Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

casran
Forum-lid HC

casran 15 jun 2006 00:23

Quoten: Origineel geplaatst door Matiz op 14 Juni 2006

Zal weinig verassend zijn denk ik. Wordt nog eens wat met die mxm van jou Casran. Ben je trouwens nog van plan om vlammen a la LJ voor je wielen te laten maken?

Nee, op de LWs ga ik daar niet aan beginnen... Het wordt ook afwachten wat de kleurstelling wordt van toekomstige frames.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

recordfreak
Forum-lid

recordfreak 23 jun 2006 22:21

Ziezo mijn nieuwe eddy merckx team sc op maat is gereed. Heb gekozen voor record afmontering en deda newton stuur met gewone bocht en stuurpen ook newton. Vork easton ec90 slx. Zadel: San marco=> komt nieuwe veel lichtere zadel op. De wielen: dt swiss naven met sapim spaken en reflex tube velgen en vittoria corsa cx tuben. Geef al jullie comentaar er maar op wat ik er nog aan zou kunnen verbeteren. Ga waarschijnlijk nog andere wielen kopen.
Merckx team sc

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 23 jun 2006 23:02

Vind het een mooie fiets, andere (carbon) wielen met hoge velg staan denk ik beter.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

davey
Forum-lid

davey 23 jun 2006 23:40

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 23 Juni 2006

Vind het een mooie fiets, andere (carbon) wielen met hoge velg staan denk ik beter.

ik (persoonlijk) vind elke fiets mooier met hoge velgen

erice3
Forum-lid

erice3 24 jun 2006 12:54

Je stuurlint is niet helemaal netjes gerold bij je shifter...
Net zoals balenaar, ben ik er persoonlijk meer een fan van sloping frames. Kleurstelling vind ik wel erg mooi, nu nog een setje mooie wielen erin.
Eurus?, Zonda?, Fulcrum?, of als het budget het toelaat inderdaad een hoge carbonvelg.
You can never be too Specialized

ronengels
Forum-lid

ronengels 24 jun 2006 14:23

Laat ik eens een beetje tegengas geven. Ik vind de klassieke frame geometrie prachtig! Veel mooier dan een sloping frame. Vooral voor een relatief groot frame de beste keuze. Ook de laag profiel velgen vind ik het mooist om te zien. Dat neemt niet weg dat een paar hoog profiel velgen, mits niet te zwaar, natuurlijk wel een zinvolle 'upgrade' kunnen zijn. Kleuren vind ik ook mooi. Kortom prachtige klassieke fiets.
Harde wind is meestal tegen.

contador120
Forum-lid

contador120 24 jun 2006 14:57

Quote: Origineel geplaatst door Ron Engels op 24 Juni 2006
Laat ik eens een beetje tegengas geven. Ik vind de klassieke frame geometrie prachtig! Veel mooier dan een sloping frame. Vooral voor een relatief groot frame de beste keuze. Ook de laag profiel velgen vind ik het mooist om te zien. Dat neemt niet weg dat een paar hoog profiel velgen, mits niet te zwaar, natuurlijk wel een zinvolle 'upgrade' kunnen zijn. Kleuren vind ik ook mooi. Kortom prachtige klassieke fiets.

ben het helemaal eens met Ron

laser
Forum-lid

laser 25 jun 2006 18:57

@casran
hoe bevallen die carbonhouders op jouw mxm? Zitten de bidons goed strak?

casran
Forum-lid HC

casran 02 jul 2006 15:07

Prachtige fiets, Record Freak. Die rode decals op zwarte achtergrond vind ik een van de mooiste kleurencombinaties uit Eddy's gamma!
Quoten: Origineel geplaatst door laser op 25 Juni 2006

@casran
hoe bevallen die carbonhouders op jouw mxm? Zitten de bidons goed strak?

Behoorlijk goed, dan vooral in combinatie met Tacx bidons (de Specialités TA bidons vind ik een ramp, in zowat alle bidonhouders). Enkel op kasseien valt me op dat de bidons lichters naar boven opschuiven, zodat ik ze er telkens terug dieper moet induwen. Al bij al best goed.
ndertussen is er een nieuwe upgrade gedaan: mijn carbon Fibre-Lyte chainrings zijn hier uiteindelijk in de juiste maten (binnenplaat 34T 110BCD, buitenplaat 50T 130BCD). Ik heb ze gisteren gemonteerd en er enkel mee gaan losrijden.

In het kader van de RA Brake Test heb ik ook de Swissstop green remblokken gemonteerd. De eerste sensaties zijn overweldigend: ongelooflijke remkracht, heel precies... hopelijk kan ik ook in wedstrijd goed doseren!

Het geheelplaatje (met Michelin Pro² Race Service Course LE bandjes) ziet er momenteel zo uit:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ilko
Forum-lid

ilko 02 jul 2006 22:25

Ziet er weer erg mooi uit Casran! Complimenten!

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een 34 en niet iets groter als klein blad? Vind je de sprong nu niet wat groot?

Plaats reactie