op elkaar insleeten en een gedeelte van de rub-off in mijn neusgaten kwam.
-De rub-off slaat zich neer op het frame: voorkant vooorvork, voorkant balhoofd, is overigens eenvoudig te verwijderen.
Na enkele ritjes en sindsdien:
-droog weer: remt goed bij hard remmen wat herrie
-nat weer: remt goed wanneer je de brifters harder aantrekt. Qua "stopvermogen" vrijwel gelijk als bij droog echter met veel harder knijpen.
Overig en rijervaring:
-op verschillende fora blijkt dat geen enkel wiel van Lightweight 100% recht is af fabriek, zo ook bij mijn achterwiel. Het verloop is onveranderd gebleken over 3,500 km.
-Verschrikkelijk stijf, icm met bovenstaand frame en configuratie: met geen mogelijkheid tegen de velg te drukken (ja, ja, ik weeg 91Kg met lengte van 1.97)) Alle wielen waar ik voordien ervaring mee heb(niet zo heel erg verschrikkelijk veel verschillende typen) daar lukt me dat zonder probleem mee op mijn canndale caad5.
-ingeboude spaakmagneet is top
-moet orginele snelspanners erg hard aanspannen om fiets still te krijgen bij krachtzetten. Het zijn de tune/Lightweight snelspanners die naar verluidt relatief weinig klemkracht hebben. Helemaal in vergelijking met Campa/Fulcrum snelspanners.
-Komt met Lightweight wieltas en nog een tasje, lw bandenwippers, ventiel verlengers etc alles in super kwaliteit
-Hier en daar lees ik dat de allerlaatste meilensteins eenvoudig zijn om te bouwen naar 11 spd, hoe dat met de mijne zit is voor mij onbekend maar heb toch geen ambities dit te doen.
-aardig aerodynamisch (op het oog of zoek de testen en lees!) maar geen wing profile a la Zipp.
-Zijwindgevoeligheid: ja, gevoelig maar het zijn mijn eerste hoog profiel velgen dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Bij echt harde en onregelmatige dwarswind vraagt het enige oplettenheid wanneer je met 70kmh een heuvel afkomt en is het belangrijk vrijbaan te hebben zodat je kunt uitwijken naar links en rechts (zwiepers tot 1 meter zijn mij niet onbekend). Onder deze omstandigheden zou ik liever niet in een groep rijden. Aan de andere kant, de groep schermt je ook weer af van de wind natuurlijk.
Afstellen/lagers: geen enkel probleem mee, geen spelling en geen centje pijn.
Totaal:+Ongeloffelijke top wielen, waarmee geen onderhoud vereist is tot op heden.
-Prijs; zijn ze de aanschafprijs werkelijk waard? Ik durf hier geen antwoord op te geven. Mijn koopbesluit was ongeveer het volgende: 1 keer in mijn leven een "schandalige" hoeveelheid geld uit te geven aan een fiets met het beste (oke, subjectief) materiaal. Na BTW teruggave ziet het plaatje er opeens 20% beter uit!
+Bling, ja exclusief en hier in Canada zie je ze nooit.
Bovenstaande configuratie (fiets+rijder) heeft een 7e plaats (van 350 deelnemers )opgeleverd in een 145 km, 1600 hoogtemeter rit afgelopen zomer.
Banden: Conti 4000s met butyl binnenband, op 8bar of is het nu 8 psi? iig de maximum toelaatbare druk.
remblokken: originele Lightweight blokken
Remmen: Toen ze nieuw waren:
-iedere keer een zeer speciale geur in je neus direct na het remmen, wellicht de speciale remblokken/velg die op elkaar insleeten en een gedeelte van de rub-off in mijn neusgaten kwam.
-De rub-off slaat zich neer op het frame: voorkant vooorvork, voorkant balhoofd, is overigens eenvoudig te verwijderen.
Na enkele ritjes en sindsdien:
-droog weer: remt goed bij hard remmen wat herrie
-nat weer: remt goed wanneer je de brifters harder aantrekt. Qua "stopvermogen" vrijwel gelijk als bij droog echter met veel harder knijpen.
Overig en rijervaring:
-op verschillende fora blijkt dat geen enkel wiel van Lightweight 100% recht is af fabriek, zo ook bij mijn achterwiel. Het verloop is onveranderd gebleken over 3,500 km.
-Verschrikkelijk stijf, icm met bovenstaand frame en configuratie: met geen mogelijkheid tegen de velg te drukken (ja, ja, ik weeg 91Kg met lengte van 1.97)) Alle wielen waar ik voordien ervaring mee heb(niet zo heel erg verschrikkelijk veel verschillende typen) daar lukt me dat zonder probleem mee op mijn canndale caad5.
-ingeboude spaakmagneet is top
-moet orginele snelspanners erg hard aanspannen om fiets still te krijgen bij krachtzetten. Het zijn de tune/Lightweight snelspanners die naar verluidt relatief weinig klemkracht hebben. Helemaal in vergelijking met Campa/Fulcrum snelspanners.
-Komt met Lightweight wieltas en nog een tasje, lw bandenwippers, ventiel verlengers etc alles in super kwaliteit
-Hier en daar lees ik dat de allerlaatste meilensteins eenvoudig zijn om te bouwen naar 11 spd, hoe dat met de mijne zit is voor mij onbekend maar heb toch geen ambities dit te doen.
-aardig aerodynamisch (op het oog of zoek de testen en lees!) maar geen wing profile a la Zipp.
-Zijwindgevoeligheid: ja, gevoelig maar het zijn mijn eerste hoog profiel velgen dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Bij echt harde en onregelmatige dwarswind vraagt het enige oplettenheid wanneer je met 70kmh een heuvel afkomt en is het belangrijk vrijbaan te hebben zodat je kunt uitwijken naar links en rechts (zwiepers tot 1 meter zijn mij niet onbekend). Onder deze omstandigheden zou ik liever niet in een groep rijden. Aan de andere kant, de groep schermt je ook weer af van de wind natuurlijk.
Afstellen/lagers: geen enkel probleem mee, geen spelling en geen centje pijn.
Totaal:+Ongeloffelijke top wielen, waarmee geen onderhoud vereist is tot op heden.
-Prijs; zijn ze de aanschafprijs werkelijk waard? Ik durf hier geen antwoord op te geven. Mijn koopbesluit was ongeveer het volgende: 1 keer in mijn leven een "schandalige" hoeveelheid geld uit te geven aan een fiets met het beste (oke, subjectief) materiaal. Na BTW teruggave ziet het plaatje er opeens 20% beter uit!
+Bling, ja exclusief en hier in Canada zie je ze nooit.
Bovenstaande configuratie (fiets+rijder) heeft een 7e plaats (van 350 deelnemers )opgeleverd in een 145 km, 1600 hoogtemeter rit afgelopen zomer.