Ook als hij niet wint heeft hij deze Vuelta al meer bereikt dan bijna alle andere nog rijdende Nederlanders in hun hele carrière. Wat hij dus eventueel weggooit voor het WK zou hij eerst ook nog moeten winnen en een Vuelta overwinning is mijns inziens toch mooier dan een WK titel.Zorro schreef:Nu is het de dood of de gladiolen in de Vuelta voor Dumoulin al mocht zich dat zich als negatief effect op het WK doen sorteren.
Vuelta 2015
-
- Forum-lid HC
+ 1. Het is al lang geleden dat ik met samengeknepen billen op de bank heb gezeten om een grote ronde te volgen. Ook al wint Tom de Vuelta niet, dan nog heeft hij een fantastische prestatie neergezet!!
Real men wear blûk!!! Marcel
+1 Als hij in de komende dagen op waarde wordt geklopt kan ik daar goed mee leven, ik vrees vooral ook voor een lekke band/mechanisch defect wat hem eventueel achteruit zou kunnen slaan.marcelb schreef:+ 1. Het is al lang geleden dat ik met samengeknepen billen op de bank heb gezeten om een grote ronde te volgen. Ook al wint Tom de Vuelta niet, dan nog heeft hij een fantastische prestatie neergezet!!
Gazelle Team TVM \'99
- opperhoofd
- Forum-lid
Inderdaad!ericpeters schreef:Ook als hij niet wint heeft hij deze Vuelta al meer bereikt dan bijna alle andere nog rijdende Nederlanders in hun hele carrière. Wat hij dus eventueel weggooit voor het WK zou hij eerst ook nog moeten winnen en een Vuelta overwinning is mijns inziens toch mooier dan een WK titel.
Maar ook nergens lees ik dat rekening gehouden wordt met het WK. Misschien was dat het doel maar die is volgens mij tussentijds iets veranderd
-
- Forum-lid
Denk niet dat Dumoulin dit nog uit handen gaat geven. Dumoulin komt op mij over als een persoon die uit een ander hout gesneden is dan de Gesinkjes van deze wereld. Mentaal ijzersterk en toch ook wel een killer.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
100% mee eens !Wojtek schreef:Denk niet dat Dumoulin dit nog uit handen gaat geven. Dumoulin komt op mij over als een persoon die uit een ander hout gesneden is dan de Gesinkjes van deze wereld. Mentaal ijzersterk en toch ook wel een killer.
Hij zet de nieuwe standaard in het Nederlandse wielrennen. Niet blij zijn met een 2e of 5e... plek, maar gewoon geloven in jezelf en er voor gaan !
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ga je mond ff gauw spoelen en dan weer terug naar nujij.nl ofzoWojtek schreef:Denk niet dat Dumoulin dit nog uit handen gaat geven. Dumoulin komt op mij over als een persoon die uit een ander hout gesneden is dan de Gesinkjes van deze wereld. Mentaal ijzersterk en toch ook wel een killer.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Vergeet je niet dat je dan wel het fysieke talent moet hebben. Tom heeft het voordeel dat hij een tijdrit heeft die wereldtop is, maar als je die niet hebt dan is het hoogst haalbare een mooie ere plaats in een grote ronde. 90% van het peloton zou overigens zo tekenen voor een 7e plaats in de Tour.ruud_k schreef:100% mee eens !Wojtek schreef:Denk niet dat Dumoulin dit nog uit handen gaat geven. Dumoulin komt op mij over als een persoon die uit een ander hout gesneden is dan de Gesinkjes van deze wereld. Mentaal ijzersterk en toch ook wel een killer.
Hij zet de nieuwe standaard in het Nederlandse wielrennen. Niet blij zijn met een 2e of 5e... plek, maar gewoon geloven in jezelf en er voor gaan !
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
+1
Nu lijkt het net alsof onze beste wielrenners (ronderenners) van de afgelopen jaren, met meerdere top10 noteringen, eigenlijk mentaal de zwak waren, te weinig zelfvertrouwen hebben gehad, en door hun tevredenheid met een top10 in feite de winst hebben laten lopen oid.
Daar doe je de "gesinkjes" , Ten Dam, Mollema toch zeer ernstig te kort in mijn ogen!
Dumoulin is wel een heel ander type renner... door zijn sterke tijdrit... en met dit deelnemersveld, en deze setting, en uitgangspunt (geen druk vanuit nederland vanaf weken voor de ronde om minstens podium te halen).,. komt hij er heel goed uit. Maar met Gesink, Ten Dam, Mollema.., maar ook Poels, van Poppel, Terpstra, Westra, Boom, hebben we nu een echt goede lichting Nederlandse renners rondrijden!
Nu lijkt het net alsof onze beste wielrenners (ronderenners) van de afgelopen jaren, met meerdere top10 noteringen, eigenlijk mentaal de zwak waren, te weinig zelfvertrouwen hebben gehad, en door hun tevredenheid met een top10 in feite de winst hebben laten lopen oid.
Daar doe je de "gesinkjes" , Ten Dam, Mollema toch zeer ernstig te kort in mijn ogen!
Dumoulin is wel een heel ander type renner... door zijn sterke tijdrit... en met dit deelnemersveld, en deze setting, en uitgangspunt (geen druk vanuit nederland vanaf weken voor de ronde om minstens podium te halen).,. komt hij er heel goed uit. Maar met Gesink, Ten Dam, Mollema.., maar ook Poels, van Poppel, Terpstra, Westra, Boom, hebben we nu een echt goede lichting Nederlandse renners rondrijden!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
TD is wereldtop op de TT en was aan het begin van de Vuelta een ongevaarlijke renner. Daarom iets ruimte gekregen.
Als je naar verleden kijkt zie je dat een top TT voor een ronde belangrijker is dan superklimmer. Met Indurain als mooiste voorbeeld denk ik.
En ik denk dat TD nog sterker in zijn kop is dan bijv RG, al heb ik diep respect hoe die de laatste rotjaren heeft afgeschud.
Als laatste: wellicht dat Aru wat vermoeider is door de Giro en TD in topvorm werd yitgeschakeld door de val en daarom nu nog iets frisser is.
Als je naar verleden kijkt zie je dat een top TT voor een ronde belangrijker is dan superklimmer. Met Indurain als mooiste voorbeeld denk ik.
En ik denk dat TD nog sterker in zijn kop is dan bijv RG, al heb ik diep respect hoe die de laatste rotjaren heeft afgeschud.
Als laatste: wellicht dat Aru wat vermoeider is door de Giro en TD in topvorm werd yitgeschakeld door de val en daarom nu nog iets frisser is.
Less is bore