Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Frank VDB

delirium
Forum-lid

delirium 02 jun 2009 17:13

Al bij al is die stumper beter bezig dan ik ooit nog van hem verwachtte....
Hij rijdt nog steeds zijn ritjes , en heeft zelfs al twee keer gewonnen. Het zijn dan wel geen LBL'en meer, maar toch.
Mattan heeft die hele VDB toch goed door me dunkt.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 02 jun 2009 20:16

inderdaad een stumper, maar dan één die LBL, parijs-nice, gent-wevelgem, de scheldeprijs, 2 ritten in de rvs won op een sublieme wijze en ulrich in diezelfde ronde in de bergen belachelijk maakte. effe nog een paar tweede plaatsen zoals in de ronde van vlaanderen, enz... en als je niet mag koersen kun je moeilijk iemand verwijten dat hij geen koersen wint...
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

brummi
Forum-lid

brummi 02 jun 2009 22:19

Ik was dit weekend in Leefdaal (woon daar:)) en heb VDB zien rijden.
Dacht ook dat hij daar een paar rondjes kwam meerijden en dat hij dan zou afstappen maar niks was minder waar ook al bleef het een wedstrijd voor EZC, Frank was duidelijk een klasse of drie te sterk voor de rest.

Ik zag hem een maand daarvoor ook in Leuven en zag er nu een pak scherper uit.

Mijn respect heeft hij op dit moment, alleen al de manier waarop hij koerste in een wedstrijd die kwa uitstraling niet veel voorstelde en dit week na week.

En omdat foto's meer zeggen dan woorden Frank in Leefdaal

timper
Forum-lid

timper 02 jun 2009 22:41

Brummi schreef:Ik was dit weekend in Leefdaal (woon daar:)) en heb VDB zien rijden.
Dacht ook dat hij daar een paar rondjes kwam meerijden en dat hij dan zou afstappen maar niks was minder waar ook al bleef het een wedstrijd voor EZC, Frank was duidelijk een klasse of drie te sterk voor de rest.

Mijn respect heeft hij op dit moment, alleen al de manier waarop hij koerste in een wedstrijd die kwa uitstraling niet veel voorstelde en dit week na week.

Hij amuseert zich weer, zolang hij kan hopen op beter...en dat komt denk ik. Hij wil Bk tijdrit worden. Hij zal er niet ver af zitten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

timper
Forum-lid

timper 02 jun 2009 23:54

Brummi schreef:Ik was dit weekend in Leefdaal (woon daar:)) en heb VDB zien rijden.

Hij amuseert zich weer, zolang hij kan hopen op beter...en dat komt denk ik. Hij wil Bk tijdrit worden. Hij zal er niet ver af zitten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 03 jun 2009 11:08

Heb de documentaire ook gezien en was wel onder de indruk van VDB. Zo ongelofelijk sterk in de hoogtijdagen, met welk een speels gemak hij de etappes in de Vuelta reed. Wel triest om te zien hoe zo iemand, die toch een groot natuurlijk talent heeft meegekregen, ten onder gaat. Respect voor de manier waarop hij weer aan het koersen is. Je ziet zijn verbeten blik tijdens de koers, maar ook de toch wel enigzins trieste blik buiten de koers. Het zou mooi zijn voor hem op op het hoogste niveau toch nog zijn wielercarriere af te kunnen sluiten, al acht ik de kans klein met zijn 35 jaar
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 03 jun 2009 11:28

Wat hij in het verleden ook allemaal heeft uitgespookt. Het is toch wel dapper om op deze manier nog een keer aan een comeback te werken. Kleine koersen rijden terwijl iedereen naar je kijkt. En hij moet maar afwachten wat hij nog weet klaar te spelen.

Ik gun hem eerlijk gezegd toch wel een succesje.

zoncolan
Forum-lid

zoncolan 04 jun 2009 00:15

Kleine nuance: hij verklaart in de Gazet van Antwerpen van donderdag dat hij DESTIJDS beter was dan Moreau en EVEN GOED klom als Vinokourov. Hij zegt dat hij nu op een niveau van ZESTIG procent zit en dat er eerst nog vier kilo afmoeten.
Inderdaad. Herbekijk zijn zeges in LBL en Vuelta maar eens. Hij deed wat hij wilde, dulde geen tegenstand. Hij was veruit de beste prof van het moment!

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 04 jun 2009 01:09

En met de beste apotheek!

Pantani, waar zit je? Of hebben de heren je de mond gesnoerd?
Niets is wat het lijkt..

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 04 jun 2009 09:49

de ene had een apotheek, de anderen ( waaronder vernoemd ook een paar nederlanders en duitsers) zaten in Freiburg vampiertje aan het spelen.
Houd nu toch aub eens op met enkel de prestaties van bepaalde renners van enkele jaren terug enkel aan doping toe te schrijven waar het ondertussen al gebleken is dat zowat iedere toprenner in die tijd aan de "dope" was.
't is net als met Virenque: die is nog altijd de zondebok van toen terwijl zowat iedereen (terwijl moraalridder Riis in de tour 98 uitschreeuwde dat de bedriegers er uit moesten) boter op zijn hoofd had.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

pantani
Forum-lid

pantani 11 jun 2009 08:03

maurice schreef:En met de beste apotheek!

Pantani, waar zit je? Of hebben de heren je de mond gesnoerd?

Wat wil je juist dat ik zeg?...Mijn mond moet hier nog altijd voor de eerste keer gesnoerd worden denk ik!
Proberen doen ze genoeg,maar telkens heb ik gelijk.
il magnifico

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 11 jun 2009 13:50

fiedoo schreef:de ene had een apotheek, de anderen ( waaronder vernoemd ook een paar nederlanders en duitsers) zaten in Freiburg vampiertje aan het spelen.
Houd nu toch aub eens op met enkel de prestaties van bepaalde renners van enkele jaren terug enkel aan doping toe te schrijven waar het ondertussen al gebleken is dat zowat iedere toprenner in die tijd aan de "dope" was.
't is net als met Virenque: die is nog altijd de zondebok van toen terwijl zowat iedereen (terwijl moraalridder Riis in de tour 98 uitschreeuwde dat de bedriegers er uit moesten) boter op zijn hoofd had.

Virenque?

das toch degene die in Frankijk op zelfde hoogte staat als Onze Lieve Heer??
idd zondebok, en meer dan terecht. Tricheur!!!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie