Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2014

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 27 mei 2014 21:57

Kelderman kan beter naar een ploeg waar ze betere knechten hebben voor zijn talent. Belkin is te breed in de top met Gesink, Mollema, Kruiswijk en Kelderman. Als Gesink, Kruiswijk en Ten Dam zich neer zouden leggen bij een rol als superknecht (Zoals Ten Dam in de tour deed) dan zouden ze beter scoren dan nu. Eigenlijk moet Kelderman zoals nu alles alleen doen en heel af en toe heeft hij iets aan Marc Goos, maar dat houdt niet over.

Als je ziet hoe Movistar en AG2R een topper met 3 à 4 top knechten meesturen dan doet Kelderman het nog beter dan je nu al denkt.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6186
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 mei 2014 22:03

Dat is ook zo. Misschien moeten ze bij Belkin dan juist de kaart Kelderman trekken. Samen met Mollema is hij de beste ronderenner. Gesink kan het ook, maar die moet het eerst maar weer laten zien. Laten we voor hem hopen dat het lek nu boven is na die operatie. Want ik gun het hem wel.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 27 mei 2014 22:13

JPAR schreef:Dat is ook zo. Misschien moeten ze bij Belkin dan juist de kaart Kelderman trekken. Samen met Mollema is hij de beste ronderenner. Gesink kan het ook, maar die moet het eerst maar weer laten zien. Laten we voor hem hopen dat het lek nu boven is na die operatie. Want ik gun het hem wel.
Ja ik gun het ze allemaal. Maar je kunt niet met 3 kapiteins op 1 schip succesvol zijn. Je ziet telkens bij andere teams dat er dan op een kopman gewacht moet worden. (Froome op Wiggo is wel het recenste voorbeeld).

Hij zou op moeten laten nemen, dat hij de absolute kopman is in de rondes die hij rijdt, tenzij hij zelf iets anders wil. En iets van een minimaal aantal knechten van een bepaald niveau. We zullen zien wat het wordt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 28165
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 mei 2014 22:15

Ah gossie, Lefevre doet huilie huilie. Ik vind t voor Uran serieus lullig, maar net goed voor Lefevre.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 6186
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 27 mei 2014 22:38

Gerboon schreef:
JPAR schreef:Dat is ook zo. Misschien moeten ze bij Belkin dan juist de kaart Kelderman trekken. Samen met Mollema is hij de beste ronderenner. Gesink kan het ook, maar die moet het eerst maar weer laten zien. Laten we voor hem hopen dat het lek nu boven is na die operatie. Want ik gun het hem wel.
Ja ik gun het ze allemaal. Maar je kunt niet met 3 kapiteins op 1 schip succesvol zijn. Je ziet telkens bij andere teams dat er dan op een kopman gewacht moet worden. (Froome op Wiggo is wel het recenste voorbeeld).

Hij zou op moeten laten nemen, dat hij de absolute kopman is in de rondes die hij rijdt, tenzij hij zelf iets anders wil. En iets van een minimaal aantal knechten van een bepaald niveau. We zullen zien wat het wordt.
Daarom zeg ik ook: Inzetten op Kelderman en Mollema.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40963
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mei 2014 23:10

havana schreef:Ah gossie, Lefevre doet huilie huilie. Ik vind t voor Uran serieus lullig, maar net goed voor Lefevre.
Als ik Richard Plugge goed begrijp is er echt letterlijk aangegeven dat het neutraal zou zijn....
Ik moet Lefevre ook niet, maar de situatie is vreemd
Less is bore

Gerboon
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 28 jul 2013 19:56

Gerboon 27 mei 2014 23:18

Er zijn opnames van wat er gezegd is.
http://www.cycling.it/oggetti/RADIOCORS ... S12_01.mp3

De coureurs zou gevraagd zijn om in kleine groepjes af te dalen achter diverse motoren. En dan zou de koers onderaan de stelvio weer worden hervat.

Het lijkt erop alsof een aantal renner misbruik hebben gemaakt van de verwarring en er een aantal niks hebben meegekregen en hebben doorgejakkerd.

De enige optie lijkt te zijn om de tijd tussen de top van de Stelvio en het dal weg te nemen. Maar ook dat gaat natuurlijk niet worden gedaan. Kortom een legendarische Giro etappe.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 mei 2014 00:17

daniel1975 schreef:
havana schreef:Ah gossie, Lefevre doet huilie huilie. Ik vind t voor Uran serieus lullig, maar net goed voor Lefevre.
Als ik Richard Plugge goed begrijp is er echt letterlijk aangegeven dat het neutraal zou zijn....
Ik moet Lefevre ook niet, maar de situatie is vreemd
Klote communinicatie dus of sommigen lopen te liegen, Lijkt me echter wel evident dat alles niet al te duidelijk was. Schande voor de organisatie.

En Havana niet huilie huilie want jij zei eerder:
havana schreef:Mooie beelden, maar op de keper beschouwd gaat dit nergens over.
Je beticht Lefevre dus nu van hetzelfde gehuil hetgeen jij al eerder zelf verkondigde.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4229
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 28 mei 2014 01:09

Zoals ik elders al gelezen heb: De organisatie had gewoon moeten briefen: We starten in punt A, en finishen in punt B. Onderweg zoek je het maar zelf uit, maar wees voorzichtig in de afdalingen dat we geen doden en gewonden hebben.

En meer hadden ze er niet moeten tussenkomen.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 28 mei 2014 01:49

Edit op mijn vorige post . Sorry dat ik op de man speelde Havana maar je was wel wat onduidelijk. Mijn excuses.

Mijn hemel Lefevere kan er echt een drama van maken en denkt dat hij God is.

De communicatie aangaande de neutralisatie in de Stelvio afdaling was zeer wel onduidelijk maar had zijn oorsprong klaarblijkelijk in Twitter :shock:

Zoals ik al eerder zei had de organisatie die Stelvio afdalings neutralisatie voorafgaande aan de etappe guidelijk moeten maken aangezien toen al duidelijk was dat de weersomstandigheden niet zouden veranderen en men toch echt wel kamikaze acties had moeten willen voorkomen.

Bron Sportwereld:

'De etappe werd uiteindelijk gereden in barslechte weersomstandigheden. 'Onverantwoord', stelt Lefevere. 'Dat is nu het zoveelste jaar op rij dat de organisatie de renners laat koersen onder zulke omstandigheden. Ze worden echt behandeld als stront. Ik heb er geen andere woorden voor. Dit kan zo niet langer. Er werd hier vandaag met levens gespeeld.'

Voorts was Lefevere niet te spreken over de slechte communicatie van de Giro-organisatie. 'Uran verliest daardoor de Giro. Op een gegeven moment werd gezegd via de koersradio en via Twitter dat de wedstrijd in de afdaling van de Stelvio zou geneutraliseerd worden. Elk groepje zou begeleid worden door een motor met een vlag, een soort van safety-car in de afdaling naar beneden, zodat het allemaal veilig zou verlopen. Daarom ook zijn zoveel renners gestopt op de top van de Stelvio en hebben ze zich warmer aangekleed. Quintana was op de top in het groepje bij Uran. We gingen er vanuit dat zowel Uran, als Quintana de ganse afdaling samen met die grote groep naar beneden zou rijden, maar blijkbaar is hij er met enkele ploegmaats vandoor gegaan.'

'We hebben pas gezien dat Quintana was gaan vliegen toen zijn voorsprong al meer dan twee minuten bedroeg. Ik zeg niet dat Quintana Uran er niet zou afrijden op de laatste beklimming, maar feit is wel dat hij daar zomaar eventjes ruim twee minuten cadeau krijgt. De stand in het klassement, Uran telt nu 1:41 achterstand, zou er helemaal anders uitzien zonder die miscommunicatie van de organisatie.'

'De organisatie probeert nu te doen alsof dat niet zo gecommuniceerd is', gaat Lefevere misnoegd verder, 'maar ik geloof daar niets van. Het is wel degelijk gezegd via de koersradio en op Twitter. Daar is trouwens het bericht later verwijderd. Wellicht om zich in te dekken. Ongehoord gewoon. We hadden Quintana toch nooit laten rijden als we hadden geweten dat de afdaling niet geneutraliseerd was.'

Lefevere overweegt sterk om een advocaat in te schakelen, maar gaat dinsdagavond eerst nog verder overleggen met de ploeg.'
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 28 mei 2014 07:28

Misschien moet Lefevre gaan biljarten. Nooit last van slecht weer.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 40963
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mei 2014 07:32

Kom op jongens; het was niet zomaar ff minder weer, maar gewoon bar slecht. Ik geef het je te doen om in dat weer te koersen.
Lefevre is een zeikerd die alleen zeikt als het hem uitkomt, maar dat de etappe van gister op het randje was ben ok het sowiso mee eens. En dat er nu minuten extra zijn gepakt door een knullige communicatie is gewoon niet fair.
Maar ja, dat is ook koers.
Hoop dat de rest van de Giro onder normale omstandigheden uitgereden kan worden, er komen nog wel wat aardige ritjes aan ;)
Less is bore

Plaats reactie