Gastheerg schreef: ↑21 mar 2020 11:12
Ik ga nu even een blokje fietsen maar hoop als ik terug ben dat ik te horen krijg dat de boel op slot gaat. Ook NU gaan de goedwillende weer de klos zijn van de klojo's.
Ik hoop het niet. Straks gaan bedrijven ook dicht, hoe moet het dan verder? Wij hebben letterlijk miljoenen jonge planten staan die naar de uiteindelijke bloemenkwekers toe gaan die er een bloem van maken.
Wat wij nu brengen is over 8-14 weken een mooie snijbloem. Dat kan en mag niet kapot gaan. Dan sloop je de volledige keten met alle bedrijven die iets met bloemen en planten doen.
Wij gaan het wel overleven als bedrijf, dat is mijn minste zorg. Maar al die mensen daar achter (bloemenkwekers, bloemisten, exporteurs, transportbedrijven, boeketterien, de veiling) gaan kapot. Tienduizenden banen zijn van ons soort opkweekbedrijven afhankelijk.
Ik word met de dag bozer op die idioten die nu van de bouwmarkt een uitje maken. Beste tussenoplossing is nu alle winkels dicht, maar ook dat geeft enorme schades
Waarom kunnen mensen niet gewoon normaal nadenken en even rekening houden met de situatie?
Edit: zojuist op NOS, nederlandse “tanktoeristen” die bij de grens met Belgie worden gesommeerd om te draaien. Voor die paar rotcenten per tank benzine willens en wetens proberen over de grens te gaan. Kunnen ze die niet gewoon injecteren met corona? Eikels zijn het!!!!