Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 08 aug 2006 15:48

Quote: Origineel geplaatst door Hagalicious op 08 Augustus 2006
Mag ik jullie om advies vragen welke fiets jullie zouden kiezen van mijn bovenstaande lijstje? (zie +- 3 posts hierboven).


persoonlijk zou ik het wel weten, als mijn budget het toestond: de FG lite - ronduit een moordfiets!!!

maar Bianco, hoort op een Freccia niet eerder een Chorus te staan?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 08 aug 2006 18:52

ja is inderdaad een heel mooi frame.

Ik twijfel alleen. Neem je een iets minder frame met de beste groep (1885 alu/carbon met record,) een carbonframe met een iets mindere groep (928 lugged met centaur of chorus) of een superframe met een mindere groep (FG lite met centaur).

Om FG lite met Record te doen wordt me gewoon echt te duur. dus ik zal toch een keuze moeten maken.

Wie helpt me

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 08 aug 2006 21:16

Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 08 Augustus 2006

maar Bianco, hoort op een Freccia niet eerder een Chorus te staan?


Tsja, je moet keuzes maken he...
Ik probeer binnen de 2000 euro te blijven. Ik besteed nu liever iets meer aan de goed frame.

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 09 aug 2006 14:00

Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 08 Augustus 2006

ja is inderdaad een heel mooi frame. Ik twijfel alleen. Neem je een iets minder frame met de beste groep (1885 alu/carbon met record,) een carbonframe met een iets mindere groep (928 lugged met centaur of chorus) of een superframe met een mindere groep (FG lite met centaur). Om FG lite met Record te doen wordt me gewoon echt te duur. dus ik zal toch een keuze moeten maken. Wie helpt me


Nou wie?
wie?
help?
Wie?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 09 aug 2006 14:08

Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 09 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 08 Augustus 2006

ja is inderdaad een heel mooi frame. Ik twijfel alleen. Neem je een iets minder frame met de beste groep (1885 alu/carbon met record,) een carbonframe met een iets mindere groep (928 lugged met centaur of chorus) of een superframe met een mindere groep (FG lite met centaur). Om FG lite met Record te doen wordt me gewoon echt te duur. dus ik zal toch een keuze moeten maken. Wie helpt me


Nou wie?
wie?
help?
Wie?

Chorus een iets mindere groep? Dat is een absolute topgroep! Ik nam de middenweg.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5807
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 09 aug 2006 14:09

Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 09 Augustus 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Hagalicious op 08 Augustus 2006

ja is inderdaad een heel mooi frame. Ik twijfel alleen. Neem je een iets minder frame met de beste groep (1885 alu/carbon met record,) een carbonframe met een iets mindere groep (928 lugged met centaur of chorus) of een superframe met een mindere groep (FG lite met centaur). Om FG lite met Record te doen wordt me gewoon echt te duur. dus ik zal toch een keuze moeten maken. Wie helpt me


Nou wie?
wie?
help?
Wie?


voor mij zijn, als je toch een keuze moet maken, de groep en de wielen nog altijd het belangrijkste bij een fiets.
Ik denk dat, moest men bij wijze van spreken geblinddoekt een test doen, niemand met zekerheid kan zeggen of hij op een carbon of alumiumkader of dat hij op een frame van 600 of 1600 euro rijdt.
Waarmee ik niet gezegd wil hebben dat aan een kader  geen speciale eisen mogen gesteld worden.
 
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 09 aug 2006 14:44

Nu, een Record-groep zou ik niet meteen kopen: met de Chorus zit je echt wel even goed; da's inderdaad een topgroep.
Enerzijds zijn een goede groep & wielen inderdaad wellicht nog iets bepalender voor het rijplezier dan het kader, maar anderzijds kun je natuurlijk eens je een topkader hebt naderhand nog upgraden naar een hogere groep; dat lijkt op zich interessant omdat je rustig verder kunt sparen, maar uiteindelijk betaal je wel twee keer!
Hoedanook vind ik dat er een zeker evenwicht moet zijn tussen de groep en het kader; op de 1885 ligt een Centaur voor de hand, maar op een FG Lite hoort toch eerder een Chorus: tenslotte komt een top-kader maar echt tot zijn recht als je hem combineert met een navenante groep - waarom koop je anders zo'n kader? (met een topgroep op een gewoon kader of een gewone groep op een topkader win je weinig lijkt me - terwijl je toch ook meteen een aardige duit neertelt)
Maar ik veronderstel dat ook de Chorus afgeprijsd wordt, nu Campagnolo zijn gamma gaat veranderen?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 10 aug 2006 17:54

dus als een een FG-lite koop met een centaurgroep en eurus wielen fiets ik voor lul in jullie ogen?

hagalicious
Forum-lid
Berichten: 205
Lid geworden op: 07 jun 2006 21:58

hagalicious 10 aug 2006 19:53

ik ipv een

Plaats reactie