Specialized
nlangs voor het eerst een racefiets aangeschaft. Omdat ik veel racefietsen er redelijk oudbollig eruit vind zien (trek 1000 is een goed voorbeeld hiervan) en ik niet teveel geld wilde uitgeven omdat ik eigenlijk nog helemaal niet zo zeker ben dat het fietsen op de weg me wel echt gaan bevallen is het uiteindelijk de goedkoopste Allez geworden:
Tot nu toe bevalt ie uitstekend. Zover ik kan beoordelen zijn het frame en de vork dik in orde. Wielen lijkt ook niet heel erg beroerd te zijn. Remmen zijn wel erg wennen, metname dat ze eigenlijk helemaal niet zoveel afremmen =) En het rijdt allemaal een stuk strakker en directer dan mijn stalen mountainbike.
Py.
Tot nu toe bevalt ie uitstekend. Zover ik kan beoordelen zijn het frame en de vork dik in orde. Wielen lijkt ook niet heel erg beroerd te zijn. Remmen zijn wel erg wennen, metname dat ze eigenlijk helemaal niet zoveel afremmen =) En het rijdt allemaal een stuk strakker en directer dan mijn stalen mountainbike.
Py.
@Sharkman, vraagje.
Ik heb nu een S-Works Tarmac frame uit 2006, model 2005. (breed uitlopende staande buis).
Enig idee wat ik erbij zou moeten leggen om een nieuw model Tarmac te kopen, geen S-Works? (alleen het frame inruilen)
GreetZ
Ik heb nu een S-Works Tarmac frame uit 2006, model 2005. (breed uitlopende staande buis).
Enig idee wat ik erbij zou moeten leggen om een nieuw model Tarmac te kopen, geen S-Works? (alleen het frame inruilen)
GreetZ
I Am SpeCiAliZed
-
- Forum-lid
Heb een tarmac pro te koop, model 2007, maat 58, mocht je interesse hebben. Geen spijt van de aankoop maar wil graag de zwarte S-works. Mocht je interesse hebben kun je me mailen voor foto's.
-
- Forum-lid
Wilde even mijn nieuwe laten zien, full dura ace, fsa carbon stuur, rotor tandwielen (test) kleuren van de quickstep ploeg, roval star wheels, time carbon pedalen.
http://img181.imageshack.us/img181/4917 ... 116am0.jpg
http://img181.imageshack.us/img181/4917 ... 116am0.jpg
-
- Forum-lid
Heb een vraagje aan jullie. Heb nu ongeveer 500km op hem gefietst en heb een probleempje met de voorkant / vork / balhoofd. Als ik tijdens het fietsen mijn stuur lichtjes 'schudt', dus eigenlijk gewoon alsof je wilt gaan sprinten dan voelt de voorkant aan alsof hij van rubber is. Bij de fm al gekeken of het de velg was maar met een ander wiel bleef hij zo slap aanvoelen. Weet niet of deze voorvork zo slap is, of het aan mijn carbon stuurpen / stuur ligt, misschien de stijfheid van het balhoofd??? Iemand enig idee of ook deze ervaring.
Kon de fm dat niet bepalen dan ?je moet wel een hele zwakke pen en stuur combi hebben wil het zo voelen, maar het kan.
Als het in het balfoofd zit, zal het meer tikken en die speling zul je ookvoelen bij stilstand.Of de balhoofdbuis zou niet goed zijn ...
Als het in het balfoofd zit, zal het meer tikken en die speling zul je ookvoelen bij stilstand.Of de balhoofdbuis zou niet goed zijn ...
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 04 Mei 2007
Kon de fm dat niet bepalen dan ?je moet wel een hele zwakke pen en stuur combi hebben wil het zo voelen, maar het kan.
Fm had zoiets van fiets er nog maar eens mee, anders was hij wel bereid om er een ander stuur/ pen op te zetten om er zo achter te komen. Voel geen speling en ook geen tikken onder het fietsen. Zal dus voor de optie met het ander stuur gaan. Dank voor je reactie. Had het idee dat specialized niet erg gelezen is op dit forum, in elk geval niet veel rijders van dit merk.
Fm had zoiets van fiets er nog maar eens mee, anders was hij wel bereid om er een ander stuur/ pen op te zetten om er zo achter te komen. Voel geen speling en ook geen tikken onder het fietsen. Zal dus voor de optie met het ander stuur gaan. Dank voor je reactie. Had het idee dat specialized niet erg gelezen is op dit forum, in elk geval niet veel rijders van dit merk.
Je hebt behoorlijk wat spacers en Specialized frames staan al niet bekend om hun stijve voorkant. Ik denk dat het een combi is van een slappe vorkbuis-voorbouw-stuur combi.
Wil je iets winnen dan zul je voor bijvoorbeeld een Thomson X2 met een alu stuur moeten gaan.
Wil je iets winnen dan zul je voor bijvoorbeeld een Thomson X2 met een alu stuur moeten gaan.
@ eric: enig idee hoeveel cm je zadelpen uitsteekt (zoals op de foto in je quote)?
@ speedrider : heb je mss een fotootje van je afgemonteerde allez pro(ben m nog niet volledig in 2007 versie tegengekomen),
iemand anders met het allez pro frame, aarzel niet om fotootje te posten
@ speedrider : heb je mss een fotootje van je afgemonteerde allez pro(ben m nog niet volledig in 2007 versie tegengekomen),
iemand anders met het allez pro frame, aarzel niet om fotootje te posten
Om dit topic, hopelijk, een beetje nieuw leven in te blazen een poging om van een goedkope fiets toch een foto te maken die er sjiek uitziet =)
Op de gebruikelijke zaken als bidonhouder, pompje, etc nog steeds geen onderdelen vervangen. Wel ernstig een onderhoudsbeurt nodig ondertussen, maar overall nog steeds superblij met mijn keuze. Wat er niet lukt ligt iig nooit aan de fiets =) En dat is volgens mij zoals het zou moeten zijn.
Op de gebruikelijke zaken als bidonhouder, pompje, etc nog steeds geen onderdelen vervangen. Wel ernstig een onderhoudsbeurt nodig ondertussen, maar overall nog steeds superblij met mijn keuze. Wat er niet lukt ligt iig nooit aan de fiets =) En dat is volgens mij zoals het zou moeten zijn.