mcf1 schreef:mike biker schreef:En dit zijn mijn nieuwe. Vanochtend nog even omgeruild, want had een maat te klein meegekregen. Wat is ontzettend:rolleye:moeilijk om goede schoenen te vinden als je doorgezakte voeten en ook nog eens twee ongelijke voeten hebt....tijd voor 'mutant shoes'!:D[img=http://img514.imageshack.us/img514/8459 ... verur9.jpg]
Ik schrok met terugwerkende kracht nog wel even van de prijs, maar ja liever 3 jaar lang met 80,- minder en veel plezier, dan met 80,- meer op zak balend je schoenen aantrekken.
Tip voor mensen die ook ongelijkheid in de voeten hebben, door het soepele leer van sidi heb je minder snel last van net te groot aan de ene kant of net te klein aan de andere...
fdegrove schreef:Hoi,
Heb dezelfde Sidi Ergo1 Limited Edition als Ron Engels maar dan in Sidi maat 43.
Merkwaardigerwijs zitten ze aan de linkervoet perfect terwijl ik aand de rechtervoet (mijn ex-voetbalvoet) me het gevoel geven alsof de hiel niet goed omsloten is.
Daardoor lijkt het alsof je met je ene been mooi kracht kan zetten terwijl het andere werkloos lijkt toe te kijken.
Heel vervelend is dat want voor de rest zijn ze prima.
Het gekke is dat ik daar met mijn oude gele Time CX-jes helemaal geen last van bleek te hebben.
Ik meen te begrijpen dat het nieuwe heel cup systeem dat bij deErgo2 wordt toegepast hier soelaas zou bieden.
Kan iemand dat bevestigen en zo ja, is de hielomsluiting instelbaar?
Ciao,
eej jongens. Ik rijd nu met shimano R215 schoenen maar zit ook met ongelijke voeten en een hoop gezeik met mijn linkervoet. Mijn linkervoet is namelijk een stukje kleiner dan mijn rechter. Ik trek mijn fietsschoenen dus met enige tegenzin altijd aan. Zouden de sidi's ergo 2 enige uitkomst kunnen bieden? (wat houd het ergo eigenlijk in tov van andere sidi's?
Hoi mcf1,
Ik heb in elk geval shimano's en specialized geprobeerd en deze zijn ofwel te groot aan de rechtervoet ofwel te klein aan de linkervoet (ik heb dus de omgekeerde afwijking van jou). Het te groot zijn merk ik nu duidelijk bij mijn oude specialized schoenen. Shimano's en specialized schoenen lenen zich er eigenlijk niet voor om deze bij een voet op het krappe af te kopen. Bij sidi's kan dat, heb ik ervaren, beter. Ik heb ook (heeele) oude mtb schoentjes (sidi) - ik had al wel jarenlang een mtb in de schuur staan te roesten- die ik destijds te klein heb gekocht. Deze oude schoentjes gebruik ik nu ook op mijn nieuwe mtb. Ik zit met mijn tenen tegen de voorkant. Na een half uur merk ik er niks meer van, maar heb ik wel goed contact. Johan cruijff zegt ook dat je beter iets te kleine dan iets te grote schoenen kan hebben, zo geldt dat bij fietsen i.m.o ook.
Om een lang verhaal kort te houden. De sidi ergo 2 zitten bij mijn linkervoet aan de kleine kant, maar hier heb ik totaal geen last van, door de soepelheid van het leder. De ergo's 2 zouden bij jou dus ook een oplossing kunnen zijn. Bovendien zorgt het heel cup system er voor dat bij mijn kleinere voet er niet al te gemakkelijk uitfloept.
Waar ergo voor staat weet ik niet precies, maar als afkorting van ergonomisch kun je je hier vanalles bij voorstellen natuurlijk....op de vormen van het lichaam afgestemd. Ik heb overigens ook goedkopere sidi's aangepast. Die zaten me een stuk minder, dus wellicht zijn ze idd ergonomischer, maar dat is natuurlijk ook persoonlijk.