foto van je fiets
Hoi,
Dat is toch een klassieke 73-73,5 graden buis of niet? (ken de geometry van die Trek niet precies).
Wil je een steilere buis?
Mvg, Zorro
Dat is toch een klassieke 73-73,5 graden buis of niet? (ken de geometry van die Trek niet precies).
Wil je een steilere buis?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
[quote="maurice"]Ik vermoed dat de hoek prima is, je had alleen een kleinere framemaat moeten nemen.
Of een kortere stuurpen...[/quote]
Het ziet er idd wat raar uit, maar echt heel fout lijkt het me ook niet. De hoek van de zadelbuis verandert bij een kleiner frame niet, dus een zero set back pen heeft ie sowieso nodig. De stuurpen is idd wat raar en zou bij een kortere bovenbuis en kortere balhoofdbuis beter staan. Er zit echter een stuur op met een enorme reach. Dus per saldo valt het wel mee, een short reach stuur zou hem in staat stellen een langere stuurpen te gebruiken maar of dat echt gaat uit maken?
Het ziet er idd wat raar uit, maar echt heel fout lijkt het me ook niet. De hoek van de zadelbuis verandert bij een kleiner frame niet, dus een zero set back pen heeft ie sowieso nodig. De stuurpen is idd wat raar en zou bij een kortere bovenbuis en kortere balhoofdbuis beter staan. Er zit echter een stuur op met een enorme reach. Dus per saldo valt het wel mee, een short reach stuur zou hem in staat stellen een langere stuurpen te gebruiken maar of dat echt gaat uit maken?
[quote="dream-plus"]Volgens mij komt het omdat trek bijna alleen maar afgemonteerde fietsen levert. Deze staan dan standaard in de winkel met 3 cm aan spacers.[/quote]
't Is nou niet bepaald 3cm... dat kan nog wel.
Maar, Trek-eigen of niet, ik vind 't niet mooi en als 't een lichte full-carbon vork is, is dat niet aan te raden, zeker niet als je nog wel es aan je stuur zit te trekken..
't Is nou niet bepaald 3cm... dat kan nog wel.
Maar, Trek-eigen of niet, ik vind 't niet mooi en als 't een lichte full-carbon vork is, is dat niet aan te raden, zeker niet als je nog wel es aan je stuur zit te trekken..
Dank voor de lieve woorden en de opbouwende kritiek. De trek fietst momenteel een beetje als een tourfiets, dus er moet zeker nog wel het e.e.a. gebeuren aan de spacertoren en stuurpen. Als ik het goed begrijp paar cm naar beneden en een kortere (?) pen monteren voor een logisch resultaat? Pen staat idd tamelijk omhoog, kan ik vervangen door een vlakkere pen (Heb nog een mooie Deda 100 mm achter de hand, heren puristen, kan ik dat monteren?)
Wielen zijn Mavic Open Pro's 36 spaaks met Ultegra naven. Rijden heerlijk en hopelijk minder gedoe dan met mijn Ksyriums SSC SL's van twee fietsen geleden...
Beste Zorro, ik was niet van plan de fiets te verkopen, maar als je serieus belangstelling hebt mag je me een PM sturen. Heeft alles bij elkaar denk ik 1800 E gekost om op te bouwen....
En nu weer terug naar waar het om gaat; koersen!
Wielen zijn Mavic Open Pro's 36 spaaks met Ultegra naven. Rijden heerlijk en hopelijk minder gedoe dan met mijn Ksyriums SSC SL's van twee fietsen geleden...
Beste Zorro, ik was niet van plan de fiets te verkopen, maar als je serieus belangstelling hebt mag je me een PM sturen. Heeft alles bij elkaar denk ik 1800 E gekost om op te bouwen....
En nu weer terug naar waar het om gaat; koersen!
-
- Forum-lid
Mijn nieuwe canyon, record, fsa kforce, sella italia technologica carbon zadel, syntace f119 & carbon race stuur, fulcrum racing 1 met ultremo's.
[img=http://img209.imageshack.us/img209/9558 ... 005zz4.jpg]
[img=http://img209.imageshack.us/img209/5029 ... 006le5.jpg]
[img=http://img209.imageshack.us/img209/9558 ... 005zz4.jpg]
[img=http://img209.imageshack.us/img209/5029 ... 006le5.jpg]
Mooie fiets , keurige wielen , alleen waarom heb je niet gekozen voor een Campagnolo cranckset ? Wel vind ik de vork mooier aansluiten bij de balhoofdbuis dit jaar dan de modellen van vorig jaar.
Kortom , complimenten en veel fiets plezier.
Kortom , complimenten en veel fiets plezier.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
[quote="Rene"]Mooie fiets , keurige wielen , alleen waarom heb je niet gekozen voor een Campagnolo cranckset ? Wel vind ik de vork mooier aansluiten bij de balhoofdbuis dit jaar dan de modellen van vorig jaar.
Kortom , complimenten en veel fiets plezier.[/quote]
Heel simpel, vond deze eigenlijk mooier
Kortom , complimenten en veel fiets plezier.[/quote]
Heel simpel, vond deze eigenlijk mooier
[quote="WouterF"][quote="maurice"]Ik vermoed dat de hoek prima is, je had alleen een kleinere framemaat moeten nemen.
Het ziet er idd wat raar uit, maar echt heel fout lijkt het me ook niet. De hoek van de zadelbuis verandert bij een kleiner frame niet, dus een zero set back pen heeft ie sowieso nodig. De stuurpen is idd wat raar en zou bij een kortere bovenbuis en kortere balhoofdbuis beter staan. Er zit echter een stuur op met een enorme reach. Dus per saldo valt het wel mee, een short reach stuur zou hem in staat stellen een langere stuurpen te gebruiken maar of dat echt gaat uit maken?[/quote]
We have a winner. Door ervaring en meting/berekening ben ik er achter gekomen dat ik het beste zit als m'n setback maar een paar centimeter is, dus bij een steilere hoek van de buis zou het zadeltje netjes in het midden geklemd worden. Staat wat beter.
Zadel/stuur drop is ook precies zoals ik hem hebben wil.
Bovenbuis zou wel ietsje korter kunnen, niet zozeer omdat een langere stuurpen beter staat of beter stuurt (en 100mm is heel gebruikelijk hoor mannen) maar omdat een korter fietsje zich beter door bochten laat gooien. Maar zo werkt het allemaal prima, en het was een goedkoopie dus wat moet je dan
Het ziet er idd wat raar uit, maar echt heel fout lijkt het me ook niet. De hoek van de zadelbuis verandert bij een kleiner frame niet, dus een zero set back pen heeft ie sowieso nodig. De stuurpen is idd wat raar en zou bij een kortere bovenbuis en kortere balhoofdbuis beter staan. Er zit echter een stuur op met een enorme reach. Dus per saldo valt het wel mee, een short reach stuur zou hem in staat stellen een langere stuurpen te gebruiken maar of dat echt gaat uit maken?[/quote]
We have a winner. Door ervaring en meting/berekening ben ik er achter gekomen dat ik het beste zit als m'n setback maar een paar centimeter is, dus bij een steilere hoek van de buis zou het zadeltje netjes in het midden geklemd worden. Staat wat beter.
Zadel/stuur drop is ook precies zoals ik hem hebben wil.
Bovenbuis zou wel ietsje korter kunnen, niet zozeer omdat een langere stuurpen beter staat of beter stuurt (en 100mm is heel gebruikelijk hoor mannen) maar omdat een korter fietsje zich beter door bochten laat gooien. Maar zo werkt het allemaal prima, en het was een goedkoopie dus wat moet je dan
[quote="Olaf"]Als ik het goed begrijp paar cm naar beneden en een kortere (?) pen monteren voor een logisch resultaat? Pen staat idd tamelijk omhoog, kan ik vervangen door een vlakkere pen
...[/quote]
Nee, je kunt je pen omdraaien (zoals 't hoort zeg maar ), zeker geen andere lengte nemen als het zo goed zit qua lengte.
Ik zou sowieso eerst wat spacers weghalen, wil je dan nog dieper, draai dan je stuurpen om.
@patmaessen: Mooie fiets!
...[/quote]
Nee, je kunt je pen omdraaien (zoals 't hoort zeg maar ), zeker geen andere lengte nemen als het zo goed zit qua lengte.
Ik zou sowieso eerst wat spacers weghalen, wil je dan nog dieper, draai dan je stuurpen om.
@patmaessen: Mooie fiets!
[img=http://farm4.static.flickr.com/3210/277 ... ecc9fa.jpg]
Heren, nu met pedalen, stuurpen andersom en Flite zadeltje. Spacers kunnen er straks ook wel wat van onderuit, maar ik vond dat zagen best een beetje eng...
Excuses voor de belabberde foto, maar ik wilde jullie dit plaatje niet onthouden.
Als de zon dit weekend schijnt zal ik een goede foto maken.
Heren, nu met pedalen, stuurpen andersom en Flite zadeltje. Spacers kunnen er straks ook wel wat van onderuit, maar ik vond dat zagen best een beetje eng...
Excuses voor de belabberde foto, maar ik wilde jullie dit plaatje niet onthouden.
Als de zon dit weekend schijnt zal ik een goede foto maken.