Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2007

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 22 jun 2007 12:54

Een fiets onder de 6.8 mag, een ligfiets mag, dus een ligstuur zal ook wel mogen ;)

(Houd er wel rekening mee dat medefietsers het niet zo leuk zullen vinden als je op vlakke stukken in een groep op je ligstuur gaat liggen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

auke
Forum-lid

auke 22 jun 2007 14:58

[quote="Scepticus"]Een fiets onder de 6.8 mag, een ligfiets mag, dus een ligstuur zal ook wel mogen ;)

(Houd er wel rekening mee dat medefietsers het niet zo leuk zullen vinden als je op vlakke stukken in een groep op je ligstuur gaat liggen, maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel)[/quote]

Ach, op het vlakke heb ik de meute toch achter me aan, hahaha. Bergop niet natuurlijk... En hoe bevalt je 170mm?

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 25 jun 2007 19:26

Hij zit er nog niet op eerlijk gezegd... ik moet nog een bijpassende as regelen...

Maar de huidige antieke Exage cranks zijn ook 170 en daar heb k geen problemen mee.
Die Ultegra's hebben nog een bijna 10mm lagere Q-factor dus t kan alleen maar beter worden.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 25 jun 2007 20:02

[quote="havana"]Het breekpunt ligt voor veel mensen 4 km voor de top van de Galibier. Als je de Galibier eenmaal over bent, is het een kwestie van goed eten, drinken, herstellen. Met een beetje geluk vind je een goed groepje waar je uiteraard niet teveel kopwerk doet. Eénmaal aan de voet van de Alpe is het dan aan jezelf om het af te maken. Het zal van je getraindheid afhangen wat je daar nog klaarspeelt![/quote]

IK "brak" ook op ca 4km voor de top Galibier in 2005. Met hangen en wurgen naar boven daar. Had het volgende uur echt nodig om te herstellen. De alpe in 1.37 op"gereden", 8.57 finish. Alleen al door het niet breken op de Galibier verwacht ik nu een fors snellere rijd (<8 uur). Uiteraard ook veel getrainder aan de start.
Less is bore

nelis
Forum-lid

nelis 27 jun 2007 14:40

Nou ik heb er echt zin in gekregen. Wij vertrekken dinsdagnacht rond 04.00 uur. Zodat we 's middags nog even de benen kunnen losrijden. En dan heel de week lekker relaxten!! Vrijdag nog even een uurtje losrijden en dan zaterdag het echte werk. Maar die laatste vier km van de galibier zijn echt klote, en als je op de Alp nog goed zit kun je echt veel minuten inhalen op somige. Ik zelf was van plan om de Croix de Fer in een strak tempo op te rijden, daarna de Telegraph wat inhouden, en dan de Galibier weer in een strak tempo. Dan idd goed herstellen in het tussen stuk naar de Alp en dan kijken hoe ik er voor sta. Qua tijd hoop ik tussen de 7 en 7.30 te rijden. Maar we zien wel waar het schip strand.
STEVENS SCF 2 ULTEGRA

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 27 jun 2007 16:28

het ziet er naar uit dat jullie > 32°C gaan krijgen tijdens de marmotte. De week vooraf zal kl*te weer zijn. In elk geval veel succes allemaal.

klik voor de weersvoorspelling
Mijn trainingen op bikeplanner.com

toppertjeahum
Forum-lid

toppertjeahum 27 jun 2007 18:37

Weet iemand of de col de sarenne naar alp d'huez die dag nog goed te doen is? Of is het daar dan ook filerijden met de auto?
Gerhard

faustojr
Forum-lid

faustojr 27 jun 2007 20:50

Door omstandigheden kan ik La Marmotte toch niet rijden. Ik heb hierdoor wel een startbewijs over voor de Prix des Grandes Rousses, La Marmotte en La Grimpee. Respectievelijk op 4/7, 7/7 en 8/7. Aangezien geld terugkrijgen geen mogelijkheid is bij de organisatie vraag ik me af of er iemand is die deze(of een van deze) startnummers over wil nemen. Wellicht kan ik mijn gegevens wel laten veranderen, waardoor je niet onder mijn naam rijdt. Voor La Marmotte heb ik rugnummer 359, voor het eerste startvak dus. Of dit nummer dan ook behouden blijft is de vraag.

Heb je interesse, stuur dan even een pb.

Groet

soffatti
Forum-lid

soffatti 28 jun 2007 14:41

[quote="HenkV"]het ziet er naar uit dat jullie > 32°C gaan krijgen tijdens de marmotte. De week vooraf zal kl*te weer zijn. In elk geval veel succes allemaal.

klik voor de weersvoorspelling[/quote]
O nee :(
Niet zo leuk.....

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 jun 2007 14:53

Gelukkig hebben ze de verwachting al bijgesteld naar 34 graden :p, veel beter kan niet voor mij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

henkv
Forum-lid
Contact

henkv 28 jun 2007 15:13

Simpel rekensommetje: iedere 180meter hoger is 1°C eraf. Dus tussen Bourg en de Glandon verliezen jullie 'n graadje of 8 dus dat is zeker lekker. Aan de andere kant wordt er vroeg gestart, heeft als nadeel voor de langzamere rijders dat ze starten bij 13°C en 's middags de rest voor de kiezen krijgen. Tegen de tijd dat de snelle boys boven zijn is het op de glandon ook wel een graadje of 13. Windchill hierbij bij 70 kmh afdalen is net boven 0.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

ruby
Forum-lid

ruby 29 jun 2007 00:28

hallo ervaren marmotte rijders.
hoe kan je het beste kleden en wat voor kleding neem je mee ??
zelf denk ik aan beenstukken ,windstopper , oud t shirt voor de ochtend die je gewoon kunt weggooien.
gaarne wat tips

Plaats reactie