Quoten: Origineel geplaatst door Saho op 03 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Trudie op 01 Oktober 2006
Mijn CS200 doet af en toe vreemd, zoals gisteren.Hij geeft dan een hartslag aan van bv 64, dat blijft een poosje zo. Daarna geeft ie opeens 212 aan en ook dat blijft zo'n 5 minuten. Dit verspringen gaat zo door tot ik 20 km verder ben. Dan pas geeft hij reële waarden aan.Komt iemand dit bekend voor en wat is er aan te doen?En ja....ik maak de sensoren op de stoffen band nat voor ik hem om doe.
Ja, dit komt mij zeer bekend voor. Ergens in mei 2006 begon mijn CS200cad dit probleem ook te vertonen ( Hij was toen een jaarjte oud ). Na verloop van tijd werd dit probleem steeds erger, op gegeven moment continu dit probleem. Telefonisch contact opgenomen met Polar en het advies gekregen om de borstband mee te wassen in de wasmachine............. maar helaas geen verbetering.
Dus toen maar de CS 200 hoofdunit met de complete borstband opgestuuurd naar Polar. De hartslag zender is toen vervangen onder garantie..........oorzaak volgens service rapport : Wearlink 31 Coded Transmitter- Slecht contact in ontvanger/borstband
Probleem opgelost........maar heel af en toe nog wel eens vreemde hartslagwaardes.
Tot nu toe heb ik abosluut geen problemen met mijn CS200CAD... Echter. Heel soms gaan de hartslagwaardes even naar boven de 200 en vervoglens weer naar 'normale' waardes. Iedere keer als dit gebeurt rijd ik onder hoospanningsleidingen van Trein of tram of rijdt er in de buurt een lijnbus. Ik denk te mogen concluderen dat deze veel storignen afgeven met al hun digitale aparatuur. Mijn probleem is altijd na een paar tellen weer verdwenen.
Polar CS200 ervaring?
-
- Forum-lid
- borgmonster
- Forum-lid
Probeer anders eens een nieuwe batterij erin te doen. Bij een wearlink gecodeerde band gaat dat best makkelijk.
Trouwens, ik heb laatst ook een nieuwe batterij in mijn Polar horloge gedaan, een M61. Eigenlijk moet je 'm opsturen naar Polar en voor 20 € doen zij het...
Ik heb voor 1,80 € een batterij gekocht en na enig gepriegel: Klaar is Kees. Scheelt toch weer 18 €!!
En alles werkt weer zoals tevoren.
En weet je? Alle eerdere instellingen en gegevens zijn gewoon behouden gebleven!! Niks geen informatie kwijtgeraakt!! Klasse van Polar!!
Trouwens, ik heb laatst ook een nieuwe batterij in mijn Polar horloge gedaan, een M61. Eigenlijk moet je 'm opsturen naar Polar en voor 20 € doen zij het...
Ik heb voor 1,80 € een batterij gekocht en na enig gepriegel: Klaar is Kees. Scheelt toch weer 18 €!!
En alles werkt weer zoals tevoren.
En weet je? Alle eerdere instellingen en gegevens zijn gewoon behouden gebleven!! Niks geen informatie kwijtgeraakt!! Klasse van Polar!!
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6
-
- Forum-lid
Ik heb mij gisteren een Polar CS200 gekocht. Nu heb ik een "probleem", ik heb meerdere wielsets. Moet ik nu een specifieke magneet van Polar kopen of lukt dit ook met elke andere fietscomputermagneet?
Greetz,Evert
Greetz,Evert
Nulla tenaci invia est via!
Een magneet is een magneet. Werkt dus gewoon met elke andere magneet. Althans, bij mijn S725X wel.
-
- Forum-lid HC
Sterker nog, je kunt zelfs vaak beter een andere magneet aan schaffen. Ik adviseer een magneet van cateye, die hebben een sterker magnetisch veld, waardoor de opname zal verbeteren en je dus minder storing zal krijgen.
Quoten: Origineel geplaatst door borgmonster op 04 Oktober 2006
Probeer anders eens een nieuwe batterij erin te doen. Bij een wearlink gecodeerde band gaat dat best makkelijk.Trouwens, ik heb laatst ook een nieuwe batterij in mijn Polar horloge gedaan, een M61. Eigenlijk moet je 'm opsturen naar Polar en voor 20 € doen zij het...Ik heb voor 1,80 € een batterij gekocht en na enig gepriegel: Klaar is Kees. Scheelt toch weer 18 €!!En alles werkt weer zoals tevoren.En weet je? Alle eerdere instellingen en gegevens zijn gewoon behouden gebleven!! Niks geen informatie kwijtgeraakt!! Klasse van Polar!!
Het regelmatig uitwassen helpt ook niet geweldig.Ik wilde vanmorgen de wearlink open maken. Even een muntje in de sleuf en hij zou open moeten gaan. Nou, dat lukte dus niet. Het deksel zit zo vast dat ik hem met geen mogelijkheid open kreeg. Het gevolg is wel dat de sleuf nu zo uitgesleten is dat ik hem helemaal niet meer open zal krijgen.
Hoi,
Heb ik ook gehad.Opgestuurd naar Polar (moest sowieso een nieuwe batterij in).Nu functioneert íe perfect.Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft het te maken met vochtig klimaat. Het deed zich bij mij namelijk de eerste keer voor tijdens een tocht in regenachtige omstandigheden.Maar is een gok, informeer eens bij Polar.
Heb ik ook gehad.Opgestuurd naar Polar (moest sowieso een nieuwe batterij in).Nu functioneert íe perfect.Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft het te maken met vochtig klimaat. Het deed zich bij mij namelijk de eerste keer voor tijdens een tocht in regenachtige omstandigheden.Maar is een gok, informeer eens bij Polar.
het onderwerp van deze discussie was 'Polar CS200 ervaring?' en aangezien dit zeer dikwijls gelezen wordt, dacht ik dat het mijn plicht was om ook mijn bijdrage te leveren.
mijn ervaring met de CS200 (cad) is zeer positief. het ding doet gewoonweg schitterend zijn werk en dit al meer dan 1 jaar. ook mijn vader heeft hetzelfde toestel en ook hem hoor ik niet bepaald klagen. je moet na het trainen wel het middenstuk (zender) volledig (aan 2 zijden dus) van de borstband losmaken anders is de batterij na 2 maanden al leeg.
mijn ervaring met de CS200 (cad) is zeer positief. het ding doet gewoonweg schitterend zijn werk en dit al meer dan 1 jaar. ook mijn vader heeft hetzelfde toestel en ook hem hoor ik niet bepaald klagen. je moet na het trainen wel het middenstuk (zender) volledig (aan 2 zijden dus) van de borstband losmaken anders is de batterij na 2 maanden al leeg.