Pagina 30 van 55

Je topsnelheid!

Geplaatst: 28 apr 2007 00:30
door joddi
Op me racefiets nog geen fietcomputer.

maar op me oude Hybride in frankrijk een keer de 86 gehaald in een afdaling(als ik daar zou wonen zou ik het elke dag doen voor de kick)

Je topsnelheid!

Geplaatst: 29 apr 2007 23:01
door henkv
vlak alleen lukt 57km/h tussen wat autos
bergaf Mont Ventoux richting Maulecense of zoiets met de tandem (santana souvereign se),  97.5 km/h en toen lieten we ons alleen rollen. Word je wel stil van. In nieuw Zeeland met de bob yak achter de tandem 85 kmh maar dat doe ik dus nooit meer!

Je topsnelheid!

Geplaatst: 30 apr 2007 18:01
door amclassic-fan
Quoten: Origineel geplaatst door campaioen op 26 April 2007


topsnelheid bergaf is: onveranderd, dat ik al gezegd

Wat is er onverantwoord aan om met 80 een rechte weg af te rijden? Ik haalde gisteren zonder fratsen uit te halen met een beetje tegenwind richting Mauloscene 84 en vandaag met een stuk meer wind 83. Die fiets blijft prima rechtdoor gaan, wel de knietjes tegen het frame voor extra stabiliteit en minder luchtweerstand.

Je topsnelheid!

Geplaatst: 30 apr 2007 18:09
door lancev7
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door campaioen op 26 April 2007


topsnelheid bergaf is: onveranderd, dat ik al gezegd

Wat is er onverantwoord aan om met 80 een rechte weg af te rijden?

je begaat nu toch echt een leesfout am-classicfan, onveranderd is wanneer iets niet veranderd is. onverantwoord wanner iets te risicovol is.

Je topsnelheid!

Geplaatst: 04 mei 2007 23:25
door campaioen
Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 30 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 30 April 2007


Quoten: Origineel geplaatst door campaioen op 26 April 2007


topsnelheid bergaf is: onveranderd, dat ik al gezegd

Wat is er onverantwoord aan om met 80 een rechte weg af te rijden?

je begaat nu toch echt een leesfout am-classicfan, onveranderd is wanneer iets niet veranderd is. onverantwoord wanner iets te risicovol is.

dat las ie idd verkeerd, maar mijn zinsopbouw liet ook te wensen over. Hierbij een correctie, het moest namelijk zijn 'dat had ik al gezegd'. Hopelijk kan nu iedereen het lezen.....op amclassic-fan na dan!  

Je topsnelheid!

Geplaatst: 09 mei 2007 14:03
door heusw
61,4 op het vlakke met een beetje wind achter langs de dijk in flevoland (op zo'n heerlijk soepel rijdend fietspad)

Je topsnelheid!

Geplaatst: 10 mei 2007 19:53
door gillio
 
Afgelopen dinsdag een beetje naar beneden met de wind in de rug 69.3 km/h (zonder helm  niet meer doen dus!!) Baalde wel een beetje want had eigenlijk 70 moeten zijn.
Bergaf nog nooit gedaan.

Je topsnelheid!

Geplaatst: 11 mei 2007 15:13
door maus_1990
Quoten: Origineel geplaatst door gillio op 10 Mei 2007


 
Afgelopen dinsdag een beetje naar beneden met de wind in de rug 69.3 km/h (zonder helm  niet meer doen dus!!) Baalde wel een beetje want had eigenlijk 70 moeten zijn.
Bergaf nog nooit gedaan.

dan zie je het als je snelheid met verplichte afgetrokken correctie ;)

Je topsnelheid!

Geplaatst: 11 mei 2007 15:31
door gillio
 Goed idee

Je topsnelheid!

Geplaatst: 17 mei 2007 20:29
door stb
In mn eentje kom ik tot 54. Twee jaar terug in de zomer 92.8 gehaald. Dit was in Italie, de afdaling van Bormio naar Tirano, richting de voet van de Mortirolo (12k >11%). Daar heb ik meteen ook het langzaamste gefietst. Eén haarspeldbocht zat ik niet goed in mn ritme, en viel ik bijna om omdat ik 6 reed . Toch nog in ruim een uur naar boven gereden overigens. Mooi werk!

Later vertelden mijn medefietsers overigens dat die snelheden toch wel levensgevaarlijk zijn, aangezien je banden dit niet goed trekken. Als ze ontploffen ben je natuurlijk de zak...Weet iemand of dit ook daarwerkelijk waar is?

Je topsnelheid!

Geplaatst: 17 mei 2007 20:57
door scepticus
Nou door de snelheid alleen zal je band niet ontploffen hoor. Maar door het remmen worden je velgen en banden warm wat wel problemen kan geven. (overigens, als je in een steile afdaling door constant remmen je snelheid op 50 probeert te houden worden je velgen veel warmer dan wanneer je je fiets lekker laat lopen en af en toe voor een bocht remt)

Maar als je bij 90 een klapband krijgt ben je flink de Sjaak ja.