Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Storck

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 14 mei 2012 19:35

Artestieke foto's, leuk! (en een bijzonder mooie fiets!)
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Gebruikersavatar
jo73
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 07 jul 2011 19:04

Gebruikersavatar jo73 15 mei 2012 10:34

zo die kan ik wel mooi vinden ... maar ik zou als ik zie waar je fietst toch een mtb nemen :mrgreen:
;)

RogMa
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jan 2012 15:57

RogMa 15 mei 2012 11:14

Strakke fiets. niet alle fietsmakers maken mooie grote maat fietsen

proficiat met de aanwinst

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 10 jun 2012 04:14

nog maar een plaatje. als een tijger door het struikgewas..
Afbeelding

dieseltje
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 aug 2006 22:10

dieseltje 10 jun 2012 07:25

Die koeien vinden hem ook wel mooi zo te zien ;) !
No pain no gain, no guts no glory!

bravoman
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 nov 2005 00:10

bravoman 11 jun 2012 20:27

dieseltje schreef:Die koeien vinden hem ook wel mooi zo te zien ;) !
Die koeien staan inderdaad ook te kwijlen bij deze prachtige fiets :lol:

kogakimera20
Forum-lid
Berichten: 27
Lid geworden op: 30 dec 2011 15:06

kogakimera20 15 jun 2012 19:35

mooie fiets!

Gebruikersavatar
Joren1990
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 21 sep 2011 01:37

Gebruikersavatar Joren1990 20 jun 2012 15:15

bravoman schreef:
dieseltje schreef:Die koeien vinden hem ook wel mooi zo te zien ;) !
Die koeien staan inderdaad ook te kwijlen bij deze prachtige fiets :lol:
Ik denk dat ze zichzelf afvragen waarom ze twee bidons zien zweven, want tis een behoorlijk stealthy fiets!
Giant TCR 0 '11

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 05 nov 2012 03:19

en nog maar eentje dan
Afbeelding

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 05 nov 2012 03:21

Afbeelding

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 05 nov 2012 07:58

Hoe bevallen de Meilenstein wielen? Hoe rijden en remmen ze en maakt het remmen geluid?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

mnslingerland
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 okt 2011 06:42
Locatie: Calgary, AB, Canada

mnslingerland 05 nov 2012 21:59

De Meilenstein clinchers;tot op heden ongeveer 3,500km in Dk, D, NL en Canada gereden, gedurende minstens 2 ritten erg nat. Merendeel kilometers in Canda met ruw/hobbelig asfalt op de buitenwegen.
Banden: Conti 4000s met butyl binnenband, op 8bar of is het nu 8 psi? iig de maximum toelaatbare druk.
remblokken: originele Lightweight blokken

Remmen: Toen ze nieuw waren:
-iedere keer een zeer speciale geur in je neus direct na het remmen, wellicht de speciale remblokken/velg die op elkaar insleeten en een gedeelte van de rub-off in mijn neusgaten kwam.
-De rub-off slaat zich neer op het frame: voorkant vooorvork, voorkant balhoofd, is overigens eenvoudig te verwijderen.
Na enkele ritjes en sindsdien:
-droog weer: remt goed bij hard remmen wat herrie
-nat weer: remt goed wanneer je de brifters harder aantrekt. Qua "stopvermogen" vrijwel gelijk als bij droog echter met veel harder knijpen.

Overig en rijervaring:
-op verschillende fora blijkt dat geen enkel wiel van Lightweight 100% recht is af fabriek, zo ook bij mijn achterwiel. Het verloop is onveranderd gebleken over 3,500 km.
-Verschrikkelijk stijf, icm met bovenstaand frame en configuratie: met geen mogelijkheid tegen de velg te drukken (ja, ja, ik weeg 91Kg met lengte van 1.97)) Alle wielen waar ik voordien ervaring mee heb(niet zo heel erg verschrikkelijk veel verschillende typen) daar lukt me dat zonder probleem mee op mijn canndale caad5.
-ingeboude spaakmagneet is top
-moet orginele snelspanners erg hard aanspannen om fiets still te krijgen bij krachtzetten. Het zijn de tune/Lightweight snelspanners die naar verluidt relatief weinig klemkracht hebben. Helemaal in vergelijking met Campa/Fulcrum snelspanners.
-Komt met Lightweight wieltas en nog een tasje, lw bandenwippers, ventiel verlengers etc alles in super kwaliteit
-Hier en daar lees ik dat de allerlaatste meilensteins eenvoudig zijn om te bouwen naar 11 spd, hoe dat met de mijne zit is voor mij onbekend maar heb toch geen ambities dit te doen.
-aardig aerodynamisch (op het oog of zoek de testen en lees!) maar geen wing profile a la Zipp.
-Zijwindgevoeligheid: ja, gevoelig maar het zijn mijn eerste hoog profiel velgen dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal. Bij echt harde en onregelmatige dwarswind vraagt het enige oplettenheid wanneer je met 70kmh een heuvel afkomt en is het belangrijk vrijbaan te hebben zodat je kunt uitwijken naar links en rechts (zwiepers tot 1 meter zijn mij niet onbekend). Onder deze omstandigheden zou ik liever niet in een groep rijden. Aan de andere kant, de groep schermt je ook weer af van de wind natuurlijk.

Afstellen/lagers: geen enkel probleem mee, geen spelling en geen centje pijn.

Totaal:+Ongeloffelijke top wielen, waarmee geen onderhoud vereist is tot op heden.
-Prijs; zijn ze de aanschafprijs werkelijk waard? Ik durf hier geen antwoord op te geven. Mijn koopbesluit was ongeveer het volgende: 1 keer in mijn leven een "schandalige" hoeveelheid geld uit te geven aan een fiets met het beste (oke, subjectief) materiaal. Na BTW teruggave ziet het plaatje er opeens 20% beter uit!
+Bling, ja exclusief en hier in Canada zie je ze nooit.

Bovenstaande configuratie (fiets+rijder) heeft een 7e plaats (van 350 deelnemers )opgeleverd in een 145 km, 1600 hoogtemeter rit afgelopen zomer. :D

Plaats reactie