Tour 2014
Stef Clement uit koers na zware val. Nu op weg naar het ziekenhuis. Duizelig en au aan elleboog.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
+1.jeroenr schreef:Kasseien moeten in mijn ogen juist niet vernieuwd worden. Er zijn klimspecialisten, tijdritspecialisten en sommige mensen kunnen goed over kasseien rijden. Zo heeft iedereen zijn ding en het enige wat wellicht niet helemaal eerlijk is aan kasseien is dat iedereen zomaar ineens lek kan staan en daardoor al zijn kansen verliest...maar goed, geeft wel een fantastische race!
Bovendien Nibali kan het wel, en dat is ook een klassement-lichtgewicht-renner. Hij heeft duidelijk iets beter gedaan (voorbereiding, training, tactiek, whatever) dan de andere klassementsrijders en dat mag beloond worden.
N.B.: de valpartijen waren overigens veelal niet op de kasseien tijden de beruchte 5e etappe. Ze worden geweten aan de nagelnieuwe (en daardoor gladdere) tubes hoorde ik gisteren op radio TdF.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik ben bloedserieus.elefantino schreef:
Cultuurbarbaar. Echt waar, dit meen je ook nog serieus?.
Was spectakel en PR is ook altijd een open wedstrijd, maar verder is het eigenlijk van de zotte. Nogmaals: die "wegen" zijn al zo over de datum, op elke andere plek zouden ze al zijn opgeknapt. Rationeel gezien is het van de zotte.
En iedereen die dit een must-do vindt; ga zelf ff 25km kasseien fietsen, praten we daarna verder
Less is bore
Tssss......wat een bullshit Daniel.
Dan zou je 'rationeel' gezien idd ook Parijs, Rome etc. beter plat kunnen gooien en er veel efficientere wolkenkrabbers voor in de plaats zetten.
En die wegen zijn niet zo over datum als jij zegt. Weet je wat er gebeurd als zwaar landbouw verkeer over mooi asfalt gaat rijden? Dan gaat het naar de klote en kun je de zaak gaan repareren. Iets makkelijker om stukken in kinderkoppen te repareren dan een gaten in asfalt.
Echt die attitude van 'het is oud dus gooien we het maar plat' daar kots is op. Vervolgens hebben we zoveel jaren daarna toch spijt en gaan het oude proberen na te bouwen. Vernieuwing is niet per definitie vooruitgang.
Kasseien zijn puur, hard, solide en dat past dus bij de race. Geen poespas.
Dan zou je 'rationeel' gezien idd ook Parijs, Rome etc. beter plat kunnen gooien en er veel efficientere wolkenkrabbers voor in de plaats zetten.
En die wegen zijn niet zo over datum als jij zegt. Weet je wat er gebeurd als zwaar landbouw verkeer over mooi asfalt gaat rijden? Dan gaat het naar de klote en kun je de zaak gaan repareren. Iets makkelijker om stukken in kinderkoppen te repareren dan een gaten in asfalt.
Echt die attitude van 'het is oud dus gooien we het maar plat' daar kots is op. Vervolgens hebben we zoveel jaren daarna toch spijt en gaan het oude proberen na te bouwen. Vernieuwing is niet per definitie vooruitgang.
Kasseien zijn puur, hard, solide en dat past dus bij de race. Geen poespas.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik ben het toch helemaal met Daniel eens. Ik vind het dus ook van de zotte dat die voetballers nog steeds op natuurgras voetballen, kunstgras geeft veel constantere omstandigheden, ik vind het ook onzin dat Wimbledon nog steeds op gras wordt gespeeld, een kunststofbaan is natuurlijk veel meer van deze tijd. En ik vind het vooral onzin dat ze de Elfstedentocht alleen maar rijden als het gigantisch gevroren heeft en dan ook nog buiten. Wat is er tegen om 200km in Thialf te rijden?
Maar nu even serieus, het is totaal onbelangrijk dat kasseien geen standaard bestrating meer is. Bij sport en in dit geval in het bijzonder bij wielrennen gaat het ook om het overwinnen van de omstandigheden van dat moment. Dat kan de ene keer een steile muur zijn, de andere keer een lange beklimming en in deze omstandheid het overwinnen van kasseienstroken, wat een erkend en vaker voorkomend onderdeel in de te overwinnen omstandigheden zijn. Ik vind het onzinnig om dit te verwijderen omdat niet iedereen daar een liefhebber van is. Ik ben geen liefhebber van saaie etappes met een klein groepje gecontroleerde vluchters en uiteindelijk een massasprint. Maar om dan maar gelijk die etappes eruit te halen en sprinters hun specialiteit te ontnemen gaat me dan net weer te ver.
Maar nu even serieus, het is totaal onbelangrijk dat kasseien geen standaard bestrating meer is. Bij sport en in dit geval in het bijzonder bij wielrennen gaat het ook om het overwinnen van de omstandigheden van dat moment. Dat kan de ene keer een steile muur zijn, de andere keer een lange beklimming en in deze omstandheid het overwinnen van kasseienstroken, wat een erkend en vaker voorkomend onderdeel in de te overwinnen omstandigheden zijn. Ik vind het onzinnig om dit te verwijderen omdat niet iedereen daar een liefhebber van is. Ik ben geen liefhebber van saaie etappes met een klein groepje gecontroleerde vluchters en uiteindelijk een massasprint. Maar om dan maar gelijk die etappes eruit te halen en sprinters hun specialiteit te ontnemen gaat me dan net weer te ver.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Vast een mooie foto geworden:
Laatst gewijzigd door Deleted_User op 11 jul 2014 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 30 jan 2014 21:27
Vraagje.
Tijdens de tour zijn er talrijke valpartijen. Omdat carbon en valpartijen een slechte combi zijn vraag ik mij af wat er gebeurd met zo'n frame/fiets na een valpartij. Scheurtjes/breuk in carbon is moeilijk op te sporen dus vraag ik mij af wanneer een fiets echt wordt vervangen.
Iemand een idee hierover ?
Tijdens de tour zijn er talrijke valpartijen. Omdat carbon en valpartijen een slechte combi zijn vraag ik mij af wat er gebeurd met zo'n frame/fiets na een valpartij. Scheurtjes/breuk in carbon is moeilijk op te sporen dus vraag ik mij af wanneer een fiets echt wordt vervangen.
Iemand een idee hierover ?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Rationeel gezien is het kopen van een Pinarello ook van de zotte.daniel1975 schreef:Ik ben bloedserieus.elefantino schreef:
Cultuurbarbaar. Echt waar, dit meen je ook nog serieus?.
Was spectakel en PR is ook altijd een open wedstrijd, maar verder is het eigenlijk van de zotte. Nogmaals: die "wegen" zijn al zo over de datum, op elke andere plek zouden ze al zijn opgeknapt. Rationeel gezien is het van de zotte.
En iedereen die dit een must-do vindt; ga zelf ff 25km kasseien fietsen, praten we daarna verder
Daniel, je weet net zo goed als ons dat er juist voor de kasseien (en de etappes daarvoor en daarna ook) keihard gevallen werd.De kasseien zijn blijkbaar bepaald niet gevaarlijker dan een rotonde of een gladde wegmarkering. Wat is rationeel gezien nou precies het probleem?
We kunnen natuurlijk ook alle vlakke etappes schrappen? Dan hoeven de sprinters niet te komen en wordt de koers rustiger. Voor het algemeen klassement is het toch niet van belang. Een prima rationele beslissing toch?
We kunnen natuurlijk ook alle vlakke etappes schrappen? Dan hoeven de sprinters niet te komen en wordt de koers rustiger. Voor het algemeen klassement is het toch niet van belang. Een prima rationele beslissing toch?
Mathias Frank ook uit de Tour. Hij viel samen met Jurgen van den Broeck. Heeft een dijbeenbreuk.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hehehe, don't touch the cobblestones....
@zorro: wel eens met 'zware landbouwvoertuigen' gereden? Ik heeeeeeel vaak, en geloof mij: daar rij je asfalt niet mee kapot. De meeste moderne zware machines zou ik bijna nog over mijn voet durven laten rijden ivm de ongekend lage bodemdruk. En ja, ik heb ook over kasseien gereden met die dingen; das geen pretje.... Alles rammelt, stuitert en krijgt aardige tikken. Je bent dan beter af met klinkers, beton of asfalt.
En deze alinea is echt 100% serieus!
@zorro: wel eens met 'zware landbouwvoertuigen' gereden? Ik heeeeeeel vaak, en geloof mij: daar rij je asfalt niet mee kapot. De meeste moderne zware machines zou ik bijna nog over mijn voet durven laten rijden ivm de ongekend lage bodemdruk. En ja, ik heb ook over kasseien gereden met die dingen; das geen pretje.... Alles rammelt, stuitert en krijgt aardige tikken. Je bent dan beter af met klinkers, beton of asfalt.
En deze alinea is echt 100% serieus!
Less is bore