Tja, daarop kan ik je geen antwoord geven. Het is echter wel duidelijk dat Marianne Vos een behoorlijk hoog vermogen kan opbrengen. Deze test zal toch ook wel de nodige informatie over haar vermogen tonen denk ik.Ik vraag mij af wie er 30 minuten op VOL vermogen kan fietsen.liviolivius schreef:Niet helemaal . Max test begint relatief gemakkelijk en gaat door tot uitputting met toename x watt per x minuten (meestal afhankelijk van lichaamsgewicht), in dit geval bij 30 minuten. Dat is wat anders dan het gemiddeld Wattage bij 30 minuten op vol vermogen rijden.marconi schreef: Ik meende dat mijn antwoord aansloot op je vraag.Haar vermogen is 6,6 Watt per kg lichaamsgewicht. Test duurde 30 minuten en toen was ze leeggereden.
Marianne Vos !
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid HC
Bij 30 min gaat daarom ook om Functional Threshold Power (FTP).marconi schreef:Tja, daarop kan ik je geen antwoord geven. Het is echter wel duidelijk dat Marianne Vos een behoorlijk hoog vermogen kan opbrengen. Deze test zal toch ook wel de nodige informatie over haar vermogen tonen denk ik.Ik vraag mij af wie er 30 minuten op VOL vermogen kan fietsen.
What makes the boat go faster?
OK, maar al met al bewees die test toch hoe het vermogen van Marianne Vos er voor staat. Of niet? Ook haar klimvermogen werd duidelijk in de Giro voor vrouwen.liviolivius schreef:Bij 30 min gaat daarom ook om Functional Threshold Power (FTP).marconi schreef:Tja, daarop kan ik je geen antwoord geven. Het is echter wel duidelijk dat Marianne Vos een behoorlijk hoog vermogen kan opbrengen. Deze test zal toch ook wel de nodige informatie over haar vermogen tonen denk ik.Ik vraag mij af wie er 30 minuten op VOL vermogen kan fietsen.
Hoewel ik een enorme fan ben van Marianne is het gewoon realiteit om te stellen dat ze met geen mogelijkheid mee zou kunnen met de mannelijke profs. Het krachtsverschil is gewoon veel te groot. Elite/beloften zou ook niet lukken, misschien bij de Amateurs.... Maar klasbak of niet, ze zou er bij de profs met boter en suiker afgereden worden... Ga maar na: een dameswedstrijd gaat over zo'n 120-140 km en wordt (op vlak parcours) gereden aan zo'n 39, 40 km per uur. Bijvoorbeeld de Omloop van Borssele van dit jaar: Kirsten Wild wint de 120 km koers in 3 uur rond. Junioren rijden over dezelfde afstand al harder, laat staan profs....
Hé, we gaan toch niet het vrouwenwielrennen met dat van mannen vergelijken he`?edwin01 schreef:Hoewel ik een enorme fan ben van Marianne is het gewoon realiteit om te stellen dat ze met geen mogelijkheid mee zou kunnen met de mannelijke profs. Het krachtsverschil is gewoon veel te groot. Elite/beloften zou ook niet lukken, misschien bij de Amateurs.... Maar klasbak of niet, ze zou er bij de profs met boter en suiker afgereden worden... Ga maar na: een dameswedstrijd gaat over zo'n 120-140 km en wordt (op vlak parcours) gereden aan zo'n 39, 40 km per uur. Bijvoorbeeld de Omloop van Borssele van dit jaar: Kirsten Wild wint de 120 km koers in 3 uur rond. Junioren rijden over dezelfde afstand al harder, laat staan profs....
Hetgeen ik citeerde uit het AD is niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
Toch zou ik haar wel eens mee willen zien doen bij het veldrijden tussen de mannen.
Mvg,
@ litespeed: Als de profs een dergelijke koers met 45, 46 km per uur afraffelen (en dat doen ze...), zegt het gemiddelde wel degelijk iets nl. dat profs veel harder rijden dan de dames.
@ marconi: Waar lees je dat ik op jouw persoon reageer? Mijn reactie sloeg op het stukje wat je gepost hebt. En als het AD stelt dat Marianne zo met de mannen mee kan, zijn ze dus wel bezig om het vrouwen- en mannenwielrennen te vergelijken....
@ marconi: Waar lees je dat ik op jouw persoon reageer? Mijn reactie sloeg op het stukje wat je gepost hebt. En als het AD stelt dat Marianne zo met de mannen mee kan, zijn ze dus wel bezig om het vrouwen- en mannenwielrennen te vergelijken....
- superrose
- Forum-lid
- Contact
edwin01 schreef:Hoewel ik een enorme fan ben van Marianne is het gewoon realiteit om te stellen dat ze met geen mogelijkheid mee zou kunnen met de mannelijke profs. Het krachtsverschil is gewoon veel te groot. Elite/beloften zou ook niet lukken, misschien bij de Amateurs.... Maar klasbak of niet, ze zou er bij de profs met boter en suiker afgereden worden... Ga maar na: een dameswedstrijd gaat over zo'n 120-140 km en wordt (op vlak parcours) gereden aan zo'n 39, 40 km per uur. Bijvoorbeeld de Omloop van Borssele van dit jaar: Kirsten Wild wint de 120 km koers in 3 uur rond. Junioren rijden over dezelfde afstand al harder, laat staan profs....
dat zegt ze zelf ook
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
Blijlevens zegt wat anders.... http://www.wielerland.nl/index.php?opti ... &Itemid=38" onclick="window.open(this.href);return false;
La Laudy fietst en schrijft
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy
--------------------------------------------------------------------------------
http://www.jeaninelaudy.nl
http://www.twitter.com/jeaninelaudy
@ "edwin01 van marconi:
Laten de Nederlandse renners zich maar meten met hun buitenlandse mede renners en tonen dat ze daar ook op een aanvaardbaar niveau staan. Indien een vrouw sneller zou zijn dan zij dan kunnen ze beter gaan vissen oid.
Dat wordt zo gesuggereerd maar dat is natuurlijk te veel gevraagd van een vrouw van 56 kg. Er zijn wel stemmen opgegaan bij Rabobank om haar te laten trainen met de mannen. Dat vindt Jeroen Blijlevens volgens het AD van vandaag. Puur om te leren, niet om te winnen zegt de oud sprinter.Waar lees je dat ik op jouw persoon reageer? Mijn reactie sloeg op het stukje wat je gepost hebt. En als het AD stelt dat Marianne zo met de mannen mee kan, zijn ze dus wel bezig om het vrouwen- en mannenwielrennen te vergelijken....
Laten de Nederlandse renners zich maar meten met hun buitenlandse mede renners en tonen dat ze daar ook op een aanvaardbaar niveau staan. Indien een vrouw sneller zou zijn dan zij dan kunnen ze beter gaan vissen oid.
En dat is dus m.i. de crux. Max wattage per kg kan dan wel vergelijkbaar zijn met mannen, maar haar lichaamsgewicht is natuurlijk veel lager. 6,6 maal 56 kg is max wattage 369. Bij bv Lars Boom lag het wattage per kg lager (6,33) maar omdat zijn lichaamsgewicht een stuk hoger is (81) is het totale maximale vermogen 512 watt. Dat is nogal een verschil. (Die kilo's moet-ie tijdens een klim natuurlijk ook wel weer allemaal mee naar boven slepen...)marconi schreef: Dat wordt zo gesuggereerd maar dat is natuurlijk te veel gevraagd van een vrouw van 56 kg.