Wat is 'modern mee te rijden' dan? Wat bedoel je daarmee? Dat je met je opsomming van jaren 80 en 90 spullen tegenwoordig niet meer meekan met 't profpeleton? Lekker belangrijk. Met de door jouw zo verfoeide en kennelijk achterhaalde ouwe zooi rijd ik al jaren prinsheerlijk rond in Noord-Italie en Zuid-Frankrijk. En dan niet alleen door de daar aanwezige rijstvelden maar ook in heuvel- en bergachtig terrein. 't Blijkt allemaal prima te functioneren voor een wielertourist als ik; funfactor 10 op z'n minst want mòcht er eens iets kapot gaan dan is 't allemaal bij de plaatselijke dorpssmid (lees: carrozzeria) eenvoudig te fixen.Gastheerg schreef: geen klikpedalen en commandeurs op de schuine buis. 8 speed shifters vind ik ook geen retro. Dat is ouwe zooi. Te jong om retro te zijn en te oud om modern mee te rijden
Niet alle fietsen die hier in dit topic voor 't voetlicht komen zullen in aanmerking komen voor een bokaal bij de zoveelste retroronde maar daar gaat dit topic ook niet over: dit topic behandeld nl. Retro / oudere fietsen en die fietsen zijn a priori gemaakt om op te fietsen en als die smaakvol worden geprepareerd voor dat doel is 't tamelijk ongepast om daar badinerend over te doen.