Cannondale
Was zeker erg tevreden over m'n Canyon. De systemSix is echter een vergelijkbaar frame m.b.t. stijfheid en rij-eigenschappen. Aangezien de bovenbuis van Canyon frames aan de korte kant zijn en ik iets langer wilde zitten bood de SystemSix uitkomst. Leuke bijkomstigheid is dat het frame 'prettige geprijsd' was. Ik vind de Liquigas kleuren juist erg mooi staan, lekker opvallend. Was ook het enige kleurschema in mijn maat, dus veel keuze was er niet.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
j o r r i t schreef:Was zeker erg tevreden over m'n Canyon. De systemSix is echter een vergelijkbaar frame m.b.t. stijfheid en rij-eigenschappen. Aangezien de bovenbuis van Canyon frames aan de korte kant zijn en ik iets langer wilde zitten bood de SystemSix uitkomst. Leuke bijkomstigheid is dat het frame 'prettige geprijsd' was. Ik vind de Liquigas kleuren juist erg mooi staan, lekker opvallend. Was ook het enige kleurschema in mijn maat, dus veel keuze was er niet.
Aha, ja dan houdt het snel op...
Veel plezier met je nieuwe bike!!
- alpdhuez53:15
- Forum-lid
- Contact
Idd een mooi fietsje, toch vraag ik mij af in hoeverre zo'n system six of super six nou anders rijdt als mijn Caad 8 (ook met Eurus wielen). Zit er voelbaar verschil in qua rij eigenschappen?
Caad 8 is meer vergelijkbaar met de Six13. Supersix is een veel stijvere wedstrijdmachine (stuurt veel strakker maar dempt ook minder). System six reageerd sneller en aggressiever. Supersix is een beetje een mix tussen beide en voor de lichtere renner zeker de betere keuze.
-
- Forum-lid
Is een duurdere kader altijd beter? Dat kan je alleen zeggen als je er mee gereden hebt.. Mijn keuze is ook naar een duurdere kader gegaan.
@Sharkman
Had je een mailtje gestuurd. Zou je me aub willen contacteren?
Alvast dank
Greetz
@Sharkman
Had je een mailtje gestuurd. Zou je me aub willen contacteren?
Alvast dank
Greetz
Beter zeg ik niet maar anders wel (en daar vroeg je naar). Ik ken voldoende goedkope frames waar je prima mee kunt koersen maar je hebt altijd baas boven baas.
Overigens Caad 8 heb ik maar één keertje mogen testen, caad 7 had ik zelf maar was wat slap voor mijn gewicht, six 13 zelfde verhaal, Supersix onlangs wat testritjes mogen maken rijdt gewoon super, en System six heb ik zelf en is ook een superframe (maar zoals je zelf al zegt, als je zoveel geld uitgeeft mag je ook wat verwachten).
Als je mij zou vragen waar ik op eigen budget meer zou gaan wedstrijdrijden: Caad5, kost weinig en rijdt goed (genoeg) en als je het materiaal kapotvalt kun je het ook vervangen.
Overigens Caad 8 heb ik maar één keertje mogen testen, caad 7 had ik zelf maar was wat slap voor mijn gewicht, six 13 zelfde verhaal, Supersix onlangs wat testritjes mogen maken rijdt gewoon super, en System six heb ik zelf en is ook een superframe (maar zoals je zelf al zegt, als je zoveel geld uitgeeft mag je ook wat verwachten).
Als je mij zou vragen waar ik op eigen budget meer zou gaan wedstrijdrijden: Caad5, kost weinig en rijdt goed (genoeg) en als je het materiaal kapotvalt kun je het ook vervangen.
Mocht het gebeuren dat ik de SystemSix tijdens het koersen een keer kapot val dan denk ik niet dat ik het me nog eens kan veroorloven een dergelijk frame aan te schaffen. Waarschijnlijk zou ik dan weer op Canyon terugvallen. Ik kan natuurlijk ook mijn oude Canyon frame als reserve op zolder laten staan...
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...
-
- Forum-lid
Mooie fiets Jorrit, welke maat frame is het?
Wanneer wordt het Zomer....