Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Politiek

marcel1966
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 aug 2010 21:35

marcel1966 25 nov 2023 23:34

mao schreef: 25 nov 2023 22:54 There will be control,
https://x.com/wideawake_media/status/17 ... 51969?s=20

Dan weten jullie het alvast dat dadelijk elke euro die je uitgeeft gecontroleerd word,
Nog meer macht en controle.
Is het al bij je opgekomen dat dit een nep-video zou kunnen zijn?
Marcel

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 25 nov 2023 23:41

marcel1966 schreef: 25 nov 2023 23:34
mao schreef: 25 nov 2023 22:54 There will be control,
https://x.com/wideawake_media/status/17 ... 51969?s=20

Dan weten jullie het alvast dat dadelijk elke euro die je uitgeeft gecontroleerd word,
Nog meer macht en controle.
Is het al bij je opgekomen dat dit een nep-video zou kunnen zijn?
Ja, eng he. Misschien dacht ze dat ze met Zelensky aan het praten was.
Ze heeft bij meerdere gelegenheden dit al verteld, dus niets bijzonders voor diegene die het volgen.
Maar als jij het filmpje kan ontkrachten hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16418
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 nov 2023 23:51

Deze kwam ik vandaag tegen.
De vraag is minder of je 'extreem-rechts' bent, eerder hoe je het niet kunt zijn:

- vind je het spijtig dat de Noordzee en alle landschappen vol windturbines staan? Extreem-rechts.
- kijk je raar op als Hamas en Isis door Europese straten paraderen? Extreem-rechts
- valt het je op dat er blijkbaar ook een correcte vorm van antisemitisme is? Extreem-rechts
- noem je je kinderen 'meisje' of 'jongen' voor ze het zelf hebben kunnen beslissen? Extreem rechts.
- ben je voor Sinterklaas en Zwarte Piet? Extreem-rechts.
- spreek je nog van Kerstmis ipv van Winterfeest? Extreem-rechts.
- zing je de lof van de Franse keuken? Extreem-rechts
- denk je dat er nog andere volkeren met een vlag zijn dan enkel het Palestijnse? Extreem-rechts.
- staan er, in een mail, geen voornaamwoorden na je naam waarmee je wenst aangesproken te worden? Extreem-rechts.
- maak je geen haast met het deconstrueren van jezelf als 'witte man'? Extreem-rechts.
- denk je dat de dekolonisatie toch weeral een paar tientallen jaren achter ons ligt? Extreem-rechts.
- vind je de concepten 'sensitivity-reader', 'mansplaining' en 'intersectionality' totaal van de pot gerukt? Extreem-rechts.
- durf je in Belgie spreken van 'twee democratieën'? Extreem-rechts.
- zegt de idee 'schoonheid' in de kunsten je nog iets? Extreem-rechts.
- vermoed je dat de directeur van de KVS zich wel eens zou kunnen vergissen mocht hij denken dat hij 'de sector' is ? Extreem-rechts
- vind je dat Tom Lanoye ook gewoon Nederlands had kunnen leren spreken? Extreem-rechts.
- vond je 'Wil' niet zo'n overtuigende film en heb je 'Girl' zelfs niet gezien? Extreem-rechts.
- weet je wel zeker dat Stefan Hertmans toch niet zo'n origineel genie is? Extreem-rechts.
- lees je liever een boek dan, nu al veertig jaar na elkaar, na iedere verkiezingsuitslag te waarschuwen voor 'verrechtsing' ? Extreem-rechts.
- vind je het overbodig om mensen te proberen ontmaskeren? Extreem-rechts
- heb je liever een geweten dan te doen alsof je het bent? Extreem-rechts.
- vind je dat 'rechts' in een democratie niet kan functioneren als pool van chronische dam-, muur- en exorcisme-oefeningen? Extreem-rechts
- denk je niet dat de politiek een immanente eschatologie, een manicheïstische strijd, hoeft te zijn tussen het Goede Links en het Kwade Rechts? Extreem-rechts.

Enzovoort.

Maw : is 'extreem-rechts' niet gewoon de verder ondefinieerbare naam geworden die je op iedereen kunt plakken - niemand claimt hem namelijk voor zichzelf- om hem of haar, met een goed geweten, niet te moeten behandelen als ieder ander?

- Geraard Goossens -

👌👌👌
I know myself like no one else
Nothing to defend

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1184
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 26 nov 2023 07:16

Wat een onzinnig stuk, er is niemand die die stellingen extreem-rechts noemt. Maar het zal wel weer als zoete koek geslikt worden op X.

Enzzo schreef het net wat scherp op, maar ik deel het sentiment. Dit is een verkiezingsuitslag waar de kortzichtigheid heeft geprepareerd, en het zal leiden tot beleid wat ik de komende generaties niet gun, want die kunnen de rekening gaan betalen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2023 08:09

Het is zoveel simpeler: Wat iemand is, laat ik buiten beschouwing, maar stem je op iemand die dusdanig conservatief is dat:

-Hij stelt dat klimaatbeleid maar nieuwerwetse onzin is.
-Een ander geloof dan ons "eigen" christelijke geloof verboden moet worden
-Nederland terug moet naar pakweg begin jaren 70, maar dan zonder hippies

Dan stem je op een extreem rechts persoon.
Campagnolo Ultra Dork

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2147
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 26 nov 2023 09:04

Rechtse mensen hebben gestemd voor ze zelf willen leven. Linkse mensen hebben gestemd voor ze vinden dat anderen moeten leven.
De betweterigheid en het belerende van links komt mij behoorlijk de strot uit.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2023 09:19

...Aldus bakboord... :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5511
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 nov 2023 09:31

Dat is nu juist het grote probleem. Als iedereen doet wat hij zelf leuk vindt is het land in geen tijd naar de klote. Soms is de samenleving nu eenmaal belangrijker dan individuele belangen ja.

Een groot deel van de stemmers is jammer genoeg oud, xenofoob, versleten, ziek of extreem naïef en beïnvloedbaar. Het is mega grappig eigenlijk, dat iedereen hier nu angstvallig doet alsof Wilders en de partij niet racistisch is. En zijn stemmers zijn gewoon 'goede' Nederlanders toch? Ja die groep ken ik. Nooit openlijk racistisch maar als het even kan wordt er thuis aan de koffietafel gemopperd over dat Syrische gezin aan de andere kant van de straat... Waar ze verdomde nog nooit op de koffie hebben durven komen, of ze andersom eens uitgenodigd hebben.

Echt deze onzin komt pas goed als langzaamaan de demografie weer een beetje rechttrekt. Soms is democratie ook gewoon de terreur van de meerderheid. Afwachten tot meneer Wilders in zijn eigen sop is gaargekookt dus.

Een strenge islamiet is net zo eng als een streng gereformeerd gezin. En raad eens beide groepen hebben hun 'eigen' scholen. Over de islamitische scholen ontstaat steeds opnieuw ophef, omdat ze onder het vergrootglas liggen. De gereformeerd christelijke school heeft al generaties kinderen geïndoctrineerd met schadelijk conservatief gedachtegoed. Dat laatste is blijkbaar geen probleem. Die groep houdt verdomde noch steeds gebedsbijeenkomsten om te bidden voor vruchtbaarheid en is een broedplaats voor homofoob gedachtegoed. Maar religie staat vrij in onze grondwet, dus wat je er ook mee wil. Het kan niet.

Het grootste deel van de migranten vormt totaal geen probleem, die komen studeren, werken, wonen, betalen belasting, zijn nodig. En ze zijn al helemaal nodig omdat er nu een grote golf arbeidskrachten gaat pensioneren.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39529
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2023 09:45

Elk land krijgt wat ie verdient.
In plaats van allemaal af te geven op Wilders kan de politiek beter eens goed in de spiegel kijken. WAAROM heeft Geert zoveel stemmen gekregen? Ik weet 100% zeker dat minimaal de helft bij een wat meer gematigde andere partij direct weg zou lopen. Alleen die is er niet.
En rechts-links ;-) is er niet. Groen-liberaal-migratie: bestaat niet terwijl daar echt vraag naar is.
Had een gezonde fitte 40-er zonder wachtgeldregeling die net zo sterk kan debatteren als Wilders gekozen en had een beschaafde beperking op immigratie in het programma gezet en PvGL had de verkiezingen ruimschoots gewonnen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8687
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 nov 2023 09:52

Uit de eindspeech van Wilders ten tijde van het “minder Marokkanen proces”

"Het Nederlandse volk, dat ik vertegenwoordig, zal winnen", zei hij in de rechtszaal. "En het zal zich goed herinneren wie aan de goede kant van de geschiedenis stond."
Brrrr! De rillingen lopen me over de rug!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 13446
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 26 nov 2023 10:12

@thestudent +1
Geloof hoort niet thuis op scholen en in de politiek (dat is dan mijn aanvulling)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3204
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 26 nov 2023 10:24

daniel1975 schreef: 26 nov 2023 09:45 Elk land krijgt wat ie verdient.
In plaats van allemaal af te geven op Wilders kan de politiek beter eens goed in de spiegel kijken. WAAROM heeft Geert zoveel stemmen gekregen? Ik weet 100% zeker dat minimaal de helft bij een wat meer gematigde andere partij direct weg zou lopen. Alleen die is er niet.
En rechts-links ;-) is er niet. Groen-liberaal-migratie: bestaat niet terwijl daar echt vraag naar is.
Had een gezonde fitte 40-er zonder wachtgeldregeling die net zo sterk kan debatteren als Wilders gekozen en had een beschaafde beperking op immigratie in het programma gezet en PvGL had de verkiezingen ruimschoots gewonnen.
"groen-liberaal-migratie", of dat bestaat, ligt er ook aan waar je de nadruk op legt en hoe je elke term uitlegt.
Op zich zou hier bijvoorbeeld D66 kunnen passen. Bij liberaal wordt al gauw gedacht: "ik bepaal het allemaal zelf wel". Met de groene wens is dit moeilijk te combineren. Als dat niet uit de mens / ondernemer zelf komt, wordt het subsidies of strengere wetgeving. En dat laatste wordt dan als minder liberaal gezien.

Gesloten