Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 01 feb 2007 21:18

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 01 Februari 2007 Even een vraagje voor de kenners: ik zoek de naam van een Colnago frame. Stalen buizen (Columbus Brain), chroom op de balhoofdlugs, de detailleur nok op de zitbuis en op de achtervork. Hoofdkleur is wit/zwart. De voorvork is een rechte Colnago met een gelugde kroon. Weet iemand hoe dit frame heet en uit welk jaar het komt? Moet haast wel een Colnago Master X-lite zijn, aan je beschrijving te zien.
Dit frame was er overigens in allerlei kleuren. In de jaren tachtig begin negentig was de master "het" frame van Colnago, het is de voorloper van de C40. Een ploeg als Mapei behaalde zijn grootste successen op de master en later met de C40.
De master zit nog steeds in het programma van Colnago, in een modern jasje met carbon-achter en voorvork.

/edit: plaatje verkleind. origineel hier te vinden. b_A
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

timowr
Forum-lid

timowr 01 feb 2007 21:50

Thanks! Dat is precies het frame dat ik bedoel. Ga ik dit voorjaar opbouwen.

timowr
Forum-lid

timowr 02 feb 2007 06:26

Gevonden! Dit is 'm in de kleur die ik heb...

meeuh
Forum-lid

meeuh 02 feb 2007 13:03

Ik ging vandaag bij een fietsenmaker binnen en hij had colonago wielen staan... Gewoon wielen waar colonago op geplakt is?

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 02 feb 2007 17:26

Quoten: Origineel geplaatst door meeuh op 02 Februari 2007

Ik ging vandaag bij een fietsenmaker binnen en hij had colonago wielen staan... Gewoon wielen waar colonago op geplakt is?

Colnago heeft zover ik weet geen eigen wielen, maar in Anniversery modellen zitten altijd wielen met het colnago-merk.Welk merk wiel/velg het wel is weet ik niet, misschien dat een ander dat weet.

pantani
Forum-lid

pantani 03 feb 2007 08:32

Tog nog even op ingaan.Heb de fiets nu eens opgepakt en woog precies evenveel,precies zelfs lichter als mijn fiets.En...ze zeiden dat deze Colnago beter is dan mijn Ridley Scandium of iets dergelijks in die prijsklasse???
il magnifico

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 03 feb 2007 11:10

Wie is ze?
Jouw Ridley Scandium is gewoon een behoorlijk licht frame, je kunt nog wel lichter vinden, maar dan ben je zo 1500 euro of nog veel meer aan een frame aan het uitgeven. Volgens mij wordt jouw Ridley zwaar door de spullen waarmee dat die opgebouwd is. Wat voor wielen zitten er in? Zadel, stuurpen, enz? Misschien kan je beter een nieuw topic openen waar je een lijst in zet wat er allemaal op je fiets zit. Een Colnago Arte is gewoon een instap frame van Colnago en omdat carbon erg in de mode is is het een carbon frame geworden.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 03 feb 2007 15:16

Zo net terug, heerlijk weer 120 kilometer onder de wielen door!Gelijk maar ff wat nieuwe foto's plaatsen, de zwarte rever vervangen door een witte. Een wit stuurlintje en de grootste verandering de ES vervangen door Eurus 2005 carbon. Moet zeggen stuurt heerlijk strak en zeer stijve wielen.

wtc_woerden
Forum-lid

wtc_woerden 03 feb 2007 15:59

Het is een zeer mooie fiets, geen twijfel mogelijk.
<a target="_blank" href= "http://ikikikik.mijnalbums.nl/">Project 5.2</a>

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 03 feb 2007 16:31

Zeer geslaagde update wat mij betreft colnagofreak. Alles klopt nu helemaal imho. Het frame is sowieso een van de mooiste van Colnago van de afgelopen jaren. Zo ongeveer het enige wat er ooit nog te verbeteren valt aan de fiets is een Record groepje, maar da's meer om het imago c.q. de uitstraling dan iets anders. Ja, de zwarte remmetjes van Record zouden de fiets optisch misschien ook wat verbeteren.

Pure klasse hoor!

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 03 feb 2007 17:12

Quoten: Origineel geplaatst door bike_add1ct op 03 Februari 2007

Zeer geslaagde update wat mij betreft colnagofreak. Alles klopt nu helemaal imho. Het frame is sowieso een van de mooiste van Colnago van de afgelopen jaren. Zo ongeveer het enige wat er ooit nog te verbeteren valt aan de fiets is een Record groepje, maar da's meer om het imago c.q. de uitstraling dan iets anders. Ja, de zwarte remmetjes van Record zouden de fiets optisch misschien ook wat verbeteren.Pure klasse hoor!

Heb eigenlijk bewust gekozen voor Chorus, omdat de prijs kwaliteit/verhouding naar mijn mening beter is dan die van Record. Dit is mijn derde fiets met chorus en het functioneert gewoon perfect, heb er nog nooit geen trammelant mee gehad. Net wat je zegt dan moet je het aanschaffen voor de uitstraling. Deze fiets lijkt me gewoon top zo, zeker voor een fanatieke toerder, dus die Record groep zit er niet in!

coureurke01
Forum-lid

coureurke01 03 feb 2007 18:19

hey colnagofreak,
Verkoop je dat zwart rever zadel? Laat me aub iets weten.
In ieder geval het is echt prachtig die fiets! Daar mag je terecht fier op zijn.Ik hoop dat ik ooit ook zo'n pareltje kan bezitten.
Groetjes Roy

Plaats reactie