Idd, heb ook een Super Drive XL, die race mode is erg handig. Standje 'economy" of "overdrive". Zou de Macro Drive ook moeten hebben volgens de manual. RTFM ....DDX schreef:Heeft deze lamp geen race mode ? (heeft mijn super drive xl wel, kan je snel wisselen tussen 2 standen)amclassic-fan schreef: Perfect is de lamp overigens niet wat mij betreft. Als 'm aan zet staat de lamp op de lichtste stand, zet je 'm donkerder en wil je daarna weer lichter dan kom je eerst nog een stand tegen dat je bijna geen licht heb en 2 knipper standen. Als je in 't donker rijdt kan het daar wel even spannend van worden. 2 zelf instelbare standen had ik ideal gevonden.
Met welke verlichting de winter in?
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
Die stand heeft ie ook. Maar is m.i. niet praktisch. Dan heb je de keus tussen die overdrive stand (kortste gebruiksduur, heftig voor tegenliggers) of die economy, die héél lang mee gaat, maar veel te weinig licht geeft. Voor mij dus zinloos. Dus die RTFM is wat kort door de bocht. Gedaan, maar niet zinvol geacht!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Precies, in overdrive heb je niet veel meer licht dan in 'blast', terwijl je accu tijd wel daalt tot ruim onder de 2 uur volgens de specs. In de kou zal het waarschijnlijk nog wat minder zijn. Ik wil graag rond de 2 uur rijden, dat wordt wel erg spannend op de 'overdrive' stand.
Igv van een Super Drive XL:Hanz Bé schreef:Die stand heeft ie ook. Maar is m.i. niet praktisch. Dan heb je de keus tussen die overdrive stand (kortste gebruiksduur, heftig voor tegenliggers) of die economy, die héél lang mee gaat, maar veel te weinig licht geeft. Voor mij dus zinloos. Dus die RTFM is wat kort door de bocht. Gedaan, maar niet zinvol geacht!
"Economy " werkt prima in stedelijk gebied. "Overdrive" werkt prima buiten stedelijk gebied. Als ik deze standen afwissel gaat mijn lamp langer dan 2 uur mee. Tenzij het erg koud is, maar dan biedt de 2e accu (type 18650) uitkomst!
Canyon Ultimate CF SLX, Cannondale CAAD10, Niner RLT9, Cube Reaction.
nuttige lijn,
mijn twijfel zit tussen de macro drive 600lm en de power drive 900lm, mijn rit van 35km woon-werk gaat door het donkere vlaanderen. ik kom twee lantaarns tegen een bij start de andere aan het einde,(helaas is) er te weining lichtvervuiling.
de super drive zal misschien overkill worden.
lastig die keuzes het gaat wel om 70piek irritatie of 100piek opluchting, what to do? ff nog een aantal paginas lezen
mijn twijfel zit tussen de macro drive 600lm en de power drive 900lm, mijn rit van 35km woon-werk gaat door het donkere vlaanderen. ik kom twee lantaarns tegen een bij start de andere aan het einde,(helaas is) er te weining lichtvervuiling.
de super drive zal misschien overkill worden.
lastig die keuzes het gaat wel om 70piek irritatie of 100piek opluchting, what to do? ff nog een aantal paginas lezen
ik ben ook van plan om verlichting te kopen. Heb al besloten om de lezyne macro drive 600xl te kopen. Nu waar ik nog over aan het twijfelen ben is het achterlicht. Die lezyne strip drive lijkt mij wel ok. Iemand daar bevindingen of bedenkingen over? En zijn er nog andere aanraders?
En?jsprbcn schreef:Ik heb inmiddels de Power Drive 900 binnen gekregen en als het mee zit kan ik vanavond testen in het donker.
Eerste impressie dat op de hoogste stand hij echt heel veel licht geeft (de 120 lumens van de Zecto vallen echt in het niet)
Later een update
Ik twijfel nog steeds tussen een 600, 900 of 1200...
Met de 900 op overdrive stand (2 standen: normaal en volledig (900 lumens)) is de normale stand genoeg voor in het park hier en wat lantaarns die indirect licht geven.knukkel schreef:En?jsprbcn schreef:Ik heb inmiddels de Power Drive 900 binnen gekregen en als het mee zit kan ik vanavond testen in het donker.
Eerste impressie dat op de hoogste stand hij echt heel veel licht geeft (de 120 lumens van de Zecto vallen echt in het niet)
Later een update
Ik twijfel nog steeds tussen een 600, 900 of 1200...
De volledige stand (900 lumen) is echt een pak meer licht en werkt echt super voor in het donker. De batterij gaat dan wel veel sneller leeg, maar als je het afwisselt tussen de normale stand is het prima te doen.
Normaal
Volledig
De foto's laten het verschil tussen normaal en volledig niet helemaal goed zien omdat de telefoon ook het licht corrigeert, maar het is goed te zien hoe veel er verlicht wordt.
Al met al na een eerste test bijzonder tevreden!
Een aanschaf-dilemma tussen de Lezyne Macro Drive 600 XL ( http://www.mantel.com/lezyne-led-macro- ... N0YXJ0MTI= ) en de Sigma Sport Buster 600 ( http://www.futurumshop.nl/sigma-sport-b ... wart.phtml )
Voordeel van de Sigma lijkt me dat je hem kan draaien. Die mogelijkheid heb ik nog niet kunnen ontdekken bij de Lezyne. Klopt dat? Of is de Lezyne ook draaibaar?
Voordeel van de Sigma lijkt me dat je hem kan draaien. Die mogelijkheid heb ik nog niet kunnen ontdekken bij de Lezyne. Klopt dat? Of is de Lezyne ook draaibaar?
Tnx. Vandaag de 900 aangeschaft.jsprbcn schreef: Met de 900 op overdrive stand (2 standen: normaal en volledig (900 lumens)) is de normale stand genoeg voor in het park hier en wat lantaarns die indirect licht geven.
De volledige stand (900 lumen) is echt een pak meer licht en werkt echt super voor in het donker. De batterij gaat dan wel veel sneller leeg, maar als je het afwisselt tussen de normale stand is het prima te doen.
...
Al met al na een eerste test bijzonder tevreden!
Morgen maar proberen... hij ligt nog aan de oplader en iets teveel #9 hier vanavond
Zit ook voorzichtig aan verlichting te denken. Wil sowieso een achterlichtje, al dan niet knipperend. Daar kom ik wel uit.
Maar ik vraag me af, mbt regelgeving. Moet je koplamp een minimaal aan lumen/ flux hebben? Of is de regel : als je maar een lamp hebt, de sterkte doet er niet zoveel toe.
?
Maar ik vraag me af, mbt regelgeving. Moet je koplamp een minimaal aan lumen/ flux hebben? Of is de regel : als je maar een lamp hebt, de sterkte doet er niet zoveel toe.
?