Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wind Cycleworks

baron062
Forum-lid
Berichten: 1152
Lid geworden op: 25 nov 2004 10:37

baron062 06 jun 2016 20:03

timo2.0 schreef:Een carbon schijfje van 2 gram in de draaibank?
Geen probleem. Topcap inklemmen tussen meedraaiend spindle en een stukje staf, eventueel wat frictiemateriaal ertussen en voorzichtig afdraaien. In een boormachine langs schuurpapier kan ook.

Gebruikersavatar
Vieux chnoque
Forum-lid
Berichten: 613
Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
Locatie: STEYL

Gebruikersavatar Vieux chnoque 06 jun 2016 22:50

Timo, wat weegt dat nou met titanium boutjes? Is de lengte 100 mm?
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 06 jun 2016 23:02

De boutjes in de stuurpen zijn M6x20 en wegen ca. 3 gram per stuk. Maar ik gebruik ze niet voor het gewicht: al mijn fietsen hebben titanium boutjes voor stuurpen en bidonhouders gewoon om hun duurzaamheid. Door weer en wind geen vlekje roest terwijl de gemiddelde stalen bout na een paar maanden gebruik al oranje aanslag in de schroefkop krijgen.

EDIT: je had het natuurlijk over de hele pen. Hij is 105mm maar geen idee wat het weegt. Ik heb geen weegschaaltje.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 07 jun 2016 08:08

Ik heb 'm gewogen op 220 g zonder de blanke lak maar met de standaard RVS boutjes (die overigens ook best duurzaam zijn...).

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 20 jun 2016 19:44

Mijn eigen nieuwe Allroader!

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's en het hele verhaal staan op de website: http://windcycleworks.nl/post/146199114 ... oor-mezelf

Bodhi
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 dec 2014 13:14

Bodhi 20 jun 2016 20:13

dat is weer een beauty
zeer mooi
wat is de grootste bandmaat die dit frame aan kan ?

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 1021
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 20 jun 2016 20:16

+1
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 20 jun 2016 20:41

Bedankt!
Dit frame kan banden tot ongeveer 40mm hebben. Voor dikker neem ik mijn monstercrosser ...

Gebruikersavatar
beezer
Forum-lid
Berichten: 979
Lid geworden op: 15 jan 2008 20:04
Locatie: Assen

Gebruikersavatar beezer 20 jun 2016 21:22

mooie fiets.

1 vraag waarom gekozen voor mechanische schijremmen ?
Lid blazersgilde
Specialized Allez
Specialized Tarmac Sworks SL5
Specialized Tarmac Sworks SL6 2X

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 560
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 21 jun 2016 09:13

beezer schreef:mooie fiets.

1 vraag waarom gekozen voor mechanische schijremmen ?
Bedankt. Wat betreft de keuze voor mechanische schijfremmen even een knip-plak van mijn post in het gravelracerstopic van 2 weken terug:

"... Na met verschillende sets hydraulische schijfremmen regelmatig gezeur te hebben gehad rijd ik nu op MTB, cross en race al tijden met mechanische schijfremmen (Avid BB7 en TRP Spyre) en beide zijn gewoon goed. Ze zullen theoretisch niet dezelfde maximale remkracht halen als sommige hydros, maar daar gaat het in de meeste gevallen ook helemaal niet om. Ik zie het nog steeds als (voor mij) de optimale combinatie van het simpele en makkelijk te onderhouden van velgremmen (ook onderweg) met de bijkomende voordelen van schijfremmen (altijd goede remkracht, geen slijtage van velgen). Hoe makkelijk en hard je kan remmen is wat meer afhankelijk van hoe hard je kan knijpen, maar dat lijkt me voor de meeste fietsers geen punt (en zij die wat minder hard kunnen knijpen hebben meestal ook minder massa tot stilstand te brengen). Modulatie (doseerbaarheid) vindt ik bij mechanisch ook prima. Is mede afhankelijk van gebruikte kabels, afstelling, etc. en soms ook gewoon een kwestie van gewenning.
Het grootste voordeel van hydros is mijns inziens als er veel, hard en lang geremd moet worden. Dus tijdens 'echt' mountainbiken met lange steile/technische afdalingen waarbij met mechanische remmen de vingers op een bepaald moment gaan verkrampen. Voor (gravel-)racen en crossen en MTB in NL voldoen mechanische remmen gewoon bijna altijd."

Daarnaast heb je met mechanische schijfremmen ook meer combinatiemogelijkheden met mechanische rem/schakelgrepen.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 jun 2016 10:07

Goed om dit te weten voor het volgende project.

Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6329
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 21 jun 2016 11:50

Prachtig Bart, Chapeau!! :winkthumb:

Plaats reactie