Apex
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Mooie fiets, waarom niet de R8000 groep?heuvelrug-rider schreef: ↑30 sep 2017 21:49 Vandaag was het dan eindelijk zover (want wachten op je nieuwe bike duurt lang), mijn Apex Vektor 0.9 was klaar om opgehaald te worden.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 28 aug 2017 15:48
Groep komt van mijn "oude" fiets af, gevallen met fiets (frame op 3 plekken gebroken) en ter reparatie aangeboden bij CC5311.
Na een gesprek met Alan van Tuyl enthousiast geworden en ervoor gekozen om frame niet te laten maken maar wat bij te betalen en een Apex te gaan rijden. Groep was niet beschadigd (hoe dat kan, weet ik nog steeds niet) en had nog geen 1000 km. gereden. enige deel dat beschadigd en kapot was gegaan was de achter deraileur (deze wel vervangen voor een R8000, mogelijkheid openhouden om achter een 34 te monteren ).
Fiets staat momenteel nog lekker te wachten op het nieuwe seizoen (oftewel, dat gaat nog wel even duren ...).
Na een gesprek met Alan van Tuyl enthousiast geworden en ervoor gekozen om frame niet te laten maken maar wat bij te betalen en een Apex te gaan rijden. Groep was niet beschadigd (hoe dat kan, weet ik nog steeds niet) en had nog geen 1000 km. gereden. enige deel dat beschadigd en kapot was gegaan was de achter deraileur (deze wel vervangen voor een R8000, mogelijkheid openhouden om achter een 34 te monteren ).
Fiets staat momenteel nog lekker te wachten op het nieuwe seizoen (oftewel, dat gaat nog wel even duren ...).
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
euhhh, ik denk met het huidige weer je niet behoeft te wachten op het nieuwe seizoen?heuvelrug-rider schreef: ↑14 okt 2017 23:06
Fiets staat momenteel nog lekker te wachten op het nieuwe seizoen (oftewel, dat gaat nog wel even duren ...).
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 20 apr 2010 13:20
Probleem ligt inderdaad bij Shimano, en vanuit shimano is info erg slecht en hier hebben alle leveranciers last van helaas.
Zie fraaie Apex'en voorbij komen hier. Tijd om mijn Vektor 0.9 (juni 2016) maar eens te fotograferen en te plaatsen.
Het gaat hier om een XL frame met mechanische DA9000. Ultegra carbon pedalen, Pioneer powermeter en Quasar QS4 carbon wielen.
Swissstop remblokken, Fizzik Antares zadel en een simpel FSA stuur(pen).
In deze setup weegt de Vektor 7,7kg (inclusief pedalen, bidonhouders en hide my bell.
De donkere kleur zou niet direct mijn eigen keuze zijn. Kreeg dit frame echter zeer coulant aangeboden door CC5311 ivm schade aan mijn oude fiets (breuk in carbon van mijn Giant TCR). Heb de kleur maar aanvaard.
Het gaat hier om een XL frame met mechanische DA9000. Ultegra carbon pedalen, Pioneer powermeter en Quasar QS4 carbon wielen.
Swissstop remblokken, Fizzik Antares zadel en een simpel FSA stuur(pen).
In deze setup weegt de Vektor 7,7kg (inclusief pedalen, bidonhouders en hide my bell.
De donkere kleur zou niet direct mijn eigen keuze zijn. Kreeg dit frame echter zeer coulant aangeboden door CC5311 ivm schade aan mijn oude fiets (breuk in carbon van mijn Giant TCR). Heb de kleur maar aanvaard.
Laatst gewijzigd door nielsh op 17 okt 2017 08:28, 4 keer totaal gewijzigd.
Gek van de weg, de MTB en het gravel
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40063
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Photobucket laat je niet meer linken naar forums. Andere plek zoeken dus
Less is bore
Ik zie ze nu wel (vanaf een vaste PC). Vanaf mijn iPhone niet.
Anyhow, deftig karretje. Mooi spuitwerk vind ik. Kabellengtes zijn wel behoorlijk aan de de lange kant. Die achterremkabel is zeker 3 cm te lang!
Anyhow, deftig karretje. Mooi spuitwerk vind ik. Kabellengtes zijn wel behoorlijk aan de de lange kant. Die achterremkabel is zeker 3 cm te lang!
Ik heb de foto's nu even op Tinypic gezet...
Dank voor je opmerking, ik heb daar minder oog voor. Die kabel is vorige week vernieuwd. Ik gebruik een tweetal wielsets. Deze en Mavic Ksyrium Elite voor hooggebergte/klimtripjes. Daarbij is de remstand wat verschillend. Vanuit dat oogpunt de kabel zo laten? Zodat er nog marge is om de kabel aan te passen? Does that make sense?
Gek van de weg, de MTB en het gravel