Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 1000

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 10 sep 2014 22:08

Dat probleem heb ik nooit gehad. Het pairen ging altijd wel goed en vlot. Kan het trouwens zo zijn dat bepaalde beveiligings software of instellingen de verbinding tussen telefoon en garmin uit zetten. Dus als telefoon is standby modus gaat dat de verbindingen worden verbroken?
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 10 sep 2014 22:30

boswielrenner schreef:Dat probleem heb ik nooit gehad. Het pairen ging altijd wel goed en vlot. Kan het trouwens zo zijn dat bepaalde beveiligings software of instellingen de verbinding tussen telefoon en garmin uit zetten. Dus als telefoon is standby modus gaat dat de verbindingen worden verbroken?
Volgens mij is de bluetooth implementatie van Android anders dan bij Apple en daarnaast kan het bij elke Android fabrikant anders zijn, veelal zijn dit keuzes om accuduur zo lang mogelijk te maken. Beveiliging lijkt me onwaarschijnlijk maar niet onmogelijk. De firmware makers kunnen zelf kiezen welk apparaat constant verbonden moet blijven, ook in standbye mode. Als een programmeur het apparaat type waaronder de Edge valt normaal minder belangrijk vind dan de akku dan kan dat de reden zijn.
Afbeelding

joren
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 29 jul 2005 14:16

joren 14 sep 2014 11:23

Sinds de laatste update van mijn edge 1000 kan ik hem niet meer aansluiten op mijn pc .

Ik heb al van alles geprobeerd maar hij laadt enkel maar op als ik hem met de pc verbind .

Zijn er nog mensen die hier last van hebben op hun toestel ?

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 16 sep 2014 11:52

Heeft niets met update te maken maar alles met hoe windows werkt. wat ik zo'n geval doe is gewoon de kabel uit de garmin halen, dus niet uit de pc. Garmin uitzetten, kabel er weer in. Nu ziet windows het apparaat wel.

76chriss
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 sep 2013 11:53

76chriss 16 sep 2014 12:28

Onjuiste datum voor SMS en telefoongesprek heb ik ook, maar dat mag de pret niet drukken :)

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
Contact

Gebruikersavatar Hans Vaessen 17 sep 2014 15:26

body schreef:
Begrijp ik hieruit dat de functie TBT is toegevoegd zodat ongestoord het lijntje gevolgd kan worden?
En dit wekt nu ook naar behoren?
Tenzij ik het over het hoofd heb gezien zie ik nog geen expliciet antwoord hierop. Daarom even een duit in het edge1000-zakje:

Een track kan geen Turn By Turn instructie geven. Als een track bijvoorbeeld naar rechts afbuigt weet hij immers niet of er ook nog een weg rechtdoor gaat (en hij dus moet zeggen rechtsaf) danwel dat je gewoon de weg volgt (en hij dus z'n mond moet houden).

De edge lost dat op door de track te importeren in relatie tot de geinstalleerde kaart: de TBT komt dus feitelijk uit de kaart. Dat werkt op zich prima (ofschoon velen liever überhaupt geen aanwijzing krijgen) maar het gaat mis zodra je een track importeert over een pad dat niet op de kaart staat. En ook als is de OSM-kaart razend actueel; dat zul je toch regelmatig tegenkomen. En dan maakt de edge een zootje van dat stuk route; wat knap irritant kan zijn.

Dat kun je nu dus voorkomen:
- ga naar 'koersen'
- druk op de knop rechtsonder
- kies voor 'turn guidance' uit.

Het effect is dat je track helemaal niet naar de kaart gerekend wordt en gewoon 100% intact blijft. Doordat er geen rekening is kàn het toestel geen aanwijzingen geven.

Ik zou het handiger hebben gevonden als garmin zou spreken over 'convert to route' danwel 'use track' (wat dat is wat er gebeurt; en ja: het is getest en werkt ;)).

Ik heb willen wachten met reviewen van de 1000 tot deze FW uitkwam en hoop binnen enkele weken eindelijk met wat videomateriaal te komen; en daarin komt dit aspect aan de orde. . Zal dan te vinden zijn op http://www.youtube.com/mrgpsnl
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 17 sep 2014 20:43

@Hans: volgens mij worden de TBT instructies niet altijd gegenereerd door een track te vergelijken met een kaart. Ik heb dit bij de 810 zelf compleet zonder kaart getest en nog kreeg ik TBT instructies mits ik maar een bocht maakte waarvan de Edge dacht "dat kon wel eens een afslag zijn" Op een klimmetje met haarspeld bochten krijg je dan bij elke bocht te zien dat je moest afslaan. Garmin heeft dat zo gemaakt om voor MTB-ers TBT instructies te geven in het bos waar geen weginformatie beschikbaar is.

Maar goed bij de 1000 kan dat nu in ieder geval uitgezet worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hans Vaessen
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2012 22:53
Contact

Gebruikersavatar Hans Vaessen 18 sep 2014 13:11

ericpeters schreef:niet altijd
Da's correct. Maar zodra er een routerende kaart onder ligt onstaat wèl die 'mix' - met vaak ongewenste effecten op de route zelf. Vandaar ook dat je vaak ziet dat men, bijv via mapsource, een niet-routerende kaart laadt. ook dat is nu dus niet meer nodig.
Video over gebruik Garmin-toestellen? Zie http://www.mrgps.nl/fietsen-en-wandelen/bonus-videos/

Zilveruitje
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 mar 2014 00:30

Zilveruitje 28 sep 2014 23:45

Beste garmin-gebruikers,

Ik heb sinds kort een garmin edge 1000 en ik ben er trouwens zeer tevreden over!
Wel ben ik helemaal nieuw in dit "wereldje" en ik heb een vraag die hopelijk een van jullie kan beantwoorden. Ik heb een route gemaakt in basecamp met waypoints en via de optie "insert" de route bijgesteld. Als ik tijdens de rit de navigatie aan heb staan, maar ik wil plotseling een andere eindbestemming volgen kan ik dan wel verder fietsen met de actuele gegevens zonder een hele nieuwe rit in te stellen? Zover ik weer kan je tijdens het rijden het navigeren wel uitzetten, maar kan je dan ook bijvoorbeeld een andere eindbestemming invullen, zonder dat je je actuele rit met stoppen en vervolgens een nieuwe rit moet maken? Want ik wil dan namelijk wel 1 rit fietsen en niet dat je dan 2 afzonderlijke ritten krijgt! Hopelijk snappen jullie deze warrige vraag!

Met vriendelijke groet,
K. Zilveruitje

ooglenz
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 01 aug 2014 12:25

ooglenz 29 sep 2014 13:39

Ja dit kun je doen. Voeg een waypoint toe aan je route. Dit kan dus ook gewoon de eindbestemming zijn. Ik doe dit zo vaak als ik naar mijn zus in hilversum rijd. Mooie route richting hilversum kiezen en dan als ik in de buurt ben kies ik voor toevoegen waypoint fastest route (opde garmin dus) en dan fiets ik ernaar toe. Zodra ik daar ben geweest brengt de navigatie mij weer op de route waar ik mee bezig was. Dit moet je dus niet doen als je in breda bent met eindbestemming amsterdam en je voegt groningen toe als waypoint. Hij zal je dan naar groningen brengen en vervolgens weer terug naar breda :)

CoureurAW
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 14 sep 2014 22:55

CoureurAW 11 okt 2014 13:20

Heeft iemand ervaring met: http://www.gps-place.nl/14-fietsnavigatie

Garmin 1000 bundle 399 euro. Dat is wel heel veel goedkoper dan elders...

als het te mooi lijkt om waar te zijn dan......

thomwittendorp
Forum-lid
Berichten: 1160
Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28

thomwittendorp 11 okt 2014 20:05

Ik zou er niet aan beginnen, het telefoonnummer is een 0900 nummer waar je het maximale tarief (90 cent/minuut) betaalt terwijl hij alleen door verbindt, daarnaast lijkt het erop dat het adres midden in een woonwijk is (streetview).
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

Plaats reactie