Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Corona en hoe dit jouw leven beïnvloedt

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 21 mar 2020 11:41

Gastheerg schreef: 21 mar 2020 10:21
raven14 schreef: 21 mar 2020 10:14 Het gaat niet zozeer over loon vs diploma. Het gaat over de verantwoordelijkheid die ze dragen.
Dikke plus!
Dat zou de belangrijkste maatstaf voor de hoogte van loon moeten zijn. In alle banen in alle branches!

Als we dat invoeren hebben heel veel mensen ineens geen behoefte meer aan hun baan.
Leestip: bullshit jobs
Het belang van verantwoordelijkheid is reeds onrechtstreeks geïmplementeerd in het criterium van een diploma. (er zijn nu eenmaal niet zoveel on -of laaggeschoolden die beroepen uitoefenen met grote verantwoordelijkheid)
Bovendien zou het zeer discriminerend zijn voor mensen die zware, moeilijke beroepen uitoefenen, maar met minder verantwoordelijkheid.

alien
Forum-lid

alien 21 mar 2020 11:48

lugosi schreef: 21 mar 2020 09:25[…] werkdruk, te weinig personeel op de werkvloer, te weinig investering in materiaal, management gericht op economische resultaten met weinig oog voor het individu (zowel patient als werknemer), etc. Kortom de vermarkting van de gezondheidszorg.
Ah, ja! “Management”! Altijd lekker vrij schieten! Je bedoelt dat management dat momenteel bijna 7x24 aan het werk is om roosters ingevuld te krijgen, te zorgen dat de werkvloer veilig blijft en het personeel zijn werk kan blijven uitvoeren, dat de voorraden medische hulpmiddelen veilig zijn (helaas zijn ook de helden in de zorg niet vrij van menselijke zwaktes), maar desondanks beschikbaar op het momenten dat en de plaats waar ze nodig zijn, enz., enz.? Ja, die verfoeide managers! Bah!
Vorsprung durch Pedantik

i-mac

i-mac 21 mar 2020 12:17

alien schreef: 21 mar 2020 11:48
lugosi schreef: 21 mar 2020 09:25[…] werkdruk, te weinig personeel op de werkvloer, te weinig investering in materiaal, management gericht op economische resultaten met weinig oog voor het individu (zowel patient als werknemer), etc. Kortom de vermarkting van de gezondheidszorg.
Ah, ja! “Management”! Altijd lekker vrij schieten! Je bedoelt dat management dat momenteel bijna 7x24 aan het werk is om roosters ingevuld te krijgen, te zorgen dat de werkvloer veilig blijft en het personeel zijn werk kan blijven uitvoeren, dat de voorraden medische hulpmiddelen veilig zijn (helaas zijn ook de helden in de zorg niet vrij van menselijke zwaktes), maar desondanks beschikbaar op het momenten dat en de plaats waar ze nodig zijn, enz., enz.? Ja, die verfoeide managers! Bah!
Bij ons zijn dit de zorgmanagers. Ik geef geen kritiek op hun functie. Maar in het verleden waren dit in veel gevallen mensen die zelf als verpleegkundige hadden gewerkt. Ze hadden dus de nodige ervaring op de werkvloer. Op een paar mensen na, is dat niet meer het geval. En jammer maar helaas, dat is er ook aan te merken. Iedere manager moet nu eenmaal beslissingen nemen, ook minder populaire. Maar je merkt toch op dat zij met werkervaring veel meer luisteren naar de werkvloer zelf. En net deze mensen nemen dan beslissingen die door de meesten ook aanvaard worden.

Maar kritiek geef ik niet in het algemeen. Mijn zoon heeft ook dergelijke functie waar hij werkt. In het bedrijf heeft hij ervaring op de werkvloer. Maar als jobstudent heeft hij alles gedaan, van rekken vullen, horeca en IT. Ik heb hem meegegeven dat respect voor alle werknemers zeer belangrijk zijn. Nooit vergeten waar je vandaan komt.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 21 mar 2020 12:44

Gastheerg schreef: 21 mar 2020 11:12
Ik ga nu even een blokje fietsen maar hoop als ik terug ben dat ik te horen krijg dat de boel op slot gaat. Ook NU gaan de goedwillende weer de klos zijn van de klojo's.
Ik hoop het niet. Straks gaan bedrijven ook dicht, hoe moet het dan verder? Wij hebben letterlijk miljoenen jonge planten staan die naar de uiteindelijke bloemenkwekers toe gaan die er een bloem van maken.
Wat wij nu brengen is over 8-14 weken een mooie snijbloem. Dat kan en mag niet kapot gaan. Dan sloop je de volledige keten met alle bedrijven die iets met bloemen en planten doen.
Wij gaan het wel overleven als bedrijf, dat is mijn minste zorg. Maar al die mensen daar achter (bloemenkwekers, bloemisten, exporteurs, transportbedrijven, boeketterien, de veiling) gaan kapot. Tienduizenden banen zijn van ons soort opkweekbedrijven afhankelijk.

Ik word met de dag bozer op die idioten die nu van de bouwmarkt een uitje maken. Beste tussenoplossing is nu alle winkels dicht, maar ook dat geeft enorme schades :-(
Waarom kunnen mensen niet gewoon normaal nadenken en even rekening houden met de situatie?

Edit: zojuist op NOS, nederlandse “tanktoeristen” die bij de grens met Belgie worden gesommeerd om te draaien. Voor die paar rotcenten per tank benzine willens en wetens proberen over de grens te gaan. Kunnen ze die niet gewoon injecteren met corona? Eikels zijn het!!!!
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 21 mar 2020 12:49

Tja dat is echt stuitend!!
Ik zal jullie de zoveelste voorbeelden van vandaag besparen. Maar ik begrijp echt niet wat die idioten bezield!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 mar 2020 13:06

Veel gedrag wat je momenteel ziet, ervaren we nu als asociaal etc.
Wellicht terecht, ik ben ook van mening dat een ieder nu wel van de noodzaak tot social distancing doordrongen zou moeten zijn.

Toch is het nog niet zo eenvoudig om jarenlange ingesleten standaard patronen te doorbreken. Uiteraard zijn er ( vast ook hier op het forum) mensen die altijd goed naar de overheid luisteren en nooit wat onverstandigs doen.

Ik heb gisteren hier op het forum gepost dat de lokale supermarkt stampend druk was, waarop ik ben omgedraaid. Vond dat toen onbegrijpelijk.
Later realiseerde ik me dat de vrijdag al sinds jaar en dag een drukke dag is in de supermarkten en dat velen dit waarschijnlijk uit gewoonte waren blijven doen.
Ik heb er in ieder geval niet bij stil gestaan dat het op vrijdag wel eens druk zou kunnen zijn in de supermarkt.
Achteraf denk ik ook van : dat had ik vooraf ook wel kunnen bedenken.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2020 13:10

Aan de Nederlandse kant van de grens zijn niet zoveel tankstations meer over. Dat sommigen gewoon naar het dichtstbijzijnde tankstation rijden lijkt mij normaal.
Ik snap ook best dat mensen het raar vinden dat er nu ineens wel grenzen zijn binnen de EU.
Om daar vanuit het midden van het land commentaar op te geven is nogal makkelijk.

Zolang de winkels nog open zijn kun je mensen ook niet verwijten dat ze er naartoe gaan. Je kun van thuis uit ook niet ruiken dat het op dat moment druk is in die winkel. Wat mij betreft zullen de winkels toch de verantwoordelijkheid moeten nemen en niet meer dan een x-aantal klanten binnen laten en dan nog loop je het risico dat 80% van wat je binnenlaat toevallig net allemaal op de verfafdeling moet zijn.

En als we dan toch mensen gaan beschuldigen, laten we het dan ook over wielrenners hebben die het risico lopen te vallen en daarmee een broodnodig ziekenhuisbed te vullen.

Zo kunnen we nog wel even doorgaan met iedereen de schuld te geven van alles wat eventueel nog mis kan gaan in deze vreemde tijd. Toch blijf ik ervan uitgaan dat bijna iedereen doet wat hij doet met de beste bedoelingen.
Campagnolo Ultra Dork

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 21 mar 2020 13:17

@Ernie C +1
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 21 mar 2020 13:39

Ernie C. schreef: 21 mar 2020 13:10 Je kunt van thuis uit ook niet ruiken dat het op dat moment druk is in die winkel. Wat mij betreft zullen de winkels toch de verantwoordelijkheid moeten nemen en niet meer dan een x-aantal klanten binnen laten en dan nog loop je het risico dat 80% van wat je binnenlaat toevallig net allemaal op de verfafdeling moet zijn.
In de bijlage een real time weergave van de drukte bij de Hornbach in Eindhoven.
Bijlagen
Schermafbeelding 2020-03-21 om 13.36.21.png

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 21 mar 2020 13:47

SqueeZer schreef: 21 mar 2020 13:28 Als ik na een week eenzame opsluiting niet even snel een rondje doe nu maar dan wel Solo en met gezond verstand (trager en voorzichtiger) dan dreig ik na mijn langdurige Burn Out op een andere manier in het ziekenhuis re belanden ......

Crisis .. de periode waar iedereen teveel oordeelt over anderen ...
En met jou en heleboel anderen. Ik ga nu even een rondje fietsen/hoofd leegmaken. Verplicht binnen zitten lijkt me de hel.

Verplichte leesstof voor alle lockdown roepers:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/19/co ... n-a3994270
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mar 2020 13:54

NicoNB schreef: 21 mar 2020 13:39
Ernie C. schreef: 21 mar 2020 13:10 Je kunt van thuis uit ook niet ruiken dat het op dat moment druk is in die winkel. Wat mij betreft zullen de winkels toch de verantwoordelijkheid moeten nemen en niet meer dan een x-aantal klanten binnen laten en dan nog loop je het risico dat 80% van wat je binnenlaat toevallig net allemaal op de verfafdeling moet zijn.
In de bijlage een real time weergave van de drukte bij de Hornbach in Eindhoven.
Maar daar klopt (bij mijn bouwmarkt althans) geen reet van. En er zal ook wel weinig rekening gehouden zijn met de huidige hoeveelheid vrije tijd.
Campagnolo Ultra Dork

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 21 mar 2020 14:19

SqueeZer schreef: 21 mar 2020 13:28 Als ik na een week eenzame opsluiting niet even snel een rondje doe nu maar dan wel Solo en met gezond verstand (trager en voorzichtiger) dan dreig ik na mijn langdurige Burn Out op een andere manier in het ziekenhuis re belanden ......

Crisis .. de periode waar iedereen teveel oordeelt over anderen ...
Vanwaar die eenzame opsluiting? Was je ziek dan?

Gesloten