Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2016

i-mac

i-mac 05 mar 2016 16:29

Gisterenavond eens her en der gepolst bij mijn vrienden/collega's of er iemand zin had in een rit. Maar helaas, de meesten hadden al andere plannen of moesten werken. Dan maar alleen op pad getrokken.

Voor alle zekerheid deze morgen eens gekeken bij yr.no en windfinder.com welk weer er voorspelt werd. Vreemd genoeg gaven beiden een andere windrichting aan. Niet dat er veel wind zou zijn vandaag, maar meestal steekt er in de namiddag een zeebries op, en dat laat zich meestal wel wat voelen.

Omstreeks 9u10 de fiets uit de garage gehaald en met een stralend zonnetje vertrokken. Wel was het op dat moment nog aan het vriezen. -2° Een paar kilometer verder was het al oppassen geblazen voor ijs op het fietspad. Maar het was ook de enige keer. Heerlijk om eens te kunnen starten als er geen wind is. Of het allemaal wel gezonder is durf ik te betwijfelen.

Van Brugge over Loppem naar Torhout gefietst. Daar aangekomen besloot ik verder te fietsen richting Ieper. Iets voor deze stad koos ik voor het Ieperleet kanaal die me tot aan de Ijzer bracht. Nog eens 8km verder kwam ik aan te Diksmuide. Tijd om bij een bakker een koek te halen en deze aan de voet van de Ijzertoren te verorberen. Een blik op mijn Garmin leerde me dat ik een goeie 77km had gereden.

Afbeelding

Afbeelding

Ik vervolgde mijn weg langs de oevers van de IJzer naar Nieuwpoort. 18km in alle rust en stilte rijden. Af en toe zie je een gedenkplaat voor de vele duizenden slachtoffers van "den Grootten Oorlog" van 14-18. We hebben ons goede leven aan die mensen te danken. Zij hebben gevochten voor onze vrijheid. Eerlijk is eerlijk, ik vraag me meerdere keren af waarom mensen oorlog voeren tegen elkaar.

Na dat gemijmer valt me opeens op dat de wind is opgekomen. En die staat tot in Nieuwpoort pal op de neus. De handen aan de beugels, en stoempen tot aan de gedenkplaats van Koning Albert I ter hoogte van Nieuwpoort-stad.

Afbeelding

Volgens mijn Garmin ben ik intussen 96km ver. Van hieruit is het ongeveer 38km naar huis. En met de wind in mijn voordeel. Ik kan ik zodoende met gemak de snelheid rond de 30km/u aanhouden. Wel merk ik dat mijn drankvoorraad stilaan op geraakt. Op een goeie 15km van mijn huis is de laatste druppel uit mijn drinkbus geknepen. Wat doen? Ergens van mijn koers afwijken om wat drank te zoeken? Of doorbijten tot thuis. Ik heb het laatste gedaan.

Na 4u52 en 133,6km is mijn 25ste rit van het jaar achter de rug. Ik kan tevreden terugkijken op een leuke rit.

https://www.strava.com/activities/509061780

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 05 mar 2016 17:14

Heerlijk gereden vanmorgen. Eindelijk eens geen halve storm oid. Lekker ochtendzonnetjes, weinig wind, voelde zelfs beetje als voorjaar.
Helaas wel oppassen geblazen op het fietspad. Onverwacht lelijk gladde stukken of stukken die glad waren door de idiote hoeveelheid pekel.
Op naar de lente!!
Less is bore

Arko74
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Arko74 05 mar 2016 17:22

Het weer viel vandaag inderdaad erg mee, kwam overigens opvallend weinig fietsers tegen, lekker rustig.

Maar inderdaad nog bizar veel pekel op de fietspaden, ondanks een paar fikse buien afgelopen week. Ik heb geen extra winterfiets, wil in principe gewoon het hele jaar op mijn nieuwe Roubaix doorrijden. Ik sta op dit moment na elke rit mijn fiets intensief schoon te maken. Onderhoud hoort erbij, maar tot wanneer blijft pekel gemiddeld liggen en moet ik dat extra goed doen?
"Fietsen is mijn medicijn."

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 05 mar 2016 17:49

Het was vandaag te mooi weer om niet een rondje te doen. Helaas nog herstellende van een virus-infectie(?)- weet ik veel, dus wel lang weg geweest, maar dat kwam door het geocachen tussendoor. Moet ook gebeuren.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 05 mar 2016 19:21

Heel saai,rondje ringvaart,maar lekker gereden.
Echt genieten met dit weer.

https://www.strava.com/activities/509069312
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

Orlok
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Orlok 05 mar 2016 19:35

Vandaag een pracht rondje vanuit Almere langs de Vecht naar Maarsseveen, vandaar via Groenekan naar Maartensdijk om via de weg door de Koninklijke bossen naar Soestdijk te rijden. Terug naar Almere via Eemnes en de dijk naar Almere-Haven. Omdat ik voor half vier thuis moest zijn :lol: net geen 100km kunnen aantikken, enfin er komen nog meerdere dagen in maart.
Je kon wel merken dat het mooi fietsweer was want er waren veel wielrenners(sters) op pad vandaag. :)

https://www.strava.com/activities/509121411
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

apexrider
Forum-lid

Gebruikersavatar apexrider 05 mar 2016 20:47

Ik kwam er zelfs een aantal in korte broek tegen, leek me wat overdreven eerlijk gezegd.
Afbeelding

Heppiebianchi
Forum-lid

Heppiebianchi 05 mar 2016 21:43

Orlok schreef:Vandaag een pracht rondje vanuit Almere langs de Vecht naar Maarsseveen, vandaar via Groenekan naar Maartensdijk om via de weg door de Koninklijke bossen naar Soestdijk te rijden. Terug naar Almere via Eemnes en de dijk naar Almere-Haven. Omdat ik voor half vier thuis moest zijn :lol: net geen 100km kunnen aantikken, enfin er komen nog meerdere dagen in maart.
Je kon wel merken dat het mooi fietsweer was want er waren veel wielrenners(sters) op pad vandaag. :)

https://www.strava.com/activities/509121411
Ik kwam ook een paar van die sters tegen,vond het zonde om er voorbij te gaan :lol:
Olympia Ikon ultegra 2015
Sparta R5T LTD 2019
Giant FASTROAD SL 1 2020

lnnrtlnnrt
Forum-lid

lnnrtlnnrt 05 mar 2016 22:04

Hier op de Heuvelrug was het nog behoorlijk koud vanmorgen. Desondanks een mooi rondje kunnen fietsen, vooral het fietspad langs de Lunterse Beek was voor mij een mooie ontdekking:

https://www.strava.com/activities/508987915

Kilowatt
Forum-lid

Gebruikersavatar Kilowatt 06 mar 2016 00:34

Gezien de weersvoorspelling mijn geplande ritje van zondag verplaatst naar zaterdag. Dankzij mijn vrouw heb ik dus een fantastisch windstil ritje kunnen maken. Ben er nog steeds beduusd van, geen wind :roll: .Geen "ik ben toch weer meer kapot dan ik van plan was en nu heb ik nog verd. de laatste 20km wind tegen" gedachtes. Beste rit dit jaar! En droog ook nog :shock:

Rondje kop van Drenthe , stukje Friesland en weer terug. Hoefde helemaal niet sjagrijnig te zijn :mrgreen: 90 km rond.
older Budweiser

Rayb81
Forum-lid

Rayb81 06 mar 2016 01:19

Arko74 schreef:Het weer viel vandaag inderdaad erg mee, kwam overigens opvallend weinig fietsers tegen, lekker rustig.

Maar inderdaad nog bizar veel pekel op de fietspaden, ondanks een paar fikse buien afgelopen week. Ik heb geen extra winterfiets, wil in principe gewoon het hele jaar op mijn nieuwe Roubaix doorrijden. Ik sta op dit moment na elke rit mijn fiets intensief schoon te maken. Onderhoud hoort erbij, maar tot wanneer blijft pekel gemiddeld liggen en moet ik dat extra goed doen?
De pekel mag misschien overdag wegspoelen door de hoeveelheden regen, maar omdat de temperatuur 'snachts naar het 0 punt en daaronder daalde werd er opnieuw gepekeld.
Dat is een paar keer gebeurd deze week.

Arko74
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Arko74 06 mar 2016 10:00

O, balen. Voor mij (en het milieu gok ik) hoeft dat laagdrempelige gestrooi niet.
Soms denk ik dat ze nog even van hun voorraden af moeten...

Het zij zo. Zeker geen spijt gehad gisteren dat heerlijke rondje te rijden, zeker als ik vanochtend naar buiten kijk.
"Fietsen is mijn medicijn."

Plaats reactie