Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2432
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 22 dec 2012 19:38

wasbeer2006 schreef:Ik vond de slr,s ook niet slecht, ook een gescheurde achtervelg na 20K, maargoed daar veroordeel ik ze dan niet zo op. :)
Ze zijn wel licht inderdaad en de body ellende zou met het nieuwe systeem verleden tijd moeten zijn.

Waarom ztr zo goed is, TL ready rijden gaat daar gewoon het beste op nooit burping, op een slr had ik dat wel eens.
De banden komen mooi breed uit op een ztr velg, ze zijn licht als je beneden de 85 kilo bent.

Looks zijn persoonlijk, de slr,s vind ik ook nog steeds erg mooi. Maar een Hope pro2 setje met een notubes velg en de nippels en stickers op de fiets afgestemd, ook leuk.
Die body ellende, veel van gehoord, maar ik heb daar dus nooit iets van gemerkt. :oops: Toch ook ongeveer een 20.000 km's gebold.






wasbeer2006 schreef:Tipje:
Kit je oude velgen gewoon af over de scheur en je kan gewoon tubeless rijden als je schijfremmen hebt.
Met velgremmen wordt het wat lastiger, omdat de velg daar ietsje breder is geworden. Lastiger doseren.
Wat bedoel je met afkitten?

denstoeperd
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 15 dec 2005 15:07

denstoeperd 22 dec 2012 20:33

tomkolkman schreef:Vandaag de SuperSix Evo binnen gekregen in doos, net even gesleuteld om hem wat op te bouwen. Mooi fietsje is het hoor!
Ik ook!

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13473
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 23 dec 2012 10:39

@ jakkel,

Je schreef dat je oude 26 slr gescheurd zijn bij het ventiel. Probleem is dat dan je banden leeglopen. Ik heb toen aan het einde van de scheurtjes ( 3cm of drie) een gaatje van 2mm geboort om het schreuren te stoppen.

Daarna siliconenkit eroverheen, alleen ovr de scheur en je ventiel erin drukken en een beetje mooi afsmeren, zo heb ik ze nog drie winters als winterwielen gebruikt.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2432
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 24 dec 2012 09:09

wasbeer2006 schreef:@ jakkel,

Je schreef dat je oude 26 slr gescheurd zijn bij het ventiel. Probleem is dat dan je banden leeglopen. Ik heb toen aan het einde van de scheurtjes ( 3cm of drie) een gaatje van 2mm geboort om het schreuren te stoppen.

Daarna siliconenkit eroverheen, alleen ovr de scheur en je ventiel erin drukken en een beetje mooi afsmeren, zo heb ik ze nog drie winters als winterwielen gebruikt.
Bedankt voor de tip, maar ik vrees dat het met deze lengte van scheuren niet meer echt gaat lukken. :cry:

Ik rij trouwens met binnenbanden, heb de scheuren pas gemerkt omdat ik op korte tijd twee lekke banden had aan de binnenkant van de binnenband op net dezelfde plaats.

Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13473
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 24 dec 2012 11:54

Jij hebt inderdaad wel erg je best gedaan :D
Omdat ik tubeless rijd merkte ik het bij een scheur van 2cm al, toen was er nog iets aan te doen/ was een workarroun nog mogelijk.

Mocht je hem bv als winter/reserve fietsje gebruiken zou je het nog kunnen proberen, laagje kit wat net niet de geul opvult.
Maar goed kans dat een binnenband dat ook niet leuk vind.

Een nieuwe velg is een dure optie, gegarandeerd zijn er ook zeker 5-10 spaken niet meer bruikbaar.
Maargoed je hebt weer schitterd nieuw spul :D het heeft niet et eeuwige leven.

jakkel
Forum-lid
Berichten: 2432
Lid geworden op: 05 dec 2008 13:33

jakkel 25 dec 2012 09:33

wasbeer2006 schreef:Jij hebt inderdaad wel erg je best gedaan :D
Omdat ik tubeless rijd merkte ik het bij een scheur van 2cm al, toen was er nog iets aan te doen/ was een workarroun nog mogelijk.

Mocht je hem bv als winter/reserve fietsje gebruiken zou je het nog kunnen proberen, laagje kit wat net niet de geul opvult.
Maar goed kans dat een binnenband dat ook niet leuk vind.

Een nieuwe velg is een dure optie, gegarandeerd zijn er ook zeker 5-10 spaken niet meer bruikbaar.
Maargoed je hebt weer schitterd nieuw spul :D het heeft niet et eeuwige leven.
Bedankt voor de tips. Had al geïnformeerd naar een nieuwe velg inclusief het spaken, zou me een 170 à 180 euro gekost hebben. Ik heb een setje crossrides gekocht, kost 147 euro, en dan heb je alles nieuw. :)

dorpel
Forum-lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 02 nov 2010 13:19

dorpel 30 dec 2012 18:07

alpdhuez53:15 schreef:Vandaag fietsje binnengekregen en meteen volledig gestript en carbon SI crankstel erop gezet wat ik nog had liggen. Misschien dat er nog zwarte tandwielen opkomen (deze zijn vopor 10 speed, gaat dat uberhaupt samen met campa 11 speed)?
Dit wil ik ook wel eens weten. Ik heb een mijn fiets afgemonteerd met record 11 speed. Op mijn hollowgram crank zou ik 10 speed bladen van TA steken. Is dit compatibel met 11-speed? Iemand ervaring hiermee?

Gebruikersavatar
Peet68
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 31 dec 2012 13:29

Gebruikersavatar Peet68 31 dec 2012 15:27

ruudbosch schreef:Maandagavond ben ik door een auto aangereden op mijn cannondale caad8 tiagra. De fiets is vanmorgen naar de fietsenmaker geweest waar hij total-loss is verklaard. Het is dus nu wachten op geld vanuit de verzekering en dan snel op zoek naar een nieuwe fiets.
Vandaag even staan kijken naar de nieuwe 2013 modellen van cannondale. Ik wil eigenlijk een iets betere fiets met zowiezo een 105 groep. Het prijsverschil tussen de caad8 en caad10 ligt ong. op 250 euro. Kunnen jullie mij iets vertellen waar dit verschil hem inzit?
Het verschil met de Caad10 zit hem vooral in het type kader. Kader van Caad10 is meer gericht op sportieve race-houding wat bij de Caad8 meer om de comfortabele houding gaat, door het iets naar boven hellend kader. Dit was voor mij doorslaggevend bij mijn aankoop van de Caad8, daar mijn rug de sportieve houding van de Caad10 minder aankan. Moet zeggen dat de Caad8 heerlijk rijd. Soepel schakelen met de 105-groep en stevig maar licht alu-kader.
De Caad 10 heeft betere (lees lichtere) wielen en zal misschien iets lichter kader hebben.
Ik heb de wielen van mijn Caad8 vervangen door Fulcrum racing 3 wielen (promotie bij Bike2build.nl) met Continental 4000s banden en Shimano 105 cassette. Dit geeft extra dash aan de fiets, waardoor hij prima met zijn grote broers meekan.
Jan Janssen Blade & Tdf

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 31 dec 2012 18:54

alpdhuez53:15 schreef:
Afbeelding
Al de SS-frames uit deze serie zijn toch identiek? Ongeacht of die als Apex, Ulegra, oid zijn uitgeleverd?
Less is bore

Mighty Bike Mike
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 07 nov 2009 12:54

Mighty Bike Mike 01 jan 2013 11:57

daniel1975 schreef:
alpdhuez53:15 schreef:
Afbeelding
Al de SS-frames uit deze serie zijn toch identiek? Ongeacht of die als Apex, Ulegra, oid zijn uitgeleverd?

Happy New Year allemaal

En Daniel, dat klopt wat je vraagt, het is alleen de groep die anders is naar mijn weten.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 01 jan 2013 11:59

Mighty Bike Mike schreef:
daniel1975 schreef:
alpdhuez53:15 schreef:
Afbeelding
Al de SS-frames uit deze serie zijn toch identiek? Ongeacht of die als Apex, Ulegra, oid zijn uitgeleverd?

Happy New Year allemaal

En Daniel, dat klopt wat je vraagt, het is alleen de groep die anders is naar mijn weten.
Deze serie had toch ook een mat versie, zo ja paar gram lichter dan de lak versie 8-)
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39571
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jan 2013 12:04

Maar deze kan ik voor net prijsje 2e hands kopen ;). SRAM eraf, mijn Athena 11 erop.
Less is bore

Plaats reactie