Bianchi
- Supergrover
- Forum-lid HC
goeie keus Basbasbode schreef:Ook ik heb er aan moeten geloven. Twee weken geleden heb ik mijn eerste fiets gehaald. Een Bianch via Nirone uit 2011 met Sora afmontage. Voordat ik de fiets kocht had ik al besloten om deze afmontage te gaan vervangen. Ik heb een mooie Campa groep gehaald die er hopelijk binnen een week op zit! Hier alvast een foto van de fiets en de groep..
mooie fiets, mooie kast......
Ongelovelijk ditsupergrover1 schreef:goeie keus Basbasbode schreef:Ook ik heb er aan moeten geloven. Twee weken geleden heb ik mijn eerste fiets gehaald. Een Bianch via Nirone uit 2011 met Sora afmontage. Voordat ik de fiets kocht had ik al besloten om deze afmontage te gaan vervangen. Ik heb een mooie Campa groep gehaald die er hopelijk binnen een week op zit! Hier alvast een foto van de fiets en de groep..
mooie fiets, mooie kast......
- Supergrover
- Forum-lid HC
Ik vond de gelijkenis ook wel frappant..
Doe je ook mee aan de Bianchi Forumrit?
Doe je ook mee aan de Bianchi Forumrit?
- Supergrover
- Forum-lid HC
basbode schreef:Ik lees het net! 12 Mei. Ik zet het zeker in mijn agenda maar het ik kan nog niet vooruit kijken of ik dan kan.supergrover1 schreef:Doe je ook mee aan de Bianchi Forumrit?
onregelmatige werktijden?
heb ik ook, heb alvast vrij gevraagd voor dat weekend ( zaterdag is voor Papa en de Bianchi's, zondag is voor Moeders...)
Mooi kader! Dat is misschien wel de mooiste Freccia Celeste. Post aub wat foto's als ie klaar is.53T schreef:Volgens mij is de kader van 2006 en de voorvork is de orginele.
Dit is een internet foto, maar zelfde kader.
Volgens sommige websites is het: Full Carbon Headset FSA Orbit ZS semi-integrated, 1 1/8 die er in moet.
De info die ik had gepost ging over het 2007 model dat ik heb. Mogelijk is het balhoofd toen veranderd. In de mijne zit in ieder geval een Orbit CF balhoofd.
Post anders eens een close-up foto van het gemonteerde balhoofd. Misschien dat iemand anders je dan verder kan helpen?
Betere foto volgt later, nog niet klaargezet (zadel, spacers,..)
Voorlopige opbouw:
Frame: Freccia Celeste HC
Groep: sram rival
Zadelpen: fsa 280 31.4mm
Stuur: fsa omega compact
Stuurpen: fsa os 150 carbon
Zadel: smp pro (zit goed)
Pedalen: speedplay zero chrome
Wielen: fulcrum racing 5 (mooi setje komt binnen paar maand, marchisio solida)
Vanmorgen stond ik aan met fietskleding en ik wil m'n helm opzetten en in 10 tellen is de straat wit. Pas zwaar gevallen en nog fors last van gekneusde ribben dus uit die kleren.
Gepland was een rondje op m'n stalen Bianchi.
Spijkerbroekje aan en een T-shirt en m'n hobbycave ingedoken. Op de rol staat een Gios project maar ook wil ik m'n titanium Bianchi aanpakken.
Dat is een fiets die komt uit de Coast ploeg toen deze failliet ging. Was een reservefiets.
Maar..................de EVtitanium is zwart, geel en celeste.
De lak was echter goed dus er een aantal jaar mee gefietst. Eigenlijk is het m'n klimfiets.
Hoewel absoluut gedateerd vind ik het nog steeds een erg mooi frame en met een setje neutron rijdt de fiets als een zonnetje. Zowel bergop als op kasseien is het een heerlijke fiets.
Eigenlijk wil ik deze Bianchi wel een keer een goeie facelift geven dat hij nog 5 jaar meekan.
Wat te doen?
Helemaal matzwart met Celeste letters
Of juist WIT met Celeste letters
Celeste met de oude rode letters?
Of een Bianchi in oude Raleigh kleur. In Molteni schema. Doe eens gek?
Strikt genomen vind ik een Bianchi celeste moet zijn maar m'n MTB heeft Celeste en de stalen is dat ook.
Spijkerbroekje aan en een T-shirt en m'n hobbycave ingedoken. Op de rol staat een Gios project maar ook wil ik m'n titanium Bianchi aanpakken.
Dat is een fiets die komt uit de Coast ploeg toen deze failliet ging. Was een reservefiets.
De lak was echter goed dus er een aantal jaar mee gefietst. Eigenlijk is het m'n klimfiets.
Hoewel absoluut gedateerd vind ik het nog steeds een erg mooi frame en met een setje neutron rijdt de fiets als een zonnetje. Zowel bergop als op kasseien is het een heerlijke fiets.
Eigenlijk wil ik deze Bianchi wel een keer een goeie facelift geven dat hij nog 5 jaar meekan.
Wat te doen?
Strikt genomen vind ik een Bianchi celeste moet zijn maar m'n MTB heeft Celeste en de stalen is dat ook.
-
- Forum-lid
Team Coast = Der Jan. Mooie gelegenheid voor een steunbetuiging door de fiets te voorzien van de kleur van zijn favoriete genotsmiddelen. Frame wijnrood, zadel chocoladebruin en eventueel een wit stuurlintje.
Ja, strikt genomen 'hoort' het weliswaar ook volgens mij celeste te zijn. Maar goed, celeste accenten op zwart of wit kan ook nog net . Is het ook mogelijkheid om naar de basis-titanium kleur terug te gaan? (mijn technische kennis schiet tekort op dit vlak). Heb zelf namelijk altijd een zwak gehad voor de S9 Matta....Gastheerg schreef:Vanmorgen stond ik aan met fietskleding en ik wil m'n helm opzetten en in 10 tellen is de straat wit. Pas zwaar gevallen en nog fors last van gekneusde ribben dus uit die kleren.
Wat te doen?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Dan zou ik voor zwart met celeste letters gaan, en dan is het wellicht ook fraai om custom celste decals te (laten) maken voor de Neutron Velgen ("Campagnolo" wit laten en "Neutron" voor celeste vervangen) en zelfs de logo's op de Campa onderdelen voor celeste te vervangen. Wordt een hele klus maar is zag dit op een KLEIN (oranje met oranje Super Record 1sp decals op derailleurs en Ergopowers) en dat smoelt echt goed.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof