Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2012

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 06 sep 2012 14:30

mrcoffee schreef:
amclassic-fan schreef:Ik geloof er niets van dat Contador alle makkelijke bergetappes met zo'n verzet rijdt. Sram roept het al jaren, maar ik zie 't nooit terug op foto's of de TV. Alleen op de hele steile klimmen rijdt hij duidelijk met een klein verzetje.
Het valt mij wel op inderdaad dat Contador op tamelijk kleine verzetjes rijdt die we nog niet eerder van hem gezien hebben. In het artikel op bikeradar staat dat Contador vaak 53x28 klimt. Dat die ketting dan overmatig hard slijt zal hem denk ik een worst wezen :)

En triple? Ik denk dat de heren profrenners aan het zelfde egoprobleem leiden als een hoop bezoekers van dit forum :D
Het zou wel stoer zijn als contador een triple monteert, ik denk dat er dan weinig meer een ego probleem hebben.

ik zag hem van de week ff groot groot rijden, dacht die derrie gaat het wiel in maar dat is net niet gebeurt. Stond echt helemaal horizontaal.
Volgens mij reed hij van de week op een 28 achter toen het zo stijl was, misschien 30 maar echt niet groter.

Gisteren volgens mij een 26 ofzo, je zag een keer heel duidelijk het beeld van de zijkant.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 sep 2012 16:53

Het valt mij trouwens op dat niet alleen Rodriquez sinds de rustdag ingezakt is, Moreno heeft ook een flinke klap gekregen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Max 2.0
Forum-lid

Max 2.0 06 sep 2012 17:45

timo2.0 schreef:Het is inderdaad ongelofelijk hoeveel mensen die naam fout schrijven.
Het valt mij op dat Rodriguez nogal eens fout geschreven wordt. ;)
Overigens viel het me ook op dat Rodriguez gisteren in de laatste 6km toch nog ietsje (10 sec.) op Contador inliep.

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 06 sep 2012 18:11

Contador had ook al wat in de benen zitten, he. Dat Valverde zo dichtbij kwam, lag ook deels aan Contador.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 06 sep 2012 20:11

Volgens mij reed hij van de week op een 28 achter toen het zo stijl was, misschien 30 maar echt niet groter.

.[/quote]

Omdat het echt wat de spuigaten uitloopt: ik denk dat meer dan de helft "stijl" schrijft maar "steil" bedoelt:

Manier:stijl (kunst), kenmerken van een kunstrichting
Bouwstijl (bouw), deur- of raamstijl
stijl (plant), een deel van een plant
Tijdrekening Jaarstijl, Oude Stijl, Nieuwe Stijl: soorten kalender en tijdrekening

Een steile helling

steil bijv.naamw.Uitspraak: [stɛil] 1) als iets in sterke mate schuin op- of afloopt Voorbeelden: `een steile helling`, `een steile kust`, `een steile trap` 2) (van haar) recht en glad naar beneden hangend Voorbeeld: `steile piek...
Laatst gewijzigd door fiedoo op 06 sep 2012 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Deleted_User
Forum-lid

Deleted_User 06 sep 2012 20:12

Omdat we al weer een etappe verder zijn.... Jammer van de sprint van vandaag dat er in de laatste bocht een paar rechtdoor gingen, waardoor volgens mij Degenkolb ook in de remmen moest en het gat ontstond.

Helaas was het voorval nauwelijks in beeld en misten de commentatoren van Sporza het ook.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 08 sep 2012 18:55

Nou, op een "ritje voor de vorm" na, zit de Vuelta er op. Al met al is het een mooie ronde geweest, waarin veel werd aangevallen. Ook de prachtige landschappen onderweg zorgden ervoor dat het meestal de moeite waard was om de TV aan te zetten.
Wat betreft de Nederlandse inbreng overheerst lichte teleurstelling. Gesink heeft voldoende gereden, maar het wachten is toch nog steeds op de echte topvorm tijdens een grote ronde. Ik blijf er van overtuigd dat hij ooit of de Vuelta of de Giro kan winnen (de Tour volgens mij niet).
Mollema viel gewoon tegen, maar kan wellicht een leuk WK rijden. Ten Dam heeft fantastisch gepresteerd. Gezien zijn kwaliteiten heeft hij denk ik een topwedstrijd (en topjaar) gefietst.

Op naar het najaar!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 08 sep 2012 19:31

De TV-registratie was weer om te huilen. Commentaar bij Sporza viel (zoals eerder vermeld) een paar keer uit. En van de slotklim kregen we nauwelijks bruikbare beelden.

Afijn, het was m.i. wel weer een vermakelijke etappe. Mocht die klim dubbel zo lang zijn geweest dan had Contador het nog moeilijk gekregen. Ten Dam en Gesink reden behoorlijk sterk, maar Moreno is op dit moment gewoon een maatje te groot.

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 sep 2012 14:49

havana schreef:Mocht die klim dubbel zo lang zijn geweest dan had Contador het nog moeilijk gekregen.
Volgens mij ging Rodriguez gewoon te laat.
Zo verwonderlijk is dat niet, hij kan kort explosief zijn, maar staat nou niet bepaald bekend als de kampioen van de lange solo.
Eigenlijk had Rodriguez van mij wel mogen winnen, hij heeft in veel etappes net een klein verschil gemaakt t.o.v. Contador, en op een na, alle aanvallen van Contador afgeslagen.

Hij verliest het dus op de tijdrit en een overgangsetappe waarin zijn ploeg wat mij betreft overduidelijk niet bij de les was, want hij zat alleen.
Hoe dan ook, ik heb een prachtige Vuelta gezien en enorm genoten.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 09 sep 2012 15:35

Rodriquez heeft aan de andere kant weer onevenredig veel "gratis" tijd gewonnen door alle bonusseconden die in de Vuelta ook bergop worden gegeven. Zonder die "kunstmatige voorsprong" had Contador hem in die tijdrit en in die overgangsetappe nog veel meer pijn kunnen doen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 09 sep 2012 15:49

timo2.0 schreef:Rodriquez heeft aan de andere kant weer onevenredig veel "gratis" tijd gewonnen door alle bonusseconden die in de Vuelta ook bergop worden gegeven. Zonder die "kunstmatige voorsprong" had Contador hem in die tijdrit en in die overgangsetappe nog veel meer pijn kunnen doen.
Dat hoort er voor mij helemaal bij, net als de TTT (team time trial); het maakt de koers veel attractiever, en als Contador etappes wint kan hij ze ook verdienen.
(zie ook mijn post op blz. 14 van dit topic).
Overigens heeft Tiralongo Contador een heel eind op sleeptouw genomen, wat ik ook vrij kunstmatig vind; hij kreeg zelfs een bidon uit de Saxobank volgauto.
Dat heet terugbetalen (etappewinst in de giro van vorig jaar), maar ik vraag me af of Contador ook nog kadootjes uitdeelt als er boni's te verdienen zijn.
Afbeelding

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 09 sep 2012 16:05

Ondanks een sterke Rodriguez (in deze vorm had hij de Giro toch zeker wel gewonnen?) krijgt deze Vuelta met Contador m.i. toch de verdiende winnaar. Een formidabele comeback van een groot kampioen. Op deze manier hoeven we ook niet te gaan rekenen met en zeuren over bonificatieseconden. :) Vond het prima regels zo, 12s ook beter dan 20s.

Plaats reactie