Waar ligt die betrouwbaarheid dan aan eigenlijk?
Een vermogensmeter aanschaffen [vragen, tips en ervaringen]
Tja, twee batterijen, twee pedalen die eerst met elkaar moeten communiceren waarna er een communiceert met je fietscomputer, gemonteerd op een veel kwetsbaarder punt. Er is gewoon veel meer wat er mis kan gaan dan met een meting in de crank. In de praktijk lijkt dat ook zo te zijn.
Powertap zat ook al heel wat jaren in de vermogensmeters, en de pedalenkennis kochten ze in bij Xpedo, een bedrijf dat al lange tijd pedalen maakt. Ook dat leverde geen foutloos product op.
Ik zeg niet dat het inferieur is, ik zeg alleen dat het niet perfect zal zijn. Dat blijkt ook al wel uit de hands-on van DCR; de installatie is bijvoorbeeld al minder makkelijk dan Vector 3 en Assioma.
Tel daarbij op dat je afhankelijk bent van twee bedrijven. Zou voor mij ook een showstopper zijn.
Snel weer vergeten die onzin
- vlakkebergen.nl
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 25 mar 2016 19:10
Iemand ervaring met de Power2Max NG Eco? Ik lees dat sinds een update van Garmin (520/820/1030) er problemen zijn met dropouts. Nergens is te vinden of dat probleem is opgelost ondertussen door P2M/Garmin.
Ik wil een power meter aanschaffen en deze gebruiken in zomer op mijn racefiets icm SPD SL pedalen en in de winter op mijn crosser/winterfiets met SPD pedalen. Beiden overigens 6800.... Ik vrees dat door deze beperking de left sided powermeters de "betaalbare" oplossing zijn...
Ik kan weinig verschil ontdekken tussen stages 6800 en 4iiii 6800.
https://vanbon-sport.nl/electronica/pow ... W0QAvD_BwE
Iemand die hem nog goedkoper kan vinden, of me iets anders kan aanraden? Op basis van bovenstaande handicap...
Nog wat side-info
- complete crank zou kunnen, maar is volgens mij peperduur...
- left crank wisselen is vrij simpel en snel te doen.
- Jaren geleden een FTP test gedaan en daaruit bleek dat ik 51/49 trap. Aangezien die afwijking niet enorm is/was, kan ik leven met een enkelzijdig systeem (zeker gezien de kostenbesparing)
- in de zomer rijdt ik ook wel eens op de crosser, maar dit is meestal puur ter vermaak en intereseert vermogen me eigenlijk (nog) niet echt. Zijn toch vaak ritjes via veld en gravelwegen naar de ijsboer en terug
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik kan weinig verschil ontdekken tussen stages 6800 en 4iiii 6800.
https://vanbon-sport.nl/electronica/pow ... W0QAvD_BwE
Iemand die hem nog goedkoper kan vinden, of me iets anders kan aanraden? Op basis van bovenstaande handicap...
Nog wat side-info
- complete crank zou kunnen, maar is volgens mij peperduur...
- left crank wisselen is vrij simpel en snel te doen.
- Jaren geleden een FTP test gedaan en daaruit bleek dat ik 51/49 trap. Aangezien die afwijking niet enorm is/was, kan ik leven met een enkelzijdig systeem (zeker gezien de kostenbesparing)
- in de zomer rijdt ik ook wel eens op de crosser, maar dit is meestal puur ter vermaak en intereseert vermogen me eigenlijk (nog) niet echt. Zijn toch vaak ritjes via veld en gravelwegen naar de ijsboer en terug
Alvast bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat dat een hele scherpe prijs is. Een powermeter op de spider, dus een complete crank, hoeft niet peperduur te zijn, maar je zal niet in de buurt van deze prijs komen, daarbij moeten er nog kettingbladen op, en die zal je dan ook nog eens moeten wisselen tussen crosser en racefiets (aannemende dat je een kleiner buitenblad hebt op de crosser).
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 jul 2017 12:03
Dag iedereen,
Ik ben een beetje aan het rondneuzen geweest en wil voor de zomer een eerste upgrade aan m'n fiets uitvoeren. Mijn oog viel op de Quarq DFour91.
Ik heb een Trek Domane, met een BB90 trapas. Kan ik gewoon de Quarq kopen en installeren of moet ik deze kit kopen vooraleer deze in m'n trapas past?
Momenteel rijd ik met een Tiagra groepje, deze ga ik volgende week vervangen door Ultegra R8000. Dus bij deze mijn vraag: Moet ik een BB kit kopen of gaat m'n originele BB werken?
Alvast bedankt
Ik ben een beetje aan het rondneuzen geweest en wil voor de zomer een eerste upgrade aan m'n fiets uitvoeren. Mijn oog viel op de Quarq DFour91.
Ik heb een Trek Domane, met een BB90 trapas. Kan ik gewoon de Quarq kopen en installeren of moet ik deze kit kopen vooraleer deze in m'n trapas past?
Momenteel rijd ik met een Tiagra groepje, deze ga ik volgende week vervangen door Ultegra R8000. Dus bij deze mijn vraag: Moet ik een BB kit kopen of gaat m'n originele BB werken?
Alvast bedankt
Je moet de GXP versie kopen en dan heb je een BB90>GXP bottom bracket nodig. De link die je post is daar een voorbeeld van, ik vermoed dat C-bear ook wel zoiets heeft.
https://www.c-bear.com/nl/products/bott ... k-sram-gxp
https://www.c-bear.com/nl/products/bott ... k-sram-gxp
-
- Forum-lid
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 26 jul 2017 12:03
Bedankt havana!
Zijn de keramische echt de 40 euro waard? Geld is niet echt een probleem maar als het echt minimaal is koop ik er liever iets anders mee.
Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
Zijn de keramische echt de 40 euro waard? Geld is niet echt een probleem maar als het echt minimaal is koop ik er liever iets anders mee.
Alvast bedankt voor het snelle antwoord.